תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מעצבנים - שיא המהירות של בוגאטי נשבר. ע"י הנסי. שוב.

הנסי מציגה את ה-Venom F5. המכונית שתשאיר אבק לבוגאטי וקוניגסג

  • 23-11-2017
  • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

בוגאטי הדהימה את כולם עם נתוני התאוצה (2.3 שניות ל-100) והמהירות הסופית (420 קמ"ש) של השירון (Chiron), ואז אפילו שחררה סרטון של תאוצה מ-0 ל400 קמ"ש ואז בלימה ל-0. גם היצרנית וגם העולם כולו התלהב כאשר השירון עצרה את הסטופר על זמן של 41.96 שניות. בהחלט מטורף.

רק שאז קוניגסג, שלא בדיוק ידועה ברכבים הסטנדרטיים שלה, החליטה שהיא יותר מהירה. היצרן השוודי הקטן שיחרר לעולם את האג'רה RS (Agera) הפסיכית. כמה פסיכית? שמח ששאלתם. בקוניגסג עשו את אותו מיאוץ שעשו בבוגאטי, 0-400-0 כאמור לעיל, רק שהם הצליחו לעצור את השעון על 36.44 שניות. הפחתה של יותר מ-5 שניות מהזמן של השירון. ככה פסיכית.

כל זה טוב ויפה, ואפילו קרה ממש לא מזמן, אבל נראה שאפילו קוניגסג לא יחזיקו את המקום בפסגה ליותר מידי זמן. למה? כי הנסי.

תכירו את Hennessey Venom F5.

גם את השם הזה בטח כבר שמעתם, ככל הנראה מהדגם הקודם של היצרן, הלא הוא ה-Venom GT. ה-F5 לוקחת את שמה מסולם פוג'יטה, הסולם שאיתו מודדים רוחות של טורנדו, וכמובן ש-F5 זו הדרגה הגבוהה ביותר. גם ה-GT, אמה של ה-F5, שברה כמה שיאי מהירות בחייה, אבל לא הכירו באף אחד מהם בגלל מספר סיבות (לא מכרו מספיק מכוניות, לא מדדו את הנתונים בשני כיוונים שונים וכו'), כך שה-F5 נכנסת לתוך רביעיית צמיגים (שזה כמו נעליים, אבל של מכוניות, הבנתם?) גדולה מאוד.

בשונה מה-GT שהתבססה על שלדה של לוטוס, ה-F5 מקבלת שלדה חדשה לחלוטין, כמובן מקרבון, פרי פיתוח של הנסי עצמם.

גם המנוע חדש לגמרי, וגם פה לראשונה מדובר על פיתוח עצמאי של הנסי ולא מנוע מושאל מיצרן אחר. הנסי החליטו ללכת על V8 בנפח 7.4 ליטר עם שני מגדשי טורבו, ועם נתונים כאלה, הספק של 1,600 כ"ס ומומנט של 180 קג"מ לא מפתיעים בכלל.

הכוח עובר כמובן לגלגלים האחוריים, והצמיגים הם Pilot Sport Cup2 של מישלין שככל הנראה יוצרו במיוחד עבור הרכב ולא הוזמנו מאמזון מהדילר הקרוב. משקל הרכב עומד על 1,338 ק"ג שזה בערך כמו משפחתית סטנדרטית בימינו, ומקדם הגרר עומד על 0.33Cd.

כל הנתונים האלה אמנם מאוד מרשימים, אבל בהנסי מדברים על נתוני תאוצה ומהירות סופית שיגרמו לכם לשכוח מכל השאר. בהנסי לא מתחייבים לנתונים מדויקים, אולם מדברים על פחות מ-10 שניות ל-300 קמ"ש. המהירות הסופית מוערכת ב-300 מייל לשעה, שזה 483 קמ"ש.

מה שיותר מעניין זה כמובן הנתון של 0-400-0. בהנסי אומרים "פחות מ-30 שניות". עכשיו תחזרו לתחילת הכתבה, תסתכלו על הנתונים של הבוגאטי ושל הקוניגסג, ותבינו כמה זה משוגע.

ה-F5 תצויד בגיר רובוטי חד-מצמדי בעל 7 הילוכים ופדלים להעברת הילוכים, או גיר ידני שמקורו עדיין אינו ידוע.
בנוסף, לרכב תותקן בקרת יציבות מבוססת GPS.

ג'ון הנסי, מנכ"ל ומייסד החברה אמר: "אנחנו מצפים שה-Venom F5, שקיבלה את שמה מהדרגה הגבוהה ביותר בסולם פוג'יטה למדידת מהירות רוחות בטורנדו, תהפוך לרכב הכביש הראשון שיוכל להגיע למהירות של יותר מ-300 מייל לשעה ועבדנו בצמוד עם פנזויל (Pennzoil, יצרנית שמנים אמריקאית) כדי להגיע לקו הסיום".

לספר השיאים של גינס היא כנראה לא תיכנס, כי צריך לייצר לפחות 30 רכבים על מנת להירשם בספר, ובהנסי מתכננים לייצר בסך הכל 24 רכבים, אבל לנו זה לא באמת משנה.

כל F5 כזו תעלה 1.6 מיליון דולר (כ-5.6 מיליון שקל לפי השער הנוכחי ולפני מיסים מקומיים) שזה בערך חצי ממחירה של בוגאטי שירון חדשה, שעלותה עומדת על כמעט 3 מיליון דולר. רשימת התוספות יכולה להקפיץ את מחירה של ה-F5 בעוד 600 אלף דולר. גם אם יש לכם את הכסף זה לא בהכרח אומר שתוכלו לקנות אחת. ג'ון הנסי בכבודו ובעצמו צריך לאשר אתכם בתור רוכשים.

הלקוחות הראשונים יקבלו את רכבם בתחילת 2019, ועד אז נצטרך לחכות בסבלנות על מנת לראות אם הנסי יעמדו מאחורי המספרים שהם הציגו.

נראה לי שמישהו ממש צריך לארגן מירוץ דראג בין שלושת הרכבים האלה, אני הייתי שמח לראות סרטון כזה (גם כל שאר העולם. העורך).

dddd