תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קאדילק
  • קאדילק CT6
  • קאדילק CT6 - מבחן דרך - משחק של ניגודים

    קאדילק CT6

    קאדילק CT6 ממשיכה במתכון הנוכחי של יצרנית היוקרה האמריקאית עם המון מ"ר וכ"ס לש"ח, אבל האם היא מצליחה להיות מתחרה אמיתית לספינות הדגל?

    • 16-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    קאדילק היא שחקנית מאוד וותיקה בשוק מכוניות היוקרה והמכוניות בכלל. למעשה, היא אחת הוותיקות שבהן. כשהמכוניות הראשונות שלה התגלגלו מפס הייצור בשנת 1903, מכוניות עדיין כונו "כרכרות נטולות סוסים". בשמונת העשורים מאז, קאדילק תמיד הייתה שחקנית חזקה מאוד, לא רק בתחום היוקרה באופן כללי, אלא ספציפית בקטגוריות הסלון והפאר, כשבשיא שלה, בשנות ה-80, היא שיווקה בו זמנית לא פחות משבעה דגמים שונים בקטגוריית ה-Full Size, שזה באמריקאית "ע-צ-ו-ם!!!!".

    אבל ארבעת העשורים האחרונים לא היו פשוטים עבור תעשיית הרכב האמריקאית, ומאז הופסק שיווק הדור העשירי של ה'אל דוראדו', שבתקופה הזו כבר הפך לצל חיוור של תהילת העבר שלו, נותרה קאדילק בלי אפילו דגם יוקרה מגודל וסקסי אחד (ה-XTS וה-DTS הסתמיות לא באמת נחשבות). בישראל, קאדילק בכלל מעולם לא שיווקה את דגמי הפאר שלה, מלבד הבלחה קצרה עם ה-STS (שגם היא 'חצי-קטגוריה' מתחת ל-S קלאס ודומותיה) לתקופה קצרה.

    עכשיו, יחד עם החייאתו המחודשת של המותג והשקעה עצומה בחידוש והצערת התדמית שלו, התחילה קאדילק בשיווק ה-CT6. מכונית שנכנסת לנישה מאוד מעניינת. מצד אחד, היא גדולה - מאוד גדולה. היא ארוכה מה-S של מרצדס ומכל המתחרות שלה. ומצד שני, היא זולה מהן בפער ענקי. המחירים שלה מתחילים ב-550 אלף שקלים, בעוד ה-S קלאס מתחילה במחיר שגבוה ב-50 אחוז. גם המתחרות האחרות שלה - אאודי A8 (למרות שמחליפה כבר הוצגה), לקסוס LS (כנ"ל), יגואר XJ (הוצגה מתיחת פנים) וב.מ.וו סדרה 7 - יקרות ממנה משמעותית, וכולם ביותר מ-100 אלף שקלים.

    אז מה מקבלים תמורת המחיר הנמוך? במה ה-CT6 נופלת מהמתחרות שלה? או לחילופין, למה שמישהו יקנה משהו אחר?

     

    מרשימה, ודומה

    אפשר להגיד על ה-CT6 הרבה דברים. "נחבאת אל הכלים" הוא לא אחד מהם. אין איש, אישה, טף, קשיש, או חיית מחמד שלא שמים לב אליך כשאתה עובר ברחוב. כשזה קורה ליד האולם של קאדילק, בהרצליה פיתוח - לא בדיוק שכונת "רכבות", זה אומר הרבה. ולמען האמת, בעולם שבו כדי להבדיל בין C ל-S או בין 5 ל-7 או בין XE ל-XF צריך כמה דקות טובות, במיוחד למי שלא "מבין", הייחודיות הזו עושה טוב מאוד לאגו. כשאתה נזכר שבעבור התענוג הזה שילמת 100 אלף ₪ (או יותר) פחות מההוא שעומד לידך ב-A8, זה עושה עוד יותר טוב.

    מכל זווית שלא תסתכלו עליה, ה-CT6 זועקת... ובכן, שתסתכלו עליה. פסי הלד מלפנים ש"זולגים" לתוך הפגוש, המידות הנדיבות (518 ס"מ לאורך) וארבעת האגזוזים מאחור, ה-CT6 לא דומה לשום דבר אחר על הכביש - חוץ מה-CTS וה-ATS, מה שקצת הורס את התיאוריה מהפסקה הקודמת עכשיו כשחושבים על זה.

     

    איכותית, ופשטנית

    בפנים המצב מעט יותר מורכב. איכות החומרים טובה מאוד ברובה, וההרכבה ללא דופי. אבל כבר ברגע הראשון קל להבין למה הפרש המחיר בינה לבין המתחרות שלה יכול להגיע לכדי מחיר של מכונית משפחתית. חסרה פה תשומת הפיינשמקרית לפרטים שטיפוסית למכוניות-שעולות-כמו-דירה.

    הראשונים שזוכים לביקורת פושרת הם המושבים. בעוד בכל מתחרה ישירה פחות או יותר המושבים מגיעים עם בערך אלפיים כיוונונים אפשריים, ה-CT6 מסתפקת בכוונון רגיל של גובה ומרחק הבסיס, וזווית המשענת. המושבים לא רעים פר-סה, אבל ממש חסרות פה עוד אפשרויות התאמה.

    התחושה הזו של "יכלו להשקיע עוד קצת" ממשיכה לעוד מקומות בתא - מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים מרגישים מיושנים, עם רזולוציה נמוכה וגרפיקות שעדיף שהיו נשארות במשחקי מחשב מהעשור הקודם, גם מצלמת הרוורס מציגה תמונה לא איכותית ולמרות קיומה של מערכת מצלמות היקפיות עם "מבט על" להקלה על החניה, התמונה המתקבלת ממנה לא מרגישה ברמה של רכב בקצת יותר מחצי מיליון שקלים.

    המושבים האחוריים, בניגוד מוחלט, מדהימים. הם רכים, נוחים, ולמרות שאין אפשרות לכוון אותם, הישיבה בהם - גם בעמידה במקום וגם בנסיעה - היא תענוג צרוף. הם מגיעים כמובן עם חלון גדול בגג, וילונות בחלונות הצד, משענת אמצעית עצומה עם מגש ומחזיקי כוסות, ווילון חשמלי לשמשה האחורית.

    המרווח - איך לא - מעולה. בסיס גלגלים של מעל ל-3 מטרים משאיר מספיק מקום גם לשני שחקנים NBA לשבת אחד מאחורי השני. במושב האמצעי מאחור תתקשו להכניס מבוגר, שכן תעלת הינע גדולה גוזלת הרבה מקום. תא המטען ענקי, אך עמוק ולא מאוד נוח לשינוע חפצים גדולים.

     

    עשירה, וחסרה

    האבזור של ה-CT6 הוא תערובת של גאונות ומחסור. אחד הדברים הכי מגניבים במכונית הזו, ובכלל בעולם ברכב - הוא המראה המרכזית. במצב רגיל היא מתפקדת כמראה רגילה לכל דבר, אבל בלחיצה על כפתור (שבדרך כלל מפעיל את מצב הלילה) היא הופכת למסך.

    התוצאה היא מבט נטול הפרעות אחורה. המראה/מסך עובדת כמעט מצוין - אין כמעט שום השהיה בין מה שקורה באמת לבין מה שמוצג על המסך, וזווית הראיה רחבה בהרבה מזו של המראה הרגילה, אבל שטח המסך קטן מזה של המראה, לכן בקצוות עדיין רואים את המראה. בנוסף, לוקח לעיניים מעט זמן להתרגל לעבוד עם מסך במקום מראה, אז ברגעים הראשונים לוקח להן שניה או שתיים "להתפקס" על המסך. אם זה קורה לכם, אל תתייאשו, זה יעבור מהר יחסית.

    אבל ה"בעיה" הכי גדולה של המראה היא שאם אתם עומדים בפקק ובדיוק בא לכם לסדר את השיער או לראות אם יש לכם חתיכת תרד בשיניים, מהר מאוד תרגישו קצת מטופשים כשלא תראו את ההשתקפות שלכם. ואם כבר נגענו במראות, אלה שבצידי המכונית הן מהגרועות שראיתי. לא מספיק שהן קטנות בצורה יוצאת דופן, בטח ובטח שבשביל רכב בכזה גודל, אלא שבזו השמאלית, בגלל התקן האמריקאי המגוחך, נשאר שטח מת בגודל של אריזונה פחות או יותר.

    המחסור ב-CT6 בא לידיי ביטוי בהרבה פרטי אבזור שהתרגלנו לקבל במכוניות יוקרה שכאלה - וכאן הם אינם. למשל אין אופציה לכוון את מושב הנוסע ממושב הנהג או מהמושב האחורי, בקרת האקלים מפוצלת רק לשני איזורים בלי שום שליטה מאחור והתחושה הכללית היא שבניגוד להרגל האמריקאי לדחוס לתוך הרכב כל פריט אבזור אפשרי, פה החליטו דווקא ללכת על פחות.

     

    רועמת, ודוממת

    זוכרים שאמרנו כמה גדול ההפרש במחירים בין ה-CT6 לבין המתחרות שלה? אז בו בזמן, התעלמנו מהעובדה שכל אותן גרסאות בסיס של המתחרות מגיעות עם מנועים קטנים וחלשים, בדרך כלל 2.0 ליטר טורבו, בעוד שהקאדילק מגיעה עם מנוע שהוא, ובכן, לא קטן, לא חלש, ולא טורבו - V6, בנפח 3.6 ליטר, עם 335 כ"ס ו-39 קג"מ. ואם המספרים האלה נראים לכם מוכרים, זה בגלל שמדובר על אותו מנוע שנמצא בקאמרו של שברולט.

    המנוע משודך לגיר אוטומטי עם 8 הילוכים, והכוח עובר למערכת הנעה כפולה שמחלקת אותו בתלות במצב הנהיגה - בין 40/60 (אחורה/קדימה) במצב רגיל, ל-20/80 במצב ספורט או 50/50 במצב שלג.

    יחידת ההנעה של ה-CT6 מרגישה כמו דוב גריזלי מאולף. היא מאוד חזקה, עם האצה למאה קמ"ש תוך פחות מ-6 שניות, מהירות מרבית (מוגבלת) של 250 קמ"ש. אבל מאידך, היא יכולה לבלות כל היום בין 1,800 ל-2,200 סל"ד ולשייט בשקט ונינוחות כל כך מעלפת, שאם לא הייתם יודעים שמטר מכם יושב מנוע של קאמרו, הייתם בטוחים שאתם נוסעים במכונית חשמלית.

    חלק ממובילי הדעה שנהגו ברכב טענו שחבל שקאדילק לא משווקת בישראל את המנועים המעניינים יותר של ה-CT6, בעיקר את ה-3.0 ליטר כפול המגדשים שמפיק 404 כ"ס ו-55 קג"מ, אבל האמת היא שבגלל האופי ה"אמריקאי" שלו, גם המנוע ה"חלש" נהנה ממומנט בלתי נגמר גם בסל"ד נורא נמוך ולא מרגיש שום מחסור בכוח, גם ביחס לרוב המתחרות - בטח שבאותם מחירים. היופי הוא כמובן בעובדה שבניגוד למנועי טורבו, ובגלל שהוא תוכנן בין היתר לשרת מכונית ספורט, המנוע שבקאדילק לא נחנק גם אם תחליטו שאתם חייבים לבדוק מה נשמע באיזור הקו האדום בשעון הסל"ד. שם הוא שואג בצורה שאינה מותירה שום מקום לספק באשר לחומר בו הוא משתמש כדי להתקדם. חשמל זה לא.

    מבחינת איכויות הנסיעה והנהיגה, הקדליאק CT6 מתמקמת במקום טוב, אבל לא מעולה. היא נוחה, אבל יש נוחות ממנה, היא שקטה, אבל גם חרישיות ממנה לא קשה למצוא, והיא יכולה לטוס בכבישים מפותלים (יחסית, היא עדיין שוקלת טון שמונה מאות), אבל יש כאלה שיעשו את זה בצורה הרבה יותר אלגנטיות או מהנה (יחסית, הן עדיין שוקלות טון שמונה מאות).

    בכלל, קשה מאוד לשים את ה-CT6 בהשוואה הוגנת מבחינת נוחות, בידוד רעשים ו"איכות נסיעה" באופן כללי. בגלל המחיר הנמוך שלה, ההשוואה לספינות הדגל לא תהיה הוגנת, כי משלמים פחות, אז הגיוני גם לקבל פחות. אבל לא הוגן גם לשים אותה מול דגמי הסלון, כי "היא לא מתחרה ישירה שלהן". והאמת, כמו בהרבה מקומות, היא איפשהו באמצע. קשה להגיד שה-CT6 תיתן פייט אמיתי לסדרה 7, אבל לא מופרך להגיד שהיא מעט נוחה יותר מ-E קלאס.

    שלא תבינו לא נכון, בשלושת ימי המבחן כיסיתי עם ה-CT6 קצת פחות מ-1000 ק"מ, ולמרות שאני גרוטאה מתפרקת, אף פעם לא מצאתי את עצמי עייף או כאוב. אבל מצד שני אני גם לא מצליח להיזכר (שבוע לאחר ביצוע המבחן) בשום תחושה או חוויה יוצאת דופן.

     

    משחק של הפכים

    ה-CT6 היא משחק של הפכים - היא נראית מיליון דולר, אבל עולה חצי מיליון שקל. היא מפוארת, אבל חסרה את הירידה לפרטים. היא עוצמתית, אבל שקטה. היא מכונית יוקרה, אבל מתחרה ב"סתם" מכוניות סלון.

    מי שרוצה שהמכונית שלו תהיה אמירה, ולא סתם תתפוס תשומת לב של פשוטי העם - ירצה S קלאס, כי S קלאס היא מילה נרדפת ליוקרה וגם עוד מבול לא ישנה את הקונספציה הזו. מי שרוצה רכב סולידי, כנראה שיקח איזו וולוו או אאודי.

    אבל יש דבר אחד שאף אחד לא יכול לקחת ממנה, משהו שיותר מכל דבר אחר, הוא חד-משמעי. ה-CT6 היא תמורה למחיר מהטובות שפגשתי. היא דירת יוקרה בשכונה בעייתית, היא מעיין חם באמצע טונדרה, היא חוברת קומיקס נדירה בגראז' סייל. היא - לטוב ולרע - משחק של הפכים.

    רוצים לספר לנו מה דעתכם על קאדליק CT6? או לקרוא מה חשבו עליה מובילי הדעה שלנו? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd