תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי אקסנט החדשה נחשפת - שיפור קטן

    יונדאי

    יונדאי חושפת את הגרסה האמריקאית של האקסנט, הלוא היא i25 במחוזותינו, ומציגה שיפור קטן בממדים, במנוע, בעיצוב, ובעצם בהכל

    • 02-10-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בואו נודה באמת, כשאתם חושבים על מכונית מרגשת או מגניבה, יונדאי i25 היא כנראה לא הדבר הראשון שיקפוץ לכם לראש. והאמת היא שהמצב דומה פחות או יותר בכל מדינה בה האקסנט משווקת, ובמיוחד בארצות הברית, שם היא נחשפה אמש.

    גם בארצות הברית - כמו אצלנו - האקסנט נמכרת בעיקר כרכב ציים והשכרה, לכן זה הגיוני שהשיפורים שמציגה היצרנית עם הדור החמישי זניחים למדי ושומרים על המתכון הבטוח של מנוע אטמוספרי, תיבה אוטומטית, וממדים שלא גדלו בהרבה.

    מבחינת עיצוב - כמו מבחינת הרבה דברים אחרים - האקסנט החדשה שואבת השראה, או מיישרת קו, עם שאר הליין של יונדאי. היא מקבלת את הגריל של ה-i30, את הפנסים האחוריים עם שלושה גופי התאורה מהטוסון וה-i20, ואת הפרופורציות הכלליות, עם תא המטען הקצר והגג המשפתל, היא לוקחת מהאלנטרה.

    בפנים המצב ממשיך - סביבת נהג מוכרת מאוד משאר דגמי יונדאי עם מערכת מדיה משודרגת (עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי) עם מסך 5 או 7 אינץ' לפי רמת הגימור, הגה שמגיע ישירות מהסונטה, אשכולי כפתורים מרכזיים שמזכירים גם הם את הדגמים האחרים.

    יחידת ההנעה מגיעה גם היא מהמדף - מנוע 1.6 ליטר הזרקה ישירה עם 130 כ"ס ו-16.4 קג"מ (124 ו-15.9 בדגם היוצא), ותיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים. מקובל בשוק האמריקאי, יונדאי אינה מפרסמת נתוני ביצועים, אלא מחכה שאלה ייבדקו ע"י גורמים בלתי תלויים. אך היות ויונדאי כבר השיקה את הדגם ברוסיה לפני אי-אילו חודשים ושם חשפה כי נתון התאוצה עומד על 11.2 שניות, לא מן הנמנע שכאן יופיע אותו מספר בדיוק.

    מבחינת מידות, האקסנט החדשה גדלה במעט - היא התארכה ב-1.5 ס"מ, ל-438 בסך הכל; התרחבה ב-3 ס"מ ל-173 ס"מ ובסיס הגלגלים התארך בסנטימטר אחד סמלי, ל-258 בסך הכל. תא המטען דווקא הצטמק, עם נפח של 388 ליטר בסך הכל - 77 פחות מהדור היוצא.

    מבחינת בטיחות יונדאי לא מציגה כאן אף מערכת בטיחות אקטיבית, אולם היא מציינת כי המרכב של הדור החדש חזק משמעותית בזכות שימוש של 54.5% בפלדה מחוזקת - דבר שאמור בנוסף גם לשפר את נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. וכל זה טוב ויפה, אבל אנחנו עדיין היינו מעדיפים - לפחות - בלימה אוטונומית. כי כמו שאוהבים להגיד אצלנו - חכם לא יכנס לצרה שפיקח יוכל לצאת ממנה.

    dddd