תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה ג'אז
  • כוח! הונדה ג'אז מתחדשת

    הונדה ג'אז

    הונדה ג'אז עוברת מתיחת פנים ולראשונה מקבלת גם מנוע עם 130 כ"ס

    • 16-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הונדה ג'אז היא מכונית סופר מיני מרווחת, שימושית, חסכונית, אמינה, ועוד שלל מילים הגיוניות וסקסיות בערך כמו ארון. מאז ומעולם, מאז הושק הדור הראשון בתחילת שנות האלפיים, הג'אז פנתה תמיד לצד השקול יותר בסקאלת רוכשי הרכב.

    ב-2014, כשהושק הדור השלישי, הכיוון היה ברור - עוד מאותו הדבר. עוד שימושיות, עוד חסכון, עוד מרווח, ובהתאם לצו הרגע - גם עוד בטיחות. והכל נע על מי מנוחות.

    כעת משיקה הונדה את מתיחת הפנים לדור השלישי של הג'אז, והיא ממשיכה, שוב, באותו הכיוון. כיאה למתיחת פנים שלא באמת מאפשרת לשנות הרבה מדי דברים. הג'אז מקבלת חזית מחודשת עם פנסים ופגושים מעט מעניינים יותר, עוד אפשרויות לצבעי מרכב, ובאופן כללי, שינויים קוסמטיים בלבד.

    הג'אז ממשיכה להציע את תא המטען הענקי (ביחס לקטגוריה) שלה - 354 ליטר שגדלים ל-897 עם קיפול המושבים, המרווח העצום (יחסית לקטגוריה) במושבים, ואת מושבי ה-Magic Seats שמתקפלים לא רק למטה, אלא גם למעלה, ומאפשרים להסיע דברים כמו אופניים או פריטים גבוהים אחרים בעמידה במקום המושב האחורי.

    גם מנוע ה-1.3 ליטר החסכוני, בלימת החירום האוטומטית, ומערכת המולטימדיה, ממשיכים להציג את נוכחותם במפרט.

    עד כאן, עולם כמנהגו נוהג. אולם הפעם העולם החליט לתת לנו גם גרסת "ג'אז ספורט", עם יחידת ההנעה של ה-HR-V. מנוע 1.5 ליטר שמפיק לא פחות מ-130 כ"ס ו-15.8 קג"מ ותיבת הילוכים רציפה. לא רע בשביל 1066 הקילוגרמים של הג'אז. הונדה לא מפרסמת נתוני ביצועים, אבל אפשר להעריך שהביצועים יהיו טובים באופן לא מבוטל מאלו של ה-HR-V, שעומדים על 10.8 שניות למאה קמ"ש.

    הונדה ג'אז המחודשת צפויה להיחשף במלואה בתערוכת פרנקפורט הקרובה, והיא תחל להימכר באירופה בנובמבר. טרם ידוע מתי תגיע לישראל.

    dddd