תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 5
  • ב.מ.וו M5 החדשה נחשפת

    במוו סדרה 5

    3.4 שניות למאה קמ"ש, הנעה כפולה חכמה ויוקרה של מכונית פאר. ה-M5 החדשה נחשפת ונראה שהיא עושה הכל מהכל

    • 23-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    זהו, אפשר להגיד את זה. הלכנו רחוק מדי. הדור השישי של הסדרה 5 לקח את מכונית הסלון לגבהים חדשים בכל מה שנוגע ליוקרה, איכות ונוחות. עכשיו מגיעה ה-M5, שמבטיחה גם ביצועים של מטוס קרב עם הרבה יותר מדי קפאין בדם. האם יכול להיות שב.מ.וו המציאו את המכונית המושלמת?

    תקציר הפרקים הקודמים: את הפרטים הראשוניים על המכונית ב.מ.וו כבר חשפה במאי האחרון, לצד תמונות של הרכב תחת הסוואה. אז סיפרה היצרנית שמתחת למכסה המנוע ימצא מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר, שיעביר את הכוח דרך תיבת הילוכים אוטומטית ובורר מצבי נהיגה לכל ארבעת הגלגלים, או לאחוריים בלבד - בתלות במצב הרוח של הנהג וגודלו של שק האומץ שלו.

    עכשיו נותר רק לחשוף את הפצצה הגרעינית שתניע את המפלצת, ואת נתוני הביצועים.

    המנוע, שנפחו כבר נחשף, מפיק ב-M5 החדשה לא פחות מ-600 כ"ס ו-76 קג"מ, והוא מביא אותה למאה קמ"ש תוך 3.4 שניות. כדי לראות 200 על שעון המהירות, תאלצו לחכות 11.1 שניות - מעמידה כמובן, זמן שיקח למשפחתית ממוצעת להגיע ל-100 או 110 קמ"ש. רק לצורך ההשוואה, 3.4 השניות שלוקח ל-M5 להגיע למאה קמ"ש הן 0.9 שניות מהזמן שיקח לבוגאטי ויירון סופר ספורט, 0.4 שניות יותר משיקח לפרארי 488, ו-0.3 שניות פחות(!) ממה שתצטרך מרצדס AMG GTs.

    במהירויות כאלה, אגב, גופים עצמאיים מצליחים לא פעם להשיג זמנים טובים יותר מהצהרות היצרנים. שאולי אלה האחרונה מעדיפים להצהיר על זמן איטי יותר שיעמוד בקנה אחד עם נתוני צריכת הדלק והזיהום. אותה מרצדס למשל, הצליחה להגיע למאה קמ"ש תוך 3 שניות בלבד במבחן של Car And Driver. כך שמי יודע, אולי ה-M5 תציג זמני מיאוץ שירדו אפילו למחזות ה-2 נקודה משהו. וזה במכונית של 1.8 טון, זוכרים?

    עוד מספרת לנו ב.מ.וו על העיצוב והאבזור של ה-M5. ושניהם לא מפתיעים במיוחד. השינויים בעיצוב מסתכמים בתוספת של פגושים, חישוקים ותגי M בעיצוב האופייני (מאוד) של דגמי הקצה, שלמען האמת מוסיפים ל-M מעט מאוד מהאופי משוחרר הרסן המשויך לשאר גרסאות ה-M. באופן כללי, ה-M5 מעוצבת בסגנון שהרבה יותר קרוב לסדרה 5 הרגילה, מאשר ל-M3.

    האבזור, כצפוי, לא מפתיע וכולל... ובכן, הכל. תצוגה עילית, שליטה במחוות יד, מושבי ספורט חשמליים עם לוגו M5 מואר מובנה, חיווי להעברת הילוכים במצב ידני, כיול מערכות הרכב דרך המסך המרכזי עם שני כפתורים למצבים "אישיים", ואפילו כפתור הנעה אדום. כדי להוכיח לכולם שגם גרמנים יכולים קצת להשתגע לפעמים.

    ב.מ.וו M5 צפויה להתחיל להימכר באירופה בפברואר 2018, ולהגיע לישראל סביב אותה תקופה.

    dddd