תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו XC60
  • וולוו XC60 החדש בישראל - כמו גדול

    וולוו XC60

    וולוו ישראל משיקה את הדור השני של ה-XC60, ששואב המון השראה מאחיו הגדול, ומציע כמעט את אותו מתכון, רק באריזה קטנה יותר

    • 18-09-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    וולוו XC90 החדש היה שינוי מגמה. הוא לקח את וולוו, שניסתה לנער מעצמה את התדמית האפרורית והמנומנמת כבר מ-2010 עם ה-S60, ובעט את המוניטין שלה שנות אור קדימה. קברניטי היצרנית השבדית ראו כי טוב, ויצרו את ה-XC60 הקטן יותר בצלמו ובדמותו. היום הוא נוחת בישראל והוא מביא עמו אבזור עשיר מאוד, שפע מערכות בטיחות, איכות ויוקרה מהמעלה הראשונה, ומעל לכל, תמחור תחרותי בכלל ולגרסת הפלאג-אין הייבריד במיוחד.

    אין ספור מילים כבר נשפכו על שפת העיצוב החדשה של וולוו, עם הפנסים שכונו על שם אל הרעם ותאי הנוסעים המוקפדים שנראים כמו דירה לדוגמא באיזה פרויקט יוקרה בלב עיירה סקנדינבית, וה-XC60 ממשיך בדיוק באותו מתכון.

    למעשה, עיצובו הפנימי - ובמידה מסוימת, עם כי פחותה, גם החיצוני - דומה כל כך לזה של אחיו הגדול, שיש סיכוי לא רע שאם יושיבו אתכם באחד מהם, לא תדעו במי מהם מדובר.

    היצע המנועים כולל שלוש יחידות הנעה - אחת דיזל, אחת בנזין ואחת היברידית נטענת.

    המנוע הראשון, D5, הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר. הוא מפיק 235 כ"ס ו-48.9 קג"מ, הביצועים עומדים על 7.2 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (מוצהרת) של 18.2 ק"מ לליטר.

    המנוע השני הוא T5, טורבו בנזין, גם הוא בנפח 2.0 ליטר. כאן ההספק עומד על 254 כ"ס והמומנט על 35.6 קג"מ. הביצועים של גרסת הבנזין עומדים על 6.8 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (מוצהרת כמובן) של 13.9 ק"מ לליטר.

    אבל המנוע המעניין ביותר הוא כמובן ה-T8. גם כאן, מדובר במנוע בנזין נפח של 2.0 ליטר, אולם פה מצטרף למגדש הטורבו גם מגדש על, שמביאים את ההספק ל-320 כ"ס, ואת המומנט ל-40.8 קג"מ. אבל זה כמובן לא הכל, למנוע הבנזין מצטרפים שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים המשמש כגנרטור וסטרטר, ואחד על הסרן האחורי שמניע את הגלגלים האחוריים. אלה מוסיפים עוד 87 כ"ס ו-24.5 קג"מ, ומביאים את ההספק המשולב של המערכת ל-407 כ"ס ו-65.3 קג"מ. הביצועים של גרסה זו יכולים בנקל להביך לא מעט מכוניות ספורטיביות, וגם מכוניות שמביכות מכוניות ספורטיביות, עם 5.3 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש.

    מצידו השני של המתרס, עומד טווח נסיעה חשמלי של כ-45 ק"מ וצריכת דלק פנומנאלית של כ-47 ק"מ לליטר. אבל כמובן שזה מספר דמיוני למדי שמתבסס על שיטת המדידה האירופאית שטרם התאימה את עצמה באופן מלא למדידת צריכת דלק של מכוניות היברידיות. שככל שהנסועה שלכם ארוכה - כך תורע צריכת הדלק.

    רשימת האבזור של ה-XC60 נעה בין "עשירה" לבין "מטמטמת". כאן תוכלו לקרוא את המפרט המלא, אז נתמקד רק בכמה מערכות. כבר בגרסת הבסיס תוכלו למצוא פתיחה חשמלית לתא המטען, פנסי לד קדמיים (מעבר ודרך), מושבים מחוממים עם ריפודי עור וכיוונון חשמלי (עם זכרונות למושב הנהג), מערכת שמע עם עשרה רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושב האחורי ועוד. חבילת הבטיחות גם היא מקיפה וכוללת בין היתר בלימת חירום אוטונומית עירונית עם בלימה בצמתים, עמעום אוטומטי של אורות הדרך, ותיקון סטיה מנתיב.

    גרסת מומנטום פלוס מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית ו"מערכת עזר לשמירה על נתיב הנהיגה" (לא תיקון סטיה, שקיימת בגרסת הבסיס, אלא מערכת למניעת ירידה מכביש), מתלי אוויר ו"שלדה דינמית" (בורר מצבי נהיגה), כניסה ונעה ללא מפתח ועוד.

    גרסאות אינסקריפשן ו-R-Design הבכירות יוצעו רק עם מנוע ה-T8 והן מוסיפות עור נאפה במושבים, חימום לגלגל ההגה (כי למה לא), מערכת אקטיבית לניטור שטחים מתים שתתנגד להיגוי במידה ותנסו לסטות לתוך נתיב תפוס, התרעה על רכבים חוצים ברוורס, דיפוני עץ בקונסולה ועוד ועוד ועוד. גרסת R-Design מוסיפה בעיקר עיצוב שונה בחוץ ובפנים.

    השוס האמיתי כאן הוא בדמות התמחור, במיוחד זה של הגרסאות הבכירות. בזכות המיסוי הנמוך על מכונית פלאג-אין הייבריד, הצליחה מאיר, היבואנית, להביא את מחיריהן של גרסאות ה-T8 ל-370,000 ₪, זהה למחיר גרסת הדיזל ברמת האבזור הנמוכה יותר. מה שלמעשה די מייתר אותה.

    וולוו XC60 - גרסאות ומחירים:
    T5 מומנטום: החל מ-330,000 ₪
    D5 מומנטום: החל מ-350,000 ₪
    T5 מומנטום פלוס: החל מ-360,000 ₪
    D5 מומנטום פלוס: החל מ-370,000 ₪
    T8 אינסקריפשן: החל מ-370,000 ₪
    T8 R-Design: החל מ-370,000 ₪

    רוצים לדבר איתנו? לשאול אותנו שאלות על וולוו XC60 או כל דבר אחר? הצטרפו לשיחה בפורום.

    dddd