תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • נושא הדגל החדש - ב.מ.וו X7 קונספט

    במוו

    ב.מ.וו חושפת - בינתיים כקונספט - את ה-X7. שפע קישוריות, שפת עיצוב חדשה, וסוף-סוף שלוש שורות מושבים

    • 10-09-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הנוכחות של ב.מ.וו בשוק הקרוסאוברים היוקרתיים היא מעין אוקסימורון, היא הייתה אחת המייסדות של הקטגוריה, עם ה-X5 הראשון. אבל מאז ועד היום, לא הייתה לה תשובה אמיתית לדגמי השבעה מושבים שתפסו את ראש סולם הדגמים אצל רוב המתחרות שלה - אאודי כבר מייצרת את הדור השני של ה-Q7, למרצדס יש את ה-GLS, ובפורטפורליו הדגמים של וולוו ואינפיניטי ניתן למצוא את ה-XC90 וה-QX80 בהתאמה.

    כעת חושפת היצרנית הבווארית את ה-X7, עדיין תחת מעטה קונספט, ומודיעה קבל עם ואינטרנט על כוונתה להיכנס גם כן לסגמנט הצומח, שהוא גם אחד הרווחיים ביותר בתעשיה. יחד עם זאת, ב.מ.וו החליטה שלא להיכנס ישירות לקטגוריה, אלא להציע תפיסה מעט שונה - שישה מושבים במקום שבעה, אולם גם כאן הם מסודרים בשלוש שורות, בדיוק כמו אצל המתחרים.

    ב.מ.וו עדיין לא חושפת פרטים טכניים מדויקים על הרכב, אך מהתמונות ניתן להסיק שהמידות של ה-X7, שמשמו ניתן להסיק שיתבסס על רצפת הסדרה 7, יתברך במידות נדיבות ופרופורציות שהולכות יותר בכיוון של "רכב שטח מגודל" כמו ה-XC90 של וולוו, ופחות על מראה סטיישני כמו זה של ה-Q7 וה-GLS.

    מכסה המנוע ארוך, תא הנוסעים קצר יחסית, וכל סנטימטר רבוע של המרכב משופע בפרטי עיצוב אוונגרדיים שדורשים תשומת לב. אחד הפרטים הבולטים ביותר הוא החזית, שעפ"י ב.מ.וו תהיה "הפנים החדשות של משפחת ה-X" - פנסים צרים במיוחד, גריל כליות מגודל במיוחד, ופס כרום שנע לרוחב החזית ומטפס למעלה אל הפנסים. האחוריים, אמנם הרבה פחות צעקניים מהחזית, גם לא בדיוק אנונימיים - עיצוב הפנסים ופס הכרום שביניהם מגיעים מהסדרה 7, ואליהם מצטרפים גם שני חריצים אנכיים עצומים.

    תא הנוסעים של ה-X7 הוא, כצפוי, די רחוק ממה שנראה בדגם הייצור, אבל גם משם אפשר להבין לאיזה כיוון הולכת היצרנית. "צורות אלמנטריות, חומרים איכותיים במיוחד ומערכת מולטימדיה שופעת בקישוריות שנמצאת בחוד החנית של הטכנולוגיה".

    בין המערכות האלה, ב.מ.וו מתגאה במיוחד בשני המסכים המרכזיים - לוח המחוונים, שכמו בסדרה 7 הוא בעצם מסך 12.3 אינץ' ומסך המגע המרכזי של מערכת המולטימדיה. ב.מ.וו מציינת כי שניהם נמצאים "בסמיכות אחד לשני, ויוצרים תחושה של מסך אחד גדול. שבלי להזכיר שמות, קצת מזכיר את תיאור התצורה שנמצאת כבר כמה שנים אצל אחת המתחרות העיקריות של ב.מ.וו.

    בנוסף למסכים האלו, גם נוסעי השורה השניה מקבלים שני מסכים נפרדים, וכאן מגיעה לידיי ביטוי הדמה הטכנולוגית האמיתית. המשתמשים במסכים האלה יוכלו - בגדול - להשתמש בהם כמעט כמו במחשב אישי שמחובר למערכת המולטימדיה המרכזית - לשלוח כתובת מהאימייל שלהם ישירות למערכת הניווט, לשלוח שיר לסטריאו, או לשלוח מאמר או מסמך ממסך אחורי אחד, לזה שלצידו.

    לצד השם "X7" הקונספט אמנם נושא גם את התג iPerformance, שמעיד על כך שהוא יגיע עם מערכת הנעה היברידית נטענת, אבל למעט האמירה ש"הקונספט הזה מוכיח שאפשר לשלב רכב פנאי גדול יחד עם מערכת הנעה מחושמלת", ב.מ.וו לא מפרטת אודות המערכת הספציפית שצפויה לשרת את הרכב.

    ב.מ.וו X7 קונספט צפוי להיחשף במלואו בתערוכת הרכב של פרנקפורט, שתיפתח בימים הקרובים לעיתונות ובתחילת השבוע הבא לציבור הרחב. ל-X7 הסדרתי נאלץ לחכות עד 2018.

    dddd