תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

ארזים משולהבים - למבורגיני אורוס נחשף

למבורגיני חושפת את האורוס, קרוסאובר עם 3.6 שניות למאה קמ"ש ותא מטען של 616 ליטר

  • 05-12-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

אמש חשפה למבורגיני את ה'אורוס' (כן, גם הפעם זה על שם זן של שור), המעוז האחרון מתחיל להיפרץ, ואני מוכרח להגיד שאני מופתע שזה לקח כל כך הרבה זמן.

למה זה מפתיע? ובכן כי למבורגיני היא חברה בקבוצת המותגים של קונצרן פולקסווגן כבר לא מעט שנים, ורק אמש חשפה יצרנית הסופר-ספורט את הקרוסאובר הסדרתי הראשון שלה. ולא, אנחנו לא מחשיבים את ה-LM002 שהיה ניסוי כלים כושל יותר מכל דבר אחר עם 301 יחידות בלבד שהגיעו לשוק.

יתרה מזו, בעלת הבית של למבורגיני יודעת כבר כמעט 20 שנה כי הביקוש לקרוסאוברים יוקרתיים וספורטיביים הוא עצום. אחרי הכל, זה מה שהציל את מותג הסופר-ספורט היוקרתי השני שלה - פורשה - מטביעה כלכלית בסוף המילניום הקודם.

אז ידע טכני יש, וגם הבנה של רצונות הלקוחות, ואפילו פלטפורמות לרוב - אאודי Q7, ו-Q5, פולקסווגן טיגואן, אטלס, סקודה קודיאק ואם אתם רוצים אז אפילו רומסטר או יטי.

את התשובה המלאה ואמיתית כנראה לא נדע לעולם. אבל מה שאנחנו כן יכולים לראות זה שלמבורגיני אמנם הציגה את הרכב אתמול, אבל היא משתעשת עם הרעיון של רכב שטח (לא, עדיין לא מחשיבים את ה-LM) כבר לא מעט שנים, שכן ישנן עדויות לעובדה הזו כבר מהעשור הקודם. אז אולי רק עכשיו הבשילו התנאים, והטכנולוגיה לייצר קרוסאובר שיוכל לתת מענה לחובבי הישיבה הגבוהה ויחד עם זאת לא יבייש את הביצועים וההתנהגות שמצופה ממכונית שעונדת את סמל השור העצבני.

מבט בהודעה לעיתונות שמלווה את האורוס מגלה מה שנראה כמו מפגש פסגה של כל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש לקונצרן פולקסווגן להציע. פלטפורמה בעלת בסיס גלגלים של 3003 מ"מ (זהה לאאודי Q7), מנוע 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, 650 כ"ס ו-86.7 קג"מ שמגיע ישירות מהמדף העליון במחסן החלפים של אאודי, מערכת היגוי אחורי שהוצגה בדור החדש של ה-A8 שמפנה את הגלגלים האחוריים עד 3 מעלות בכיוון הפוך או זהה לגלגלים הקדמיים בהתאם למהירות, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ועוד רבים וטובים.

האורוס, כנדרש מקרוסאובר שאמור לשרת משפחה שלמה, יוצע בתצורת ארבעה או חמישה מושבים, ועם תא מטען בנפח של 616 ליטר (1596 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים). מערכת המולטימדיה שלו מקבלת את השם המחייב LIS או Lamborghini Infotainment System ולפי התיאור שלה נשמע שהיא בגדול אותה מערכת שמוצעת בדור הנוכחי של דגמי הדגם של אאודי. היא תציע שיקוף סמארטפון, אפשרות לשינוי הגדרות שונות ברכב, יצירת פרופיל אישי עם הגדרות שונות לכל נהג, קישוריות אינטרנט ועוד.

הביצועים כמובן מטמטמים לחלוטין ומוגזמים כמו כל שאר הרכב - 100 קמ"ש תוך 3.6 שניות, מהירות מרבית של 305 קמ"ש. ההנעה כפולה עם שלושה דיפרנציאלים: קדמי אינטגרלי, אמצעי טורסן ואחורי אקטיבי עם ממיר מומנט. המשקל העצמי עומד על 2.2 טון, לא מאוד מוגזם בהתחשב בממדים של 511 ס"מ לאורך, 201 ס"מ לרוחב ו-164 ס"מ לגובה.

למבורגיני אורוס ימכר עם סט חישוקים ובלמים שלא ממש נראה כאילו הם מיועדים לשטח - הבלמים הם קרבון-קראמיים עם 10 בוכנות ודיסקים בקוטר של 440 מ"מ מלפנים, ו-6 בוכנות ו-370 מ"מ מאחור. החישוקים יגיעו במידות של בין 21 ל-23 אינץ' עם צמיגים ברוחב של 285 מ"מ וחתך של 45 או 35 מלפנים; ורוחב של 315 או 325 מ"מ וחתך של 40 או 30 מאחור. יחד עם זאת, בזכות מתלי אוויר הוא יוכל להשיג מרווח גחון של בין 15.8 ס"מ ל-24.8 ס"מ מרשימים מאוד.

למרות צמיגי הכביש המובהקים (פירלי P-Zero יעודיים) האורוס יציע בורר מצבי נהיגה שמקבל את השם Tamburo ("לתופף" באיטלקית, אין קשר ל'טמבור' שלנו) בעזרתו יוכל הנהג לבחור בין הרבה מצבי נהיגה עם שמות איטלקיים למהדרין - סטראדה - כביש, מצב נוחות ושקט; ספורט - ביצועים טובים יותר ורעש מוגבר מהאגזוז; קורסה - מסלול, עם ביצועים מהודקים עוד יותר וכל הכישורים הווקליים שיש לאגזוז להציע; נווה (Neve) - שלג, וכאופציה גם מצב טרה (Terra) - לשטח וסאביה (Sabia) לחול. בנוסף, תוצע גם אופציה למצב Ego שיאפשר התאמה אישית של כל אחד מהמאפיינים.

זה בטח לא יפתיע אף אחד, אבל צ'מפיון מוטורס, יבואנים קונצרן פולקסווגן לישראל, עדיין לא הצהירה על כוונותיה לייבא את דגמי למבורגיני - ואורוס בהם - לישראל. מי מכם שיחליט שממש בא לו לייבא אותו בעצמו, נספר שהמחיר של האורוס באירופה יעמוד על 171,429 אירו לפני מיסים מקומיים (וכמובן לפני מיסים ישראליים). 

dddd