תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

יוצאת לעצמאות - פולסטאר 1 נחשפה

פולסטאר מכריזה על השלב הראשון ביציאתה הקרובה להפוך ליצרן עצמאי - דגם חדש לחלוטין, שלה לגמרי. קבלו את וולוו S90 קופה. כלומר, פולסטאר 1

  • 18-10-2017
  • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן

מעט לפני סוף חודש ספטמבר, פולסטאר הודיעה כי היא תפסיק להיות זרוע הביצועים של וולוו ותצא לדרך חדשה בתור מותג ביצועים עצמאי, אבל עדיין תישאר תחת מטריית ג'ילי ותמשיך לשתף טכנולוגיות עם וולוו.

כעת היא מציגה את הדגם החדש שלה כחברה עצמאית, הפולסטאר 1, שמוצג כרגע כדגם עתידי לשנת 2019-2020, אך לא מכונה "קונספט". מה שאומר שהוא עדיין לא מוכן באופן מלא, אך גם לא צפוי לעבור שינויים משמעותיים עד שהוא כן יגיע לשוק.

אני בטוח שאם היו לה סמלים של וולוו ומכנים אותה C90 או S90 קופה, אף אחד לא היה מרים גבה או תוהה. הרבה פרטי עיצוב וחלקים מגיעים (כמו שאפשר לראות) ישירות מהמחסן של וולוו. פולסטאר השתמשו בפלטפורמת ה-SPA העדכנית של וולוו, והלבישו עליה מרכב של קופה ארוכה ואגרסיבית. התוצאה היא - בגדול - פרונט ואחוריים של S90 עם המון סקס אפיל וקרביות בין לבין.

ה-1 קצרה ביותר מחצי מטר מהמכונית עליה היא מבוססת, היא קלה וקשיחה יותר תודות לשימוש במרכב מסיבי פחמן. בפנים ה-1 מציעה תא נוסעים שלמעט קישוטי הקרבון הוא אחד לאחד תא עדכני מבית וולוו, על עיצובו הנקי ואיכות החומרים הגבוהה.

לכן עולה השאלה, אם הרכב הזה הוא כל כך הרבה וולוו, איפה באה לידי ביטוי פולסטאר? התשובה היא, באגפי ההנעה והביצועים.

מאחור, שני מנועים חשמליים המייצרים 218 כ"ס מניעים את הגלגלים האחוריים, ומאפשרים טווח נסיעה של 150 קילומטר על חשמל בלבד, טווח סביר יחסית לשימוש יומיומי ויותר מאשר כל מכונית היברידית אחרת.

מעבר לכך ה-1 מציעה גם מנוע בנזין בנפח שני ליטר שמניע את הגלגלים הקדמיים ומעלה את ההספק הכולל ל-592 כ"ס ו-101 קג"מ. בניגוד לרוב ההיבירדיות הקיימות, את מנוע הבנזין של ה-1 מגדירה היצרנית כ"מנוע סיוע", כלומר היא רואה אותה בעיקר כמכונית חשמלית, שמקבלת סיוע ממנוע הבנזין.

לטובת התנהגות ספורטיבית הפולטסאר 1 מציעה  חלוקת משקל כמעט מושלמת של 48% מלפנים ו-52% מאחור, מערכת ניתוב מומנט שמעבירה כוח לכל אחד מהמנועים החשמליים בנפרד בהתאם לצורך, ומתלים חכמים מבית אוהלינס המתאימים עצמם לשינויים בתנאי הדרך ומאפשרים התאמה אישית. על הבלימה אחראים בלמים תוצרת אקבונו עם קאליפרים משושי בוכנות ודיסקים בקוטר 400 מ"מ.

פולסטאר מבהירה שהיא לא מתכננת להיות "פוני של טריק אחד", ומתכננת שני דגמים עתידיים וחשמליים לגמרי לקראת 2019: פולסטאר 2 שתתחרה בטסלה מודל 3, ופולסטאר 3 בתור מתחרה בקטגוריית הקרוסאוברים הגדולים. כולן, אגב, צפויות להיות מיוצרות במפעל של היצרנית בצ'גנדו, סין.

מה אתם חושבים על ה-1 ועל התוכניות העתידיות שלה פולסטאר? האם יש לה מה שצריך כדי להצליח כמותג עצמאי או שהיא תמשיך להסתמך על וולוו בכבדות? הצטרפו לשיחה בפורום וספרו לנו מה דעתכם

dddd