תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • ב.מ.וו Z4 קונספט - קדימון אחרון

    במוו

    ב.מ.וו מנצלת את הקונקורס ד'אלגנס בפבל ביץ' כדי לחשוף קדימון אחרון ל-Z4 לפני הצגת דגם הייצור

    • 21-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    למרות שהיא אינה "תערוכת רכב" פר-אקסלנס, הקונקורס ד'אלגנס שנערכת מדי אוגוסט על המשדאות של פבל ביץ', מדשאות שמטופחות ברמת פדנטיות ששניה רק לפדנטיות בה משוחזרות המוכניות שנעמדות על אותן המדשאות, היא אחד האירועים החשובים והמדוברים ביותר בשוק מכוניות היוקרה.

    התערוכה הקליפורניינית, שנערכת בחלקה על מדשאות הגולף מביאה אליה אין ספור מכוניות קלאסיות יקרות להחריד ומשחזרים שמתחרים על תואר "הרכב המשוחזר ביותר". בשנים האחרונות התערוכה היא גם אחד ממוקדי המשיכה הרציניים ביותר ליצרניות היוקרה, שמציגות שם קונספטים למכוניות עתידיות ומנסות לאמוד את תגובות הלקוחות הפוטנציאליים.

    השנה, ב.מ.וו מגיעה לקונקורס עם קונספט ל-Z4, שגרסת הייצור שלה צפויה להיחשף בקיץ של השנה הבאה. קשה לדעת מה מדגם הקונספט יגיע לרכב הסדרתי, במיוחד לאור העובדה שהיצרנית לא בדיוק שופכת מלוא החופן פרטים טכניים אודות המכונית אלא מעדיפה להיצמד לסופרלטיבים שיווקיים ורגשיים.

    מהתמונות שב.מ.וו מפרסמת, בהן המכונית עומדת - איך לא - על אדמת מדבר חרוכה ולא מדשאות שופעות ירוק, אפשר לנחש כמה ניחושים מושכלים.הראשון הוא שב.מ.וו ממשיכה עם המתכון של רודסטר סקסית להחריד עם מקום לשני אנשים בלבד. מכסה המנוע המתוח תופס כמעט חצי מכל אורכה של המכונית, תא הנוסעים מצומצם ודלת תא המטען פצפונת.

    בתוך תא הנוסעים אפשר לראות סביבת נהג עתידנית-אך-הגיונית עם דברים תלושים מהמציאות כמו סטופר בתחתית ההגה; ודברים הגיוניים הרבה יותר כמו מסך מרכזי טרפזי, וריפוד תא נוסעים ומושבים בצבע וחומר שונה - אולי כדי לבחון איזו אופציה מבקרי האירוע יעדיפו ואולי אפילו כדי לנסות את האופציה של שני מושבים שונים, כי למה לא בעצם.

    אחד הדברים הבולטים ביותר בקונספט הזה של ה-Z4 הוא דבר שממשיך מהקונספט הקודם של ב.מ.וו, של סדרה 8. חרטום הכליות האגרסיבי תופס מקום הרבה יותר דומיננטי בחזית של המכונית, והוא מוטה מעט למטה, מעין הומאז' לסדרה 6 הראשונה, לסדרה "02" ולשאר דגמי שנות ה-60 וה-70, שיהיו שיטענו שהיו תור הזהב של היצרנית.

    לא פחות חשובה מהחשיפה עצמה, היא העובדה שלצד דגם הייצור תוצג - טרם ידוע מתי בדיוק - גם טויוטה סופרה חדשה שתחלוק פלטפורמה עם ה-Z4. אולם בניגוד לשיתוף הפעולה האחרון של טויוטה, שהביא לעולם את ה-GT86 והסובארו BRZ, מתמונות ריגול של הסופרה עולה ששתי היצרניות ילכו בכיוונים שונים למדי בכל הנוגע לעיצוב.

    הסופרה העתידית תעשה שימוש באותם קווים עגלגלים איקוניים של הדור רביעי, בעוד שמהקונספט שלפניכם - שב.מ.וו מבטיחים שמציג עיצוב קרוב יחסית לדגם הייצור - ניתן להבין שה-Z4 הסופית תתהדר בקווים מפוסלים וזוויתיים יותר.

    dddd