יונדאי 2018 - משיקה i30 חדשה ועוד

יונדאי i30

יונדאי משיקה את דגמי 2018 עם דור חדש ל-i30, טוסון טורבו, סונטה מחודשת ובקרוב גם איוניק חשמלית

  • 12-11-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

את שנת 2017, כמו את כל השנים (למעט 2015) מאז 2011, יונדאי ככל הנראה תסגור כשהיא מובילה את טבלת המסירות. כדי לנסות להבטיח שהיא לא תאבד מיקומה גם בשנה הקרובה, השיקה היום חברת כלמוביל, יבואנית המותג הקוריאני, לא פחות מארבעה דגמים חדשים, בערך.

במסגרת אירוע סיכום שנה והתוויית הדרך לשנה הקרובה, הושקו היום גרסת טורבו וגרסת 2.0 ליטר מוזלת ליונדאי טוסון, מתיחת פנים ליונדאי סונטה, דור חדש ליונדאי i30 וכן הוצגה לראשונה יונדאי איוניק חשמלית עם הבטחה לתחילת שיווק בחודשים הראשונים של 2018.


יונדאי איוניק חשמלית, בקרוב

 

יונדאי סונטה

נתחיל ממתיחת הפנים של יונדאי סונטה. מכונית המנהלים ההיברידית של יונדאי, שעשתה חתיכת סערה בשוק מכוניות המנהלים כשהושקה כאן לראשונה באמצע 2015, עוברת עדכון של אמצע החיים. בין השינויים אפשר למצוא גריל, פגושים ופנסים חדשים. גם בפנים עברה הסונטה מספר עדכונים שכוללים שיפור של הנדסת האנוש ואיכות החומרים.

בין השינויים המשמעותיים יותר, נמצאת הוספת אבזור בטיחות אקטיבית מקיף למדי כבר בגרסה הכניסה, עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ומערכת לבקרת עירנות הנהג. בנוסף, יונדאי עדכנה את מחשב ניהול המנוע של הסונטה, דבר שעפ"י אנשי היבואנית הצליח לשפר את צריכת הדלק של הסונטה בנתון מדהים של 14-23% אחוז. את אמיתות הנתונים האלה אנחנו כמובן נצטרך לבדוק במבחן דרך מלא, אבל אין ספק שמדובר בהצהרה די משמעותית. את המפרט המלא של יונדאי סונטה תוכלו לקרוא כאן.


בתמונה: יונדאי סונטה בנזין, העיצוב זהה לדגם ההיברידי למעט החישוקים

 

מערכת ההנעה נותרה ללא שינויים - מנוע 2.0 ליטר בנזין ומנעו חשמלי שמפיקים יחד 193 כ"ס ומשיגים צריכת דלק משולבת (מוצהרת) של 22.7 ק"מ לליטר.

מחירה של גרסת פרימיום הבסיסית נותר ללא שינוי והוא יעמוד על 165,000 ₪ בעוד זה של גרסת לימיטד הבכירה הוזל ב-5,000 ₪ ויהיה מעתה 180,000 ₪.

 

יונדאי טוסון

הרכב השני שמקבל עדכון, אם כי כאן מדובר ברמת גרסאות חדשות ולא מתיחת פנים, הוא הטוסון. אל היצע הגרסאות נוספות שתיים - האחת עם מנוע 1.6 ליטר טורבו שמפיק 177 כ"ס ו-27 קג"מ ומשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים, שזהים לקיה ספורטאז' GT - אולם כאן הכוח עובר לגלגלים הקדמיים בלבד ולא לכל הארבעה. הביצועים - באופן מעט תמוה - זהים לחלוטין לאלו של הספורטאז', עם מיאוץ למאה קמ"ש שעורך 9.1 שניות וצריכת דלק משולבת של 13.3 ק"מ לליטר. למה תמוה, אתם שואלים? ובכן, כי על פניו, היעדר מערכת הנעה כפולה אמור היה לחסוך משקל ולשפר במעט את הביצועים. אגב הנעה קדמית, גם גרסת ההנעה הכפולה של הטוסון שנמכרה עד כה יורדת מההיצע, והטוסון ימכר מעכשיו רק עם הנעה קדמית.

לצד השקת דגם הטורבו, משיקה יונדאי גם גרסת כניסה חדשה של דגם ה-2.0 ליטר, שתיקרא פריים פלוס. הבשורה המשמעותית ביותר כאן היא המחיר שגרסה זו מקבלת - 145,000 ₪ בלבד, רק 2,000 ₪ יותר מגרסת ה-1.6, שאינה מופיעה במפרט הטכני שהיבואנית הפיצה וככל הנראה תשווק באופן בלעדי לציי רכב.

יחד עם השקת שתי הגרסאות הללו, כלמוביל החליטה גם לעדכן את שאר רמות הגימור של הטוסון - גרסת פריים של דגם ה-1.6 ופריים פלוס של דגם 2.0 הליטר תהיינה זהות למרות השוני בשם והן תישארנה ללא שינוי. גרסת פנורמיק מוסיפה, כמו בעבר גג שמש פנורמי, גרסת Open Sky Plus מקבלת תוספת של מערכות בטיחות אקטיביות - תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה ברוורס. גרסת לקשרי, שמחליפה את גרסת פרימיום תשווק עם מנוע 2.0 הליטר וכן עם מנוע הטורבו, והיא תכלול בנוסף ריפודי עור, מושב נהג חשמלי ועוד. 

יונדאי טוסון - גרסאות ומחירים:
1.6 ליטר פריים - 143,000 ₪
2.0 ליטר פריים פלוס - 145,000 ₪
2.0 ליטר פנורמיק - 157,000 ₪
2.0 ליטר אופן סקיי פלוס - 167,000 ₪
2.0 ליטר לקשרי - 174,000 ₪
1.6 ליטר טורבו לקשרי - 183,000 ₪
יונדאי טוסון - מפרט טכני מלא

 

יונדאי i30

הרכב האחרון, וללא ספק החשוב ביותר, הוא ה-i30, שמגיעה בדור חדש. ה-i30 החדשה היא ללא צל של ספק קפיצת מדרגה משמעותית ביותר ביחס לדגם היוצא, כזו שבעזרתה אנשי היצרן - ובתורם גם אנשי היבואן - החליטו לסמן את המטרה והמתחרה העיקרית של ה-i30 כלא פחות מאשר פולקסווגן גולף.

ה-i30 תתחרה בגולף בעזרת מנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין עם הספק של 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ שמשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים. הביצועים טובים, עם 9.2 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק מוצהרת של 18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

הממדים של ה-i30 החדשה מציבים אותה גם הם ראש בראש מול הגולף, עם יתרון לא קטן באורך בסיס הגלגלים (267 ס"מ לעומת 262 ס"מ) ויתרון מעט פחות מהותי בתא המטען (395 ליטר לעומת 380). אורכה של ה-i30 עומד על 434 ס"מ ,ממוצע לקטגוריה, וכן רוחבה - 179 ס"מ.

אחד הדברים המשמעותיים ביותר ב-i30 החדשה הוא אבזור הבטיחות האקטיבי שלמעשה מגיע כולו כבר בגרסת הכניסה - בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה ברוורס והתרעת עייפות.

אבזור הנוחות מעט פחות "שובר שוק" אך הוא אינו נופל מהסטנדרט בקטגוריה - מערכת מולטימדיה (Connected של כלמוביל בהתקנה מקומית), בקרת אקלים מפוצלת, הגה מצופה עור ועוד. גרסת לקשרי הבכירה כבר כוללת מספר פריטים פחות נפוצים כגון משטח הטענה אלחוטי (בטכנולוגיית QI) גג שמש פנורמי, מושב נהג חשמלי, חישוקי 17 אינץ' ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

למרות אבזור הבטיחות המקיף, יונדאי החליטו להשיק את ה-i30 עם תג מחיר תחרותי שיתחיל ב-130,000 ₪ לגרסת פרימיום הבסיסית ו-135,000 ₪ לגרסת לקשרי, מה שמבהיר שגרסת הבסיס (כצפוי) תכוון בעיקר לציי רכב. אם כי מגיע לכלמוביל שאפו על כך שגם "גרסת הליסינג" לא הופשטה מאבזור בטיחות וגם נהגי הציים יוכלו להנות ממנו.

בשלב זה, משיקה יונדאי את ה-i30 בגרסת האצ'בק בלבד, לגבי הגרסאות האחרות שלה - הפאסטבק, הסטיישן וה-N הספורטיבית, הבטיחה היבואנית שהיא עושה מאמצים לייבא גם אותן, ושאנחנו יכולים לצפות לראות אותן בחודשים הראשונים של 2018.

dddd