תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • נגמרו המספרים - ב.מ.וו חושפת X2

    במוו

    ב.מ.וו חושפת את ה-X2, שאמור להיות גרסת קופה של ה-X1, אבל למעשה נראה ומרגיש יותר כמו הכלאה בין הסדרה 1 ל-X

    • 26-10-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    ב.מ.וו ידועה כחברה פורצת דרך, ויותר מכפי שהיא פורצת דרך, נראה שאיכשהו, מתישהו, היא שמה את הידיים שלה על כדור בדולח שמאפשר לה לחזות בדיוק קצת מלחיץ מה יהיו הטרנדים העתידיים ולתקוף בכיוון הזה, שלא לומר ליצור אותו.

    לא נלאה אתכם בשיעור היסטוריה, אבל כן ניתן לכם תקציר מנהלים: זה התחיל עם ה-X5 שהמציא את כל הקונספט של 'קרוסאובר יוקרתי', זכה להצלחה מטורפת וגרר את כולם בעקבותיו; המשיך עם ה-X3 שצפה שאנשים ירצו את הקרוסאובר היוקרתי שלהם גם בקצת פחות ענק, וסחף את כולם אחריו; ואז ראינו את ה-X6, שגרס שמי שרוצה ג'יפון, ממש לא בהכרח רוצה ג'יפ, וכולם הלכו בעקבותיו. ב.מ.וו גם הביאו לנו את הסדרה 4, ואת הסדרה 6, את חבילות העיצוב בניחוח גרסאות הביצועים, וכמו שבטח כבר הבנתם - היום כולם שם.

    כעת חושפים מגדי העתידות הבוואריים עוד דגם, שעל פי הסימון שלו אמור הוא אמור להיות גרסת קופה של דגם קיים - X2. אבל בפועל הוא הולך לכיוון מעט אחר. הוא לא מציג את קו הגג המשתפל של דגמי ה-X הזוגיים האחרים, אלא מנמיך את כל המרכב כולו ולמעשה נראה יותר כמו גרסת ביניים בין הסדרה 1 לבין ה-X1 שמבוסס עליה.

    כדי לא לוותר לגמרי על מראה הקופה, ומאידך לא לוותר על מרווח הפנים המצומצם יחסית מלכתחילה (לדגמי ה-X האחרים), החליטה ב.מ.וו לתקוף את העיצוב מהכיוון השני. סף החלונות הוגבה ועוצב בזווית כלפי מעלה בחלקו האחורי. מהתמונות נראה שכל המרכב הונמך גם הוא, וב.מ.וו גם מתמקדת בעיקר ב"ניראות של מרווח גחון גבוה". אבל בדיקה מעמיקה יותר מגלה שה-X2 קרוב לרצפה רק במ"מ בודד מה-X1, עם 182 מ"מ של מרווח גחון.

    גם בממדי האורך, הרוחב ובסיס הגלגלים ה-X2 קרוב מאוד לאחיו - עם 436 ס"מ (440 ס"מ ב-X1), 182 ס"מ (זהה) ו-267 ס"מ (זהה) בהתאמה. בגובה דווקא יש שוני לא קטן - 153 ס"מ לעומת 160 הס"מ של ה-X1. מה שאומר שה-X2 יציע מרווח ראש מצומצם יותר מאחיו ה"רגיל". תא המטען, כצפוי, סובל ממימד האורך והגובה המצומצמים עם נפח של 470 ליטר (505 ב-X1) או 1355 בקיפול המושבים (1550).

    ב.מ.וו תציע את ה-X2 בשלושה "טעמים" - בסיסי, M ספורט ו-M ספורט X. כל אחד מהם מקבל נגיעות עיצוב ייחודיות. הבסיסי מציע לוק מעט מחוספס יותר עם חישוקי קטנים (17 עד 19 אינץ') ופלסטיקה שחורה, ה-M ספורט מציע עיצוב ספורטיבי ומוכוון כביש עם בתי גלגלים ופגושים בצבע הרכב (עם נגיעות אפורות במקום השחורות המקובלות בגרסאות אלו), וחישוקים גדולים יותר (19 ו-20 אינץ') וה-M ספורט X מציע מעין שילוב של השניים עם פלסטיקה אפורה מסביב למרכב ואותם חישוקים של ה-M ספורט.

    תא הנוסעים של הב.מ.וו X2 מציג את העיצוב המוכר של המשפחה בלי שינויים פורצי דרך. יש כאן מסך מרכזי 8.8 אינץ' עם מערכת iDrive דור שישי (עדכנית, לא חדשה) ואופציה לקישוריות אפל קאר פליי (אין אזכור לאנדרואיד אוטו), שלל חומרי דיפון ודיפון, תאורת אווירה, תצוגה עילית, שליטה קולית ועוד. בניגוד לדגמים היקרים יותר של ב.מ.וו, שהחלו לקבל לוח מחוונים דיגיטלי בדור הנוכחי, ה-X2 מסתפק בלוח אנלוגי.

    ב.מ.וו X2 יוצע עם מגוון המנועים המוכרים של ב.מ.וו X1 וסדרה 3. בשלב הראשון תציע ב.מ.וו שלוש יחידות הנעה, כולן עם מנועי 2.0 ליטר - בנזין עם 192 כ"ס ו-28.5 קג"מ שישודך לגיר כפול מצמדים עם שבעה הילוכים, ושני דיזלים עם 190 ו-40.7 קג"מ, ו-231 כ"ס ו-45.9 קג"מ שישודכו לתיבה אוטומטית עם שמונה מהירויות.

    בתחילת 2018 יצטרפו להיצע גם ה-1.5 ליטר התלת צילינדרי שיפיק 140 כ"ס - תוספת של 4 כ"ס על פני הגרסה הנמכרת כיום - וישודך לאותה תיבה כפולת מצמדים; ושתי יחידות דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס, כאשר אחת תקבל הנעה קדמית בלבד (sDrive) והשניה תקבל הנעה כפולה (xDrive).

    ב.מ.וו X2 צפוי להגיע לישראל בסוף הרבעון הראשון של 2018. ולנו נשאר לנסות לחשוב מה ב.מ.וו יעשו אם בעתיד הם יחליטו שהם צריכים לדחוס עוד דגם בהיצע. נעבור לנקודות עשרוניות?

    dddd