תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל חוזרת ל-GSi

    אופל

    אופל חושפת אינסיגניה GSi אליה תצטרף אסטרה GSi בתערוכת פרנקפורט הקרובה

    • 23-07-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    נראה שאופל, לפחות בכל מה שנוגע למחלקה הספורטיבית שלה, לא ממש סגורה על עצמה. קודם כל, עצם העובדה שיש לה מחלקה אחת שמוציאה את אותן מכוניות עם שני שמות - OPC תחת מותג אופל ו-VXR תחת מותג ווקסהול הבריטי )וגם תחת הולדן האוסטרלי, אבל זה פחות רלוונטי לענייננו).

    אתם אולי חושבים לעצמכם "אלה כולה שלוש אותיות, למי בכלל אכפת מהן? העיקר שהמכונית תהיה מגניבה", וזה נכון, במידה מסוימת, אבל מיתוג - כמו שכל פליט ריאליטי ישמח לספר לכם - הוא חלק לא קטן מהעניין.

    עכשיו אופל (אופל. לא ווקסהול והולדן שישארו עם המותג VXR) מודיעה כי דגמי אופל הספורטיביים העתידיים יחזרו לשם המוכר יותר לחובבי המותג - GSi. האמת היא שגם המיתוג GSi לא בדיוק נושא משקל נוסטלגי רב שנים, היות והוא היה בשימוש במשך פחות משני עשורים - פחות או יותר אותה תקופה בה נעשה שימוש בשם OPC. אבל בעוד תג ה-OPC היה קיים בזמן שבו אופל לא הייתה במיטבה, ה-GSi הוטבע על מכוניות שהיו מובילות בתקופתן וזכו לפופולריות עצומה. אולי אופל רוצה, עם המעבר הקרב לידיי קונצרן פיג'ו-סיטרואן, להשתמש גם במסר התת הכרתי הזה, כדי להשיב למכוניות שלה את הפופולריות לה הן זכו בתקופה ההיא.

    הדגם הראשון שמושק תחת מטריית ה-GSi הוא האינסיגיה GSi החדשה. הגרסה הספורטיבית מבוססת על הדור השני של האינסיגניה, שכמו קודמו ביום ההשקה, נראה מודרני להפליא. האינסיגניה GSi החדשה מקבלת את הטיפול הקוסמטי המקובל עם פגושים אגרסיביים יותר, מושבי ספורט שנראים נפלא, שני ספוילרים עדינים על מכסה המנוע והגה, וחישוקי 20 (כן, 20!) אינץ' מיותרים לחלוטין. מרגיש כאילו לא פחות מלסחוט מהמכוניות שלה ביצועים, אחת המטרות של מחלקת הביצועים של אופל היא לעשות הכי פחות נוחות שאפשר.

    על החלק של הביצועים אחראי באינסיגניה GSi מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין שמפיק 260 כ"ס ו-40.8 קג"מ. הכוח יעבור לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים, וכמובן שתהיה לנהג אפשרות לבחור מבין מספר מצבי נהיגה ולהעביר הילוכים ממשוטים מאחורי ההגה. אופל לא אומרת כמה מהירה תהיה האינסיגניה GSi, אבל היא כן מציינת שהיא קלה ב-160 ק"ג מהאינסיגניה OPC היוצאת, מה שאמורה לתת יתרון בכל סיטואציה.

    לצד האינסיגניה, תחשוף אופל גם את האסטרה GSi החדשה בתערוכת פרנקפורט הקרובה שתפתח את שעריה ב-14 לספטמבר.

    מה אתם חושבים על החזרה של אופל למותג GSi? חזרת עטרה ליושנה או מהלך נואש שנועד להיכשל? הצטרפו לשיחה בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd