תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • שמן ומים? מרצדס חושפת X קלאס

    מרצדס

    מרצדס רוצה חלק מהאקשן של הטנדרים היוקרתיים. קבלו את ה-X קלאס

    • 20-07-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    "למה שמרצדס תייצר טנדר לעזאזל" היית כנראה השאלה הנפוצה ביותר שנשאלה כשנחשף ה-X קלאס החדש. הרי יוקרה ורכבי עבודה הם כמו שמן ומים - לא מתערבבים. למה שמישהו ירצה לקרוע את ריפודי העור האיכותיים עם מברג שהוא שכח להוציא מהכיס או להכתים את הכרום שסובב את פתחי המיזוג מידיים מלאות בגריז ושמן?

    אבל מה שכנראה לא עבר בראש של הרבה אנשים הוא שמרצדס היא אחת מיצרניות רכבי העבודה הגדולות בעולם. יש לה מסחרית קטנה - סיטאן (רנו קנגו עם סמל אחר), יש לה מסחרית גדולה - ספרינטר, יש לה ליין עצום של משאית, של אוטובוסים, ובכל העולם היא גם משווקת את המכוניות שלה לנהגי מונית. אז למה שלא יהיה לה טנדר? כזה שמנהל העבודה יוכל להיכנס איתו לאתר, להעמיס כמה דברים מבלי ללכלך את תא המטען של ה-GLE או ה-GLS שלו ולהרגיש כאילו הוא בכלל לא יצא מהמשרד המפואר שלו.

    התשובה נעוצה בעיקר בניסיון העבר. לא מעט יצרניות ניסו בעבר לייצר טנדרים עם קריצה לפרימיום, חלקן אפילו עושות זאת עד היום. קאדילק ניסתה ונכשלה עם האסקלייד EXT שיוצר במשך פחות מדור אחד, לינקולן ביססה את ה-LT על הפורד F150 ושיווקה אותו בארה"ב במשך שלוש שנים קצרות בין 2005 ל-2008 (המשיך להימכר עד 2014 במקסיקו) וכמובן אי אפשר לשכוח את פולקסווגן - גם היא בעלת חטיבת מסחריות ענפה, שנחלה כשלון רבתי עם האמארוק.

    את הוואקום שהשאירו השלוש האלה, תפסו במהרה שלוש אחרות, "שלוש הגדולות" - פורד, דודג' ושברולט, עם גרסאות סופר יוקרתיות של הטנדרים שלהן, והם נמכרים. מאוד נמכרים. אז מה, להן מותר ולמרצדס אסור?

    מרצדס מייעדת את אה-X קלאס שלה, בשלב ראשון, לדרום אמריקה, דרום אפריקה, אוסטרליה, באופן מוזר משהו, גם לגרמניה. היא לא אומרת זאת מפורשות, אבל הצלחתו בשווקים האלה תכתיב את המשך צעדיה של מרצדס ואת גורלו של ה-X קלאס.

    הטנדר עצמו אינו מציג איזו בשורה פורצת דרך או טכנולוגיה חדישה, אבל כן נחמד לראות שמרצדס לא מקפחת את הלקוחות הפוטנציאליים שלו ומאפשרת להם לקבל את הרכב עם אבזור נאה שכולל בין היתר גם בטיחות אקטיבית. הוא מתבסס על הניסאן נבארה עם בסיס גלגלים של 315 ס"מ, אך העיצוב שואב הרבה יותר השראה מה-GLS, בפנים ובחוץ. ה-X קלאס מונע בידיי מנועי דיזל בהספקים של 163 ו-190 כ"ס, מנוע בנזין עם 165 כ"ס ובהמשך גם מנוע V6 דיזל עם 258 כ"ס.

    כיאה לטנדר קשוח שככל הנראה יבלה לא מעט זמן מחוץ לאספלט, ה-X קלאס מקבל כמובן הנעה כפולה. מידות המרכב טובות עם מרווח גחון של 20.2 ס"מ בסרן הקדמי ו-22.1 באחורי, זווית גישה של 28.8 מעלות (30.1 מעלות עם חבילת הגבהה), זווית נטישה של 23.8 מעלות (25.9) וזווית בטן של 20.4 מעלות (22).

    כישורי העבודה של ה-X קלאס גם הם לא קוטלים קנים ומתיישרים עם שאר הכלים בקטגוריה. משקל העמסה של 1,042 ק"ג ויכולת גרירה של 1,650-3,500 ק"ג בהתאם למנוע.

    שיווק המרצדס X קלאס יתחיל בנובמבר הקרוב בגרמניה, ומאוחר יותר בשווקים אחרים. נראה אם מרצדס, שכבר יודעת דבר או שניים בשיווק רכבים מסחריים, תצליח לנצל את הידע הזה כדי לשווק גם רכב עבודה "מנהלים" או שמא נראה עוד כישלון מהדהד מהזן שהשוק הזה ראה לא אחת.

    dddd