תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט ארונה
  • סיאט ארונה נחשפת - עוד קיסם למדורה

    סיאט ארונה

    גם סיאט נכנסת לפלח הג'יפונים הקטנים, ובוחרת לעשות את זה בדרך הכי בטוחה שאפשר

    • 27-06-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    "תזמון זה עניין של טיימינג" אמר פעם ניוטון (הטמבל, לא זה עם התפוח). ובעסקים, תזמון זה הכל. כשאתה רוצה להיכנס לפלח שוק בו לא התחרית עד היום, אתה צריך מוצר אטרקטיבי, לקחת משהו שקיים על המדף כבר אי אילו שנים ולנסות לייפות אותו פשוט לא יעבוד.

    כשחושבים על זה ככה, לא קשה להבין למה סיאט כל כך איחרה לאופנת הג'יפונים הקטנים שהתפוצצה מחוץ לכל פרופורציה בשלוש-ארבע שנים האחרונות. לא היה להם "מוצר" מספיק אטרקטיבי לבסס עליו את השחקן החדש. האיביזה הנוכחית (שהוחלפה בחו"ל לפני מספר חודשים) הייתה צפופה, מיושנת, והצליחה להישאר תחרותית בעיקר (אם לא רק) בזכות תמחור אגרסיבי וחכם של היבואנית הישראלית.

    עכשיו כאמור הוחלפה האיביזיה ומיד בעקבותיה מגיע הארונה, הג'יפון שמתבסס עליה. האמת? נראה שסיאט החליטו להישאר רחוק ככל האפשר משבירת מוסכמות כלשהן, ונשארו הכי קרוב שהם יכלו לאיביזה מוגבהת.

    הנתונים הטכניים מספרים שבגדול, זה אכן המצב, כאשר הארונה זוכה לתפיחה סמלית ומחייבת במידות. הארונה, כמו האיביזה, יתבסס על פלפטפורמת ה-A0 המודולרית, אחותה הקטנה של ה-MQB שמהווה את הבסיס לגולף, ללאון, לאוקטביה, ולג'יפונים שמבוססים עליהן. אורכו 414 ס"מ (8 יותר מהאיביזיה), הגחון שלו גבה ב-1.5 ס"מ, אך בסך הכל הוא גבה ב-10 ס"מ (153 ס"מ).

    סיאט לא מציינת הבדלים בבסיס הגלגלים של הארונה, אז אפשר להמר שהוא נותר ללא שינוי - 256 ס"מ. התוצאה של המרכב הגדול יותר, מבלי מתיחה של בסיס הגלגלים, היא בעיקר תא מטען שצמח ל-400 ליטר (355 באיביזה), מרווח ראש טוב יותר, ומושבים שגבהו ב-52 מ"מ לנהג ו-62 מ"מ לשאר הנוסעים. אין כמו עוד חמישה ס"מ כדי לגרום לך להרגיש כמו גבר אמיתי.

    מעבר לממדים התפוחים מעט, הארונה נראה בדיוק כמו איביזה עם קישוטי השטח ההכרחיים, ולמעשה אפילו נשאר קרוב יותר למקור מאשר אחיו הגדול, האטקה.

    גם תא הנוסעים נותר זהה למקור באופן כמעט מוחלט. הארונה מקבל רשימת אבזור מאוד דומה עם מערך המולטימדיה של האיביזה עם קישוריות אפל קאר פליי ואנדוראיד אוטו, מערך בטיחות מקיף עם בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית, מערכת שמע עם הספק של 300 וואט ועוד.

    גם היצע המנועים - כמו שבטח כבר הבנתם - זהה לאיביזה. 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים במהדורות 95 ו-115 כ"ס, 1.4 עם 150 כ"ס ועוד כמה דיזלים שאין סיכוי שנראה במחוזותינו. תיבות ההילוכים תהינה ידניות עם חמישה ושישה הילוכים, וכפולות מצמדים עם שבעה כמיטב המסורת.

    הארונה ייחשף לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט הקרובה וצפוי להגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2018.

    dddd