תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן קליפורניה
  • בית הרחק מהבית - פולקסווגן קליפורניה בישראל

    פולקסווגן קליפורניה

    פולקסווגן ישראל משיקה את הקליפורניה בשתי גרסאות, ועם אבזור נוחות שיגרום לכם להרגיש בבית. החל מ-350,000 ₪

    • 09-10-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    פולקסווגן קליפורניה כפי שהוא התחיל להימכר ביום בישראל אמנם מיוצר רק 14 שנים ועל פני שני דורות, אבל ההיסטוריה שלו - כמו לא מעט מדגמי פולקסגוון - מסובכת ומתוסבכת הרבה יותר. הקונספט שלו, של רכב טיולים (קאמפר בעברית ממש לא תקנית) מאובזר הולך אחורה לימי הטרנספורטר הראשון של פולקסווגן - כן, זה של ההיפים. אז היתה זו חברה בשם ווסטפאליה (Westfalia) שלקחה את הטרנספורטר, רוקנה אותו מתוכנו (שבכל מקרה לא היה עמוס במיוחד) וגדשה אותו באביזרי לינה ומחיה לטיולים.

    בתחילת שנות ה-2000, נקנתה ווסטפליה - שעד אותו יום המשיכה באותו מתכון של שדרוג טרנספורטרים ומכירתם עבור פולקסווגן - ע"י חברת דיימלר-קרייזלר. שנתיים מאוחר יותר, פולקסווגן החליטה שלא אבד הכלח על הקליפורניה, וב-2003 הדגם הושק מחדש תחת חטיבת המסחריות של פולקסווגן עצמה.

    היום, לראשונה נוחת בישראל הדור השני של קליפורניה המחודשת, שמבוסס על הדור השישי של הטרנספורטר. הפעם הקליפורניה כבר בוגר יותר ופחות מרגיש כמו טרנספורטר ללא קרביים שדחפו פנימה מיטה וכיריים איפה שרק היה מקום, הקליפורניה הנוכחי תוכנן מלכתחילה ככזה, מה שהופך אותו למעודן יותר, שקט ונוח יותר, וגם מאורגן בצורה הגיונית יותר מקודמו.

    מה שלא שונה בקליפורניה הנוכחי, זו הכמות הבלתי נתפסת של ציוד שהצליחו לדחוס לתוך ממדיו הצנועים (יחסית ל-RV אמריקאי ממוצע ששוקל כמו אוטובוס קטן). בישראל מוצע הקליפורניה בשתי גרסאות - ביץ' הבסיסית ואושן (או חוף ואוקיינוס, למתעקשים) שמאובזרת יותר בנדיבות מדירה ממוצעת.

    רשימת האבזור ארוכה ברמה לא הגיונית, אז תוכלו לקרוא את המפרטים כאן (ביץ' - אושן) ונציין כאן רק את הדברים המעניינים באמת. בביץ' הבסיסית יש שתי מיטות, אחת זוגית ואחת יחידה ב"קומה השניה", זוג כסאות פיקניק שמאוחסנים בדלת האחורית, צילון נגלל מצד הרכב וכמובן שולחן אוכל מתקפל. האושן (450,000 ₪) הופכת את המיטה היחידה לזוגית, מוסיפה כיריים וכיור, ארון בגדים, שקעי 230v, מקרר ומושבים קדמיים מסתובבים.

    בנוסף, אפשר להוסיף לקליפורניה אושן גם חבילת אבזור אופציונלית נוספת שכוללת רצפת פרקט, ריפודי עור משולבים אלקנטרה, תאורת יום מבוססת לד, תאורה באיזור המיטה העליונה, ונגיעות עיצוב ייחודיות.

    מבחינת אבזור בטיחות, זה הסטנדרטי פחות מלהיב. וכולל רשימה שיותר מזכירה את הטרנספורטר עליו הקליפורניה מבוסס. הוא כולל מערכת לניטור שטחים מתים, חיישני חניה, התרעת עייפות וזהו. יחד עם זאת, ישנה אופציה להוסיף גם בלימת חירום אוטונומית עם התראה על אי שמירת מרחק ובקרת שיוט אדפטיבית.

    הקליפורניה נמכר עם שתי יחידות הנעה - שתיהן עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר ותיבת DSG כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. ביץ' מקבלת גרסת 150 כ"ס ו-35 קג"מ, ואושן מקבלת 204 כ"ס ו-46 קג"מ, כמו גם הנעה כפולה.

    dddd