תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308
  • עוד בטיחות - פיג'ו 308GTi המחודשת בישראל

    פיגו 308

    הספורטיבית החמה של פיג'ו מושקת בדגם המחודש עם אבזור בטיחות עשיר יותר, עיצוב מעודכן מעט וללא שינויים מכאניים. גם המחיר נותר זהה - 190,000 ₪

    • 16-10-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    פיג'ו 308GTi אמנם נחתה בישראל רק לפני כחצי שנה, אבל כמו שאר ההשקות האחרונות של פיג'ו-סיטרואן בישראל, כבר הספיקה לעשות הרבה מאוד רעש בקטגוריה ולא פחות כאב ראש למתחרות שלה. שתי הסיבות העיקריות - הרבה כוח (270 כ"ס) ממנוע 1.6 ליטר ומחיר (190,000 ₪) שהופך כמעט כל מתחרה שלה ללא רלוונטית.

    כמעט מיד אחרי שהושקה בישראל, פיג'ו העולמית העבירה את ה-308 על שלל גרסאותיה מתיחת פנים קלילה. בחלק מהגרסאות השינויים היו גדולים יותר, בחלקן קטנים יותר, וב-GTi, שנוחתת היום בישראל, די מינוריים.

    כעת נוחתת בישראל אותה 308GTi מחודשת, כאשר הגרסאות הרגילות של ה-308 תגענה מעט מאוחר יותר.

    ה-308GTi המחודשת לא ממש מחדשת. היא מקבלת אבזור בטיחות עשיר יותר בדמות מערכת להתרעה על סטיה מנתיב וקריאת תמרורים, נגיעות עיצוב שכוללות פגוש חדש עם פס אדום (שחור אם צבע המרכב אדום) וצבע "כחול מגנטי" חדש עם אופציה לצביעת ה"קופה פרנש" שמוצעת עכשיו גם בשילוב עם הצבע הכחול המדובר.

    רשימת אבזור הנוחות לא השתנה, אבל למען האמת היא גם לא ממש הרגישה כאילו היא צריכה חיזוק. יש פנסי לד מלאים, כיוונון מושבים חשמלי, עיסוי במושב הנהג, בלם יד חשמלי ועוד.

    יחידת ההנעה כאמור גם היא נותרה זהה, אבל גם כאן המצב דומה לזה של אבזור הנוחות - אין באמת תחושה שחסר משהו. יש כאן מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 270 כ"ס, דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה, חישוקי 19 אינץ' עם צמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט במידה 235/35, ומערך מתלים ובולמי זעזועים מתקדם (אם כי לא אדפטיבי).

    האס הגדול ביותר של הפיג'ו 308GTi, שוב - נותר זהה. 190,000 ₪ יקנו לכם אותה, תמורת 10,000 ₪ נוספים תקבלו את הצביעה היחודית, 10,000 ₪ יקנו לכם חלון שמש פנורמי ותמורת 12 אלף ₪ תקבלו גם את החלון וגם צבע פנינה. 

    dddd