תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי סוויפט
  • סוזוקי סוויפט החדשה בישראל

    סוזוקי סוויפט

    מנוע 1.2 ליטר, תיבת הילוכים ידנית ורציפה, וללא מערכות בטיחות אקטיביות. החל מ-79,000 ש"ח

    • 16-07-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, החלה בשיווק סוזוקי סוויפט החדשה. הדור השישי של הסוויפט ממשיך בשפת העיצוב של המכונית שאותה הוא מחליף, אך בניגוד אליה, הוא נראה הרבה יותר כמו רכב חדש לחלוטין ולא כמו מתיחת פנים מינורית.

    בניגוד למקובל, המידות של הסוויפט החדשה, דווקא קטנות מאלו של המכונית היוצאת, ככל הנראה כדי להשאיר מעט יותר מרווח נשימה לבלנו. הפלטפורמה של השתיים, אגב, משותפת, אך מסתפקת בבסיס גלגלים קצר יותר בסוויפט - 245 ס"מ (252 ס"מ בבלנו). למעשה, מבחינת אורך בסיס הגלגלים (וכפועל יוצא מכך, מרווח הפנים) הסוויפט מתברגת הרבה יותר קרוב לסלריו ולאיגניס הקטנות (243.5 ס"מ ו-242.5 ס"מ בהתאמה) מאשר למכוניות סופר מיני אחרות בהן היא רוצה להתחרות, שם נדיר למצוא בסיס גלגלים קצר מ-250 ס"מ.

    שאר הממדים של הסויפט קרובים למדי לאלו של מכוניות סופר מיני אחרות - האורך הכללי 384 ס"מ, הרוחב 170 ס"מ, והגובה 150 ס"מ. תא המטען גם הוא מהקטנים, עם נפח של 242 ליטר.

    הסוויפט תוצע עם מנוע אחד - 1.2 ליטר עם 90 כ"ס ו-12.2 קג"מ של מומנט, הוא משודך לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה הילוכים או תיבה רציפה. בזכות ההתבססות על הפלטפורמה של הבלנו, הסוויפט החדשה השילה ממשקלה 90 ק"ג ולמרות הספק נמוך ב-3 כ"ס מבדגם היוצא, הביצועים עומדים על 11 שניות למאה קמ"ש בדגם באוטומטי (11.9 בידני) - קיזוז של 2.5 שניות (0.4 בידני). שיפור לא פחות מעצום כשמדובר במספרים כאלה. צריכת הדלק, עפ"י נתוני היצרן, עומדת כעת על 21.7 ק"מ לליטר, שיפור של 1.7 ק"מ לליטר.

    לא רק הספק המנוע פחת בסוויפט החדשה, אלא גם ציון הבטיחות. בעוד הדגם הקודם הושק בתקופה שלפני מערכות הבטיחות האקטיביות, זה הנוכחי מגיע כבר לעולם אחר. הסוויפט הקודמת זכתה בחמישה כוכבי בטיחות בזכות - בין היתר - שבע כריות אוויר, ואולם הדגם הנוכחי מקבל רק שלושה כוכבים. הסיבות הן רק  6 כריות אוויר והעובדה שמכשירי תנועה בחרה לשווק בישראל את הסוויפט ללא מערכות בטיחות אקטיביות, ובמקומן היא מתקינה מערכת מובילאיי.

    רשימת אבזור הנוחות של הסוויפט היא נקודת אור חביבה, שכן מכשירי תנועה בוחרת - כמו עם הקרוסאובר והאיגניס החדשות - לשווק את הדגם הידני עם רשימת אבזור מלאה ולא מקוצצת כפי שנהוג אצל רוב היבואנים. האבזור של הסוויפט כולל תאורת לד מלאה, חיישני תאורה, חלונות אחוריים כהים, בקרת אקלים מפוצלת, ועוד.

    מחיריה של סוזוקי סוויפט יעמדו כאמור על 79,000 ש"ח לדגם הידני ו-92,000 ש"ח לאוטומטי. בתקופת ההשקה, תציע מכשירי תנועה את הסוזוקי סוויפט במבצע במהלכו 300 הקונים הראשונים יקבלו הנחה בגובה 2,000 שקלים ומערכת מולטימדיה עם ניווט מבוסס Waze, מצלמת רוורס ואפליקציית "רכב מחובר" של מכשירי תנועה.

    dddd