תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

SURUS - משאית העתיד של GM

משאית העתיד של GM תפעל על מימן, תהיה מודולרית לחלוטין, תוכל לספק חשמל ומים נקיים לאזורים מוכי אסון ותגיע לכל מקום

  • 08-10-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

אנחנו מדברים הרבה מאוד על מכוניות. על המכוניות של היום, על אלה של מחר וממש לא מעט גם על אלה שיוכלו לנהוג את עצמן לבד לעבודה ולפזר את הילדים בבתי הספר בבוקר. אבל הרבה מאוד מהטכנולוגיות שאנחנו מחשיבים היום כחוד החנית, נמצאות כבר שנים לא מעטות בתוך משאיות, כך שבחינה של מכוניות קונספט מלאות גאדג'טים כ"חלון למחר" יכולה להיות כיף גדול, אם אתם רוצים לדעת איפה שוק הרכב יהיה בעוד שניים-שלושה עשורים כדאי שתפנו את המבט שלכם דווקא לחברות הכי פחות סקסיות בעולם הרכב.

הקונספט החדש שמציגה GM בוועידת הצבא האמריקאי השנתית אינו יוצא דופן. הוא אולי מעט יותר מוכוון מטרה, אבל הרעיון שבבסיסו די הגיוני גם למכונית המשפחתית. GM לא קוראים לקונספט הזה "משאית" אלא "פלטפורמה", או ליתר דיוק "Silent Utility Rover Universal Superstructure" - שם שמרגיש שקצת אולץ כדי לייצר את ראשי התיבות "SURUS", שהיה שמו של פיל המלחמה האחרון בצבאו של חניבעל מקרתגו, רעיון די קשוח אם תשאלו אותנו.

הפלטפורמה החדשה של GM היא בסיס לשלל אפשרויות שאינן מוגבלות בצורה ובשימושיות שלהן, מכיוון שהפלטפורמה עצמה מכילה כבר את כל מרכיבי יחידת ההנעה. סורוס עושה שימוש ביחידת הנעה מבוססת תא דלק מימני חדשה (דור 2 עפ"י GM), שמייצר חשמל עבור שני מנועים חשמליים שנמצאים בתוך הפלטפורמה עצמה ומניעים את כל ארבעת הגלגלים.

עוד פיצ'רים של הפלטפורמה הם היגוי לכל ארבעת הגלגלים, מיכל מימן שמספיק לטווח של למעלה מ-650 ק"מ, מערך מתלים מתקדם, סוללת ליתיום-יון (בקיבולת לא ידועה) וכמובן - יכולת נהיגה אוטונומית מלאה בכל תנאי השטח.

GM מייעדת את סורוס למספר מטרות, אולם היא דואגת להדגיש שהאפשרויות בפועל תהיינה רבות עוד יותר. החל מהסעת סחורות אזרחיות במשקל בינוני עד כבד, דרך שימוש כאמבולנס קרבי שיכול לספק חשמל לחיילים בשטח או לאוכלוסיה אזרחית באיזור מוכה אסון וכלה בהסעת יחידות מיוחדות למשימות בתוך שטח אויב בזכות יכולת עבירות גבוהה, פעולה שקטה וחתימת חום נמוכה במיוחד.

בשלב זה, למרות השיחות עם צבא ארה"ב, ולמרות שזה האחרון כבר משתמש בטנדרים מתוצרת שברולט בשירות פעיל וכן בוחן יחידות הנעה מבוססות מימן, נראה ש-SURUS עדיין נמצא כמה שנים טובות בעתיד. אבל אם נסתכל עליו, נקטין במעט, ונחליף את צמיגי ה-A/T האימתניים בצמיגי כביש, אולי נראה את מה שיהיה המכונית שנזמין דרך מראת המגע בזמן צחצוח השיניים שתבוא ותיקח אותנו לעבודה בעוד עשור וחצי או שניים.

dddd