תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה פאביה
  • 2006 קילומטרים על מיכל דלק אחד

    סקודה פאביה

    האם ניתן לשפר ביותר מ-50 אחוזים את צריכת הדלק המוצהרת של היצרן? סקודה פאביה מוכיחה לנו שזה אפשרי, וזה קל ממה שאולי נדמה.

    • 13-05-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    פעמים רבות עולות בפורום שאלות לגבי ההבדלים בצריכת הדלק בין נהגים שונים. כעת, מביאה לנו סקודה הוכחה נוספת לכך שלאופי הנהיגה יש השפעה קריטית על צריכת הדלק הממוצעת. גאהרד פלנטר הצליח להוציא מסקודה פאביה GreenLine נתון צריכת דלק מדהים והצליח להשיג צריכת דלק ממוצעת הטובה בלמעלה מ-50 אחוזים מצריכת הדלק המוצהרת של היצרן. פלנטר לקח את הפאביה GreenLine לנסיעה ארוכה ורגועה על האוטוסטראדה A7, הארוכה ביותר בגרמניה. פלנטר החל את מסעו בעיירה רוטה אשר בגבול גרמניה-אוסטריה, חצה את גרמניה לכל אורכה וסיים את מסעו 2006 קילומטרים מאוחר יותר, בעיירה בוב (Bov) אשר במרכז דנמרק. מיכל הדלק של הפאביה נאטם בפלומבה עם יציאתו לדרך באוסטריה, רק כדי לוודא שאף טיפת דלק מיותרת לא תיכנס למיכל במהלך הנסיעה.

    סקודה פאביה GreenLine

    "רציתי להראות שכל נהג יכול לשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. הכל מתחיל בפרטים הקטנים, כמו לחץ האוויר בגלגלים" אמר פלנטר. ההקפדה של פלנטר על הפרטים הקטנים אפשרה לו להציג צריכת דלק ממוצעת של 45.25 קילומטרים לליטר, שיפור משמעותי לעומת נתוני היצרן של סקודה. הפאביה GreenLine בה נהג מבוססת על מנוע דיזל קטן וחסכוני במיוחד, בנוסף למגוון טכנולוגיות נוספות לשיפור צריכת הדלק - צמיגים ירוקים, מערכת Stop & Start, מערכת בלימה רגנרטיבית ועוד. היא אמנם אינה מיובאת לישראל, כמו רכבי דיזל רבים אחרים, אולם ההישג המרשים שהשיגה יכול וצריך לשמש דוגמא לכולנו - הדרך הקלה ביותר לשיפור צריכת הדלק עוברת דרך הנהג. 

    dddd