תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A8
  • העתיד - אאודי A8 החדשה נחשפת

    אאודי A8

    אאודי A8 החדשה תציע טכנולוגיה מתקדמת, איכות משופרת ואוטונומיה כמעט מוחלטת

    • 11-07-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אאודי A8 החדשה, ספינת הדגל של היצרנית שחרטה על דגלה את הסלוגן "קידמה באמצעות טכנולוגיה" היא הדור הרביעי של המכונית של שנושאת את השם, ולצד כל הפאר, ההוד וההדר, היא גם מביאה בשורה אמיתית בתחום הטכנולוגיה, ומביא עמה לא מעט קידמה בכלל.

    מבחינת מידות, ה-A8 החדש לא גדולה משמעותית מקודמתה. אורכה של הגרסה הקצרה הוא 517 ס"מ - 3.7 ס"מ יותר מהדור הקודם, רוחבה 194 ס"מ, גובהה 147 ס"מ (1.3 ס"מ יותר) ואורכו של בסיס גלגלים הוא 299.8 ס"מ (0.6 ס"מ יותר). הגרסה הארוכה מוסיפה 13 ס"מ לאורך הכללי (530 ס"מ) ולבסיס הגלגלים (313) ו-1.5 ס"מ לגובה (148.5). נפח תא המטען עומד על 505 ליטר והוא זהה בשתי הגרסאות.

    כדי להוריד ממשקלה של ה-A8 (נתון שלא פורסם), אאודי עשתה שימוש נרחב באלומיניום (58% מהמרכב), פלדה, מגנזיום ופולימר מחוזק בסיסי פחמן (CFRP), קשיחות המרכב - ההתנגדות לפיתול - עלתה -24% ביחס לדגם הקודם. יחד עם השימוש בחומרים אקזוטיים, אאודי גם השילה כ-4 ק"ג ממשקל המושבים וק"ג אחד מהדיפרניצאל.

    אחד הדברים שאאודי מתגאים בו יותר מהכל, הוא הפנסים של המכוניות שלהם - ה-A8 החדש מקבלת לד מטריקס יחד עם פנסי לייזר כאור גבוה (רק מעל 70 קמ"ש). תאורת פניה ותאורת צומת מבוססת GPS שמעקמת את האלומה לפני שההגה מסתובב. כדי למנוע בלבול בתפעול כל התאורה הזו, מתג אורות מקבל חיישן קרבה וממשק מגע. בפנסים אחוריים הוטמעו ארבע נוריות OLED ו-135 נוריות לד בכל פנס, עם חיישן תאורה שמתאים את עוצמת התאורה של הפנסים לתאורה שבחוץ כדי לא לסנוור את הנהג שמאחוריכם.

    רק כדי שתבינו את כמות תשומת הלב שהושקעה בפנסים, אני מצטט את החלק שמדבר על "קבלת הפנים" בהתייחסות למופע (ועוד איזה מופע) הפנסים בלבד.

    "בהתחלה, נקודת אור בפנסים הקדמיים רצה מהצד החיצוני של הפנס (שמאל בפנס שמאל ובהתאם), אז נדלק הלד הכחול על נקודת הלייזר, ולבסוף פנסי הצד (תאורת היום) נדלקים מהחוץ פנימה. שתי לולאות עם אותה אסתטיקה דינאמית מתרחשות בו זמנית מאחור בפנסי ה-OLED, האור נע במעגל, בתחילה עמום ואחר כך במלוא העוצמה". בחלק הזה נראה שגם לאאודי עצמם נמאס לתאר את התהליך, והם המשיכו וכתבו "מופע האור ממשיך גם כאשר הנהג נכנס לרכב, ופועל באופן הפוך עם היציאה מהרכב". אני מזכיר לכם - מדובר פה בפנסים(!) של המכונית.

    פנים הרכב מציג שפת עיצוב חדשה לחלוטין. המסך המרכזי הבולט נעלם, ובמקומו נמצא מסך מרכזי 10.1 אינץ' שהוטמע בדשבורד. מתחתיו, על הקונסולה המרכזית, נמצא מסך מגע נוסף בגודל 8.6 אינץ' לשליטה במערכות הרכב השונות.

    את הדיפונים של ה-A8 שלכם תוכלו לבחור שיהיו מאלומיניום או ממספר זנים של עץ ללא לכה. המושבים מרופדים בבד או שלושה סוגים של עור כאשר כל אחד מסוגי העור יכול להגיע בשלושה צבעים שונים. בחלק מרמות הגימור קיימת אופציה לתפירה בצבע שונה, וכמובן במסגרת תוכנית ה-Audi exclusive program יוכלו הלקוחות לבחור פחות או יותר איזה צבע (פנימי וחיצוני), איזה ריפוד ואיזה דיפון הם רוצים.

    עוד פיצ'רים מעניינים במיוחד הם פתחי האוורור שמכוסים כאינם בשימוש, ותאורת הקריאה החכמה שכוללת אפשרות להתאמה אישית בזכות שבעה לדים בכל נורת קריאה מאפשרים לבחור את העוצמה, הגודל והמיקוד של אלומת האור. ובחוץ יפגשו אתכם דלתות חשמליות - הידית נמשכת רק 5 מ"מ ומנוע חשמלי פותח את הדלת. קיימת אופציה גם לסגירה ללא טריקה ("סגירת וואקום").

    היצע המנועים של ה-A8 החדשה יכלול מנועי 3.0 ליטר בנזין ודיזל עם 340 כ"ס ו-51 קג"מ, ו-286 ו-61 קג"מ, מאוחר יותר, ב-2018 יצטרפו גם מנועי 4.0 ליטר בנזין ודיזל בי-טורבו עם 460 ו-435 כ"ס. בראש ההיצע יעמוד ה-W12 המסורתי, שיציע הפעם 6.0 ליטר, 585 כ"ס ו-81.6 קג"מ.

    על העברת ההילוכים תהיה אחראית תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים של חברת ZF, שתשלח את הכוח למערכת הנעה כפולה עם היגוי אחורי ששולחת 40% מהכוח לגלגלים הקדמיים ו-60% לאחוריים במצב רגיל ויכולה להעביר עד 70% לציר הקדמי או עד 85% לאחורי.

    בנוסף, תהיה גרסת e-Tron היברידית נטענת עם 449 כ"ס ו-71 קג"מ, שתגיע ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות. סך הכל לא רע למחבקת עצים.

    בולמי אוויר מגיעים ב-A8 כסטנדרט, ובנוסף קיימת אופציה למערכת מתלים חכמה אשר באמצעות מערכת חשמל 48 וולט שולטת על הקשיחות של כל בולם. בכך היא מספקת נסיעה חלקה יותר במצב נוחות, מאפשרת להתומדד עם זוויות גלגול במצב ספורט ובמקרה של תאונה אפילו יכולה להרים את הצד שנחשף למכה תוך חצי שניה כדי להגביר את בטיחות הנוסעים ברכב (ע"י מיקסום שטח הפנים של אזור הקריסה שפוגע ברכב השני).

    מתחת ל-60 קמ"ש, כמובן רק בכבישים חד סטריים עם שטח הפרדה בנוי, ה-A8 תפעיל את ה-Traffic Jam Pilot  ותנהג לבד. הרעיון אולי לא ממש חדש, אבל עד היום המכוניות שיכלו לעשות זאת, עשו זאת עד 30 קמ"ש וגם נתקלו בלא מעט בעיות, במיוחד בסיטואציה שקרובה מאוד לליבנו - הנדחפים. אאודי טוענים שהם הצליחו לפתור את הבעיה הזו לחלוטין והמכונית תנהג את עצמה לגמרי לגמרי לבד, כאשר הנהג צריך רק להיות ברכב ולהיות מסוגל לקחת שליטה במידה והמערכת מתריעה. כל זה מעלה את אאודי לשלב הבא בסולם האוטונומי, לשלב 3.

    אאודי אפילו מרחיקה ואומרת שבזמן שהמערכת פועלת, הנהג יוכל "להירגע" ו"לראות טלוויזיה במסך המרכזי". ממש כך. לא לנהוג אפילו קצת. ואם המצלמה שמותקנת בתוך הרכב תגלה שהוא מתעייף או נרדם, המכונית תתריע ואם הוא לא יענה להתרעות, אפילו תעצור את הרכב. אחרי שארה"ב עשתה לאאודי כאב ראש לא קטן עם פנסי הלד מטריקס שלה (עפ"י החוק האמריקאי חייבים להיות שני מצבי תאורה מוגדרים - נמוך וגבוה, ולא מערכת גמישה) היא מבינה כנראה שלא כל מדינה תשמח לקבל מכונית שנוסעת לבד, לכן היא מציינת כי היא תפעל עם המדינות בהן המכונית תשווק על מנת להסדיר את העניין.

    לצד המערכת הזו אנחנו מקבלים את כל הצעצועים שכבר ראינו בסדרה 7 האחרונה - חניה אוטומטית כשהנהג אפילו לא צריך להיות בתוך הרכב, אולם פה היא מוסיפה גם אופציה לחניה לא רק בניצב אלא גם במקביל. בסך הכל, אאודי מציינת כי ה-A8 החדשה מציעה לנהג שלה 24 חיישנים שונים מסביב לרכב ולא פחות מ-41 "מערכות עזר".

    אאודי תתחיל לשווק את ה-A8 החדשה באירופה בסתיו הקרוב ומחירה יתחיל בכ-90,000 יורו לגרסה הקצרה וכ-94,000 יורו לארוכה. היא צפויה להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2018.

    את ההודעה המלאה לעיתונות תוכלו לקרוא כאן.

    מה אתם חושבים על אאודי A8? רוצים לשאול אותנו שאלות עליה או לדבר עם הגולשים האחרים שלנו? הצטרפו לשיחה בפורום.

    dddd