תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו B9 טריבקה
  • סובארו אסנט - מחליף הטריבקה עם 7 ו-8 מקומות

    סובארו B9 טריבקה

    סובארו ארה"ב חושפת את יורשו הרוחני של הטריבקה - שמו יהיה "סובארו אסנט" והוא יציע תצורת 7 ו-8 מקומות, תא נוסעים גדול במיוחד ומנוע טורבו בנזין חדש

    • 03-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחרי הכשלון הצורם שנחלה סובארו עם הטריבקה, שהיה הקרוסאובר שבעה המושבים הראשון שלה (אם לא מחשיבים את דגמי טויוטה או איסוזו שנמכרו עם סמלי סובארו), הגיוני שהחברה עצרה לכמה שנים, ולקחה צעד אחורה כדי להבין איפה היא טעתה, ולהוציא מוצר שיתמודד טוב יותר בשוק רווי המתחרים הזה. על מנת להבין כמה גדול היה הכשלון, במשך 10 השנים בהן שווקה הטריבקה, נמכרו ממנה בארה"ב וקנדה ביחד, קצת יותר מ-80 אלף יחידות, קצת יותר משליש מכמות המכירות של פורד אקספלורר בשנת 2016 בלבד רק בארה"ב(!).

    כעת היום הזה מגיע, עם השקת הסובארו אסנט (Ascent - מעלה/עלייה), שלפחות על הנייר נראה שהולך לעשות כאב ראש לא קטן למכוניות כמו טויוטה היילנדר, שברולט טראוורס, פורד אקספלורר ואחרים בשוק הבית הצפון אמריקאי שלו.

    אחד הדברים שמיד ניכר שסובארו שיפרו הוא העיצוב ה...אמ... שנוי במחלוקת של הטריבקה, עיצוב שהחזיק מעמד פחות משנתיים לפני שעודכן והפך לסטנדרטי יותר. האסנט מתבסס על שפת העיצוב הנוכחית של סובארו עם דמיון מאוד ברור לפורסטר ולאאוטבק הנוכחיים, ולמרבה הנחת צוות העיצוב של סובארו הצליח לגרום לעיצוב הנעים של הדגמים הללו לעבוד גם עם הפרופורציות הארוכות יותר שדורש מרכב עם שלוש שורות מושבים.

    העיצוב המוכר ממשיך גם לתוך תא הנוסעים, שם מציע האסנט קווים ברורים ומינימליסטיים יחסית עם מיעוט של קווים ושימוש במשטחים גדולים ושטוחים בעיקר שאמורים להקנות לו תחושה של קשיחות יכולות שטח גבוהות יחסית למתחריו - אחד הקלפים החזקים ביותר של סובארו.

    שלושת שורות המושבים של סובארו אסנט מסודרות בתצורת 2-2-3 או 2-3-3 בהתאם למספר המושבים, כאשר בגרסת שבעה המושבים, השניים האמצעיים גדולים ורחבים, וזהים למושבים הקדמיים. אורך כללי של 2 מ"מ פחות מחמישה מטרים, רוחב של 182 ס"מ ובסיס גלגלים של 289 ס"מ (3 ס"מ יותר מפורד אקספלורר) אמורים לספק מרווח רגליים טוב ליושבי השורה השלישית וסובארו אמנם לא מפרסמת את נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש, אך מציינת כי בקיפול של שתי השורות האחוריות ניתן לקבל 2055 ליטר מכובדים מאוד של נפח.

    את האסנט החדש יניע מנוע חדש של סובארו - בוקסר (4 צילינדרים שטוח) בנפח 2.4 ליטר עם הזרקה ישירה ומגדש טורבו שמפיק 260 כ"ס ו-38 קג"מ. הכוח, כצפוי, עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה ומערכת ההנעה הכפולה הסימטרית שהיא אחד מסימני ההיכר של היצרנית. מרווח גחון של 22 ס"מ, סוגר את השאלה "האם זה יכול לרדת לשטח?" עם "כן" ברור ומוחלט.

    מבחינת אבזור, נראה שסובארו לא משאירה שום ספק באשר לרצונה שהרכב יצליח ומעמיסה עליו פחות או יותר כל פיצ'ר וגאדג'ט שנמצא אצלה. החל ממערכות בטיחות אקטיבית, בין היתר מערכת EyeSight שנחשבת עד היום לאחת הטובות בתחום, פנסים עוקבי פניה ומצלמת רוורס שממוקמת מעל הדלת האחורית ומקרינה את התמונה ישירות למראה, עבור באופציה לבחור בין תצורת 7 או 8 מושבים ללא עלות ומערכת מולטימדיה עם קישוריות אינטרנט ושיקוף סמאטרפון מלא, וכלה בחישוקי 20 אינץ' (18 כסטנדרט), 8 שקעי USB, בקרת אקלים תלת אזורית עם פתחי אוורור לכל המושבים ולא פחות מ-19 מחזיקי כוסות.

    סובארו אסנט צפוי להגיע לאולמות התצוגה בארה"ב בקיץ הקרוב, באשר אלינו - היבואנית הצהירה על כוונה לשווקו, אך טרם התקבלה החלטה סופית, ולא מן הנמנע שניאלץ להמתין לפחות עד 2019.

    dddd