תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קליאו
  • מסכמים - שנה עם רנו קליאו 2012

    רנו קליאו

    שנה ראשונה עם רנו קליאו 2012. מצדיקה את המוניטין הצרפתי או את הסלוגן "לא רואה מוסך"?

    • 27-09-2017
    • מאת: יוליאן פרייליך | צילום: יוליאן פרייליך

    לכל יצרן רכב יש את הסטגימות המיוחסות לו. היפנים אמינים, הגרמנים איכותיים, האיטלקיות מהנות אבל מתחממות בעליות והצרפתים מייצרים רכבים נוחים שמבלים הרבה במוסכים.

    לכן, מה רבה הייתה הפליאה בקרב מכריי כאשר רכשתי לפני שנה רנו קליאו, ואם העובדה שהמותג צרפתי לא מספיקה, הרי שהקליאו הזו יוצרה בטורקיה. לא בדיוק תורם לתדמית האמינות, אבל בזכות אותה תדמית, שגררה ירידת ערך גבוהה מאשר ברכבים יפנים, יכולתי לרכוש ב-30 אלף ש"ח סופר מיני שהייתה רק בת ארבע.

    את הקליאו הספציפית רכשתי דווקא מחבר פורום, היא הייתה יד שניה, עם כ-35 אלף ק"מ והיסטורית טיפולים מלאה. מחיר המחירון עמד בזמנו על 37 אלף שקלים, ומחיר הרכישה בפועל היה 30 אלף שקלים.

    לפני כמה שנים רנו יצאה בסלוגן "רנו החדשה - לא רואה מוסך" הם זה באמת כך? בואו ניראה.

     

    HONEY I'M HOME

    הקליאו הידנית הגיע לארץ בשנת 2011 במחיר מפתיע של 69 אלף שקלים. למה מפתיע? כי בזמנו, במחיר הזה ניתן היה לרכוש רכב מיני בלבד, למשל פיאט פנדה שרכשתי באותה השנה עלתה 67 אלף ש"ח.

    הגירסה הידנית שווקה עם מנוע צנוע בנפח 1200 סמ"ק שהפיק 75 כ"ס. זאת לעומת מנוע בנפח 1600 סמ"ק ו-110 כ"ס בגרסה האוטומטית.

    רמת האיבזור הייתה מכובדת למדי, אמנם היו רק שני חלונות חשמל אך ההגה וידית הילוכים מצופים עור, פנסי ערפל, חלונות אחוריים מושחרים מהיצרן, מראות צד חשמליות, שליטה מההגה על המערכת הסאונד (או יותר נכון מאחורי ההגה כי שם נמצאים הפקדים) מגביל מהירות והכי מעניין גם בקרת שיוט, לא רע.

     

    הם יודעים לעשות אותן נוחות

    אחד הדברים שאהבתי בקליאו זאת נוחות הנסיעה. המושבים הקדמיים נוחים ובעלי כיוון גובה, אולם לא ניתן לכוון את גובה משענות הראש. כמו כן, בנהיגה בכביש מפותל מורגש מחסור בתמיכת צד. מעבר למושב האחורי מגלה מושב בינוני בנוחות שלו, אך דווקא שם כן ניתן לכוון את גובה משענות הראש, חבל רק שמרווח הברכיים לא מזהיר ביחס לסופר מיני.

    מה שבאמת עושה את הרכב לנוח אלו המתלים שבהחלט מתאימים לדימוי של רכב צרפתי. הרכב רך במעבר על שיבושים ומנגד לא משלם מחיר כבד בדמות זוויות גלגול גדולות, וכאשר מוסיפים את המושבים הנוחים מתקבל רכב נוח גם לנסיעות ארוכות.

     

    RS היא לא

    המנוע הוא נקודת התורפה של הרכב, אמנם ללא מזגן ובכביש מישורי המנוע מספק ביצועים סבירים אבל בכביש הררי ועם מזגן מורגש המחסור בכוח. הרכב מצויד בתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים עם יחסי העברה קצרים על מנת לחפות על המחסור בכוח, אבל כתוצאה מכך בשיוט המנוע עובד בסל"ד גבוה, למשל ב-100 קמ"ש המחוג יראה סביב 3200 סל"ד גבוהים אשר גורמים לרעש ולתחושה שהמנוע עסוק, כך שאם אתם רגילים לנסוע מהר או בעיקר בשיוט לא בטוח שזה הרכב הנכון. מצד שני, הסיכוי שתקבלו דו"ח מהירות נמוך מאוד.

    מנגד, בעיר בהחלט אפשר לנסוע בהילוך שלישי גם במהירות של 30 קמ"ש והמנוע לא יחנק. אבל אל תצפו לתאוצה חזקה.

    המנוע אמנם לא חזק, אבל הוא חסכוני. מסלול הנסיעה שלי די קבוע - ממעלות למשגב. מסלול הררי ומפותל אך למרות זאת הקליאו משיגה צריכת דלק אשר נעה בין 15 ל-16.5 ק"מ לליטר תלוי בתדירות הפעלת המזגן.

    בכביש מישורי כמו ממעלות לראשון לציון ללא מזגן הרכב השיג צריכת דלק קרובה ל-19 במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש.

     

    מתחילים להזדקן

    את הרכב קניתי כאשר היה בן ארבע, יחסית צעיר, אבל כניראה שלצרפתיים יש עוד במה להשתפר בנושא.

    הדבר הראשון הוא התפוררות של הפלסטיק החיצוני שצמוד לשמשה (מסביב לווישרים) קצת מוזר בהתייחס לגילו של הרכב, אבל חבר פורום שמחזיק קליאו משנתון זהה לשלי דיווח על בעיה זהה.

    אך מה שהכי הפתיע אותי, ולא לטובה, הייתה חדירה של מי גשמים. במהלך החורף האחרון, באחת מהפוגות הגשמים ניגשתי לשאוב אבק וגיליתי רטיבות מתחת לשטיח האחורי-שמאלי ועל קצוות המושב התואם.

    אחרי כמה בדיקות גיליתי שהמים חודרים משני הצדדים של הגומי החיצוני של החלון. הפיתרון היה או להחליף גומיות - זה כנראה יהיה לא זול, או פשוט למרוח מסביב סיליקון. בחרתי באופציה השניה ואכן לא סבלתי מאז מחדירות מי גשמים.

    אבל זה לא הסוף, כי גיליתי הצטברות מים על הגומיה בתא המטען ליד המנעול, פה האשם היה פנס הבלימה המרכזי שדרכו חילחלו המים. הפיתרון היה להוציא אותו וגם כאן למרוח סיליקון מסביב לגומיות ולהחזיר. גם במקרה זה לא סבלתי יותר מחדירת מים. אמנם הפיתרון זול אבל בהחלט לא הגיוני לרכב בן 4.

    ואיך מבחינת חשמל ומכניקה?  דווקא בנושא הזה הרנו מגלה אמינות טובה, אם כי אני מסכים שהנסועה הנמוכה שלי - כ-6000 ק"מ לשנה היא לא ממש מדד לאמינות.

    מעבר לזה הסלון מזדקן טוב, שום כפתור לא רופף ושום ריפוד לא נופל, מבחינת קירקושים רק בחורף ישנו קירקוש קטן מפתח יציאת מזגן ליד הנהג שנעלם בקיץ.

     

     

    במוסך

    השנה גמעתי עם הרכב כ-6000 אלף ק"מ כאשר מד האוץ של הרכב עומד על כ-41 אלף ק"מ.

    החלטתי לעזוב את המוסך מורשה היבואן לצורך טיפולים ולעבור למוסך מורשה כללי על מנת לחסוך בעלויות:

    כמו כן החלטתי לעשות טבלת מעקב הוצאות מאז קניית הרכב:

    01/09/2016 - 35000 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2,937 ₪

    22/09/2016 - 35200 ק"מ - טיפול 120 אלף / 4 שנים - 4,413 ₪

    28/09/2016 - 35400 ק"מ - החלפת רפידות - 300 ₪

    07/10/2016 - 35750 ק"מ - התקנת רדיו דיסק - 500 ₪

    14/10/2016 - 35850 ק"מ - התקנת סאב, מגבר ורמקולים - 1,700 ₪

    02/08/2017 - 40552 ק"מ - טסט (מחיר אגרה ביצוע הטסט) - 1,186 ₪

    03/08/2017 - 40561 ק"מ - ביטוח חובה ומקיף - 2,756 ₪

    13/09/2017 - 40880 ק"מ - טיפול קטן 5 שנים - 515 ₪

     

    סיכום

    רנו קליאו (בגרסה הידנית בכל אופן) היא מכונית שאינה מתאימה לכול אחד, מי שאוהב לנסוע מהר או מצפה לרכב זריז הקליאו היא לא הכתובת. לאותם נהגים כדאי כניראה לחפש את אחת המתחרות כגון סקודה פאביה או סיאט איביזה בעלות מנוע חזק יותר ולהתפשר על שנתון ישן יותר. אבל מי שנוסע בעיקר בעיר או מוכן לא להיות הראשון ביציאה מהרמזור יקבל רכב שטוב בשאר הפרמטרים כמו נוחות נסיעה טובה מאוד, איבזור לא רע, ועקב ירידת ערך גם יקבל רכב משנתון מתקדם.

    לא הכול היה מושלם כאשר גיליתי שיש חדירת מי גשמים אולם העניין טופל במחיר זול ובנתיים מספק אותי, מבחינת תקלות מכאניות או חשמליות לא היו הפתעות.

    אחרי שנה אני בהחלט מרוצה מהקניה וכול עוד הקליאו תשרת אותי נאמנה היא תהיה השותפה שלי לעוד כמה שנים טובות, חבל רק שרנו לא ציידה את הקליאו במנוע חזק יותר בגירסה הידנית כמו שהיה בדור הקודם (1400 סמ"ק ו-98 כ"ס) שהיה עושה פלאים לרכב.

    אבל, כיוון שאני לא נהג דינמי אני מוכן לחיות גם עם ה-1200 סמ"ק, מקסימום אם רוצים רכב עם ביצועים זריזים יותר תמיד יש את הספייס-סטאר בחניה ועוד בצבע אדום פרארי.

    יש לכם שאלות ליוליאן? רוצים לספר לנו על חוויות האחזקה של הרכב שלכם? הצטרפו לדיון בפורום

    dddd