תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3
  • אאודי A3 e-tron בישראל

    אאודי A3

    אאודי מתחילה בשיווק גרסת הפלאג-אין הייבריד של ה-A3, שהופכת לדגם הנטען השני של היצרנית בישראל. שלכם תמורת 205,00 ₪ והנחה בתקופת ההשקה

    • 08-11-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    "קדמה באמצעות טכנולוגיה" הוא הסלוגן של אאודי העולמית, אולם בארץ נראה שיבואן יותר עסוק בלשחק תופסת, לפחות באחד התחומים הבוערים ביותר בתחום היוקרה בשנתיים האחרונות - גרסאות פלאג-אין הייבריד. בעוד דלק מוטורס התחילה בשיווק ארבעה דגמים שונים בדיוק לפני שנה, ולאחרונה הוסיפה דגם נוסף לפורטפוליו; ובעוד כלמוביל "ישבה לה על הזנב" עם השקת חמישה דגמים בתחילת השנה; צ'מפיון מוטורס החלה רק לפני חודשים בודדים בשיווק רכב הפלאג-אין הראשון של אאודי - ה-Q7 e-tron. זאת למרות שבחו"ל מציעה היצרנית מגוון די רחב של דגמי e-tron היברידיים ו-g-tron מונעים בגז טבעי.

    אחרי שסיימנו עם הביקורת הנוקבת, מגיע לאאודי עצמם - וגם לנציגיהם בארץ - שאפו, על כך שהחליטו לייצר (הראשונים) ולייבא (האחרונים) דגם פלאג-אין הייבריד בקטגוריה בה שתי המתחרות העיקריות שלה בוחרות שלא לשחק. בשלב זה לפחות.

    ה-A3 e-tron עושה שימוש במערכת הנעה שמורכבת ממנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין המוכר של הקונצרן שמפיק 150 כ"ס -25.5 קג"מ ומשודך לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים, ומנוע חשמלי עם 102 כ"ס ו-33.6 קג"מ לתפוקה מרבית של 204 כ"ס ו-35.6 קג"מ (כן, זו לא טעות. תפוקת המנוע החשמלי כמעט זהה לתפוקת המערכת כולה).

    הביצועים עומדים על 7.6 שניות למאה קמ"ש במצב היברידי ו-4.9 שניות ל-60 קמ"ש במצב חשמלי מלא. צריכת הדלק המוצהרת - כמו תמיד במכוניות פלאג-אין - דמיונית לחלוטין עם 55 ק"מ לליטר, אולם זה המקום לתת עוד שאפו קטן לצ'מפיון על כך שהחליטו לייבא את הרכב עם חישוקי 17 אינץ' (מתוך 16-18 אינץ'), זאת על מנת לקבל צריכת דלק וטווח חשמלי (48 ק"מ) טובים יותר. את הטעינה, לפחות משקע תעשייתי עם הספק של 7.2 קוו"ט, תוכלו לסיים תוך שעתיים וחצי.

    כמו במכוניות הפלאג-אין הייבריד האחרות שנמכרות בישראל, גם באאודי ניצלו את העובדה שהמס עליו נמוך ולא פספסו את ההזדמנות לאבזר אותו בכל מה שאפשר פחות או יותר. יש כאן פנסי לד מלאים, מערכת שמע עם 10 רמקולים, חבילת עיצוב חיצוני ופנימי שתבדל את ה-e-tron משאר ה-A3ים שעל הכביש; וכמובן גם אבזור בטיחות מקיף שכולל בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב עם סייען עומסי תנועה (כלומר המערכת בולמת ומתחילה נסיעה עצמאית), ניטור שטחים מתים ומערכת לסיוע בחניה. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    מחירה של אאודי A3 e-tron יעמוד על 205,000 ₪, אולם בתקופת ההשקה (שאורכה לא צוין) היא תוצע תמורת 195,00 ₪. לצורך ההשוואה, אאודי A3 עם מנוע 1.4 וחבילת שארפ, תעלה לכם 207,000 ₪.

    dddd