תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סטוניק - תמונות ראשונות

    קיה

    תמונות ראשונות של הג'יפון הקטן של קיה דולפות לרשת

    • 20-06-2017
    • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

    ממש לא מזמן נחשף לראשונה הקרוסאובר הסאב-קומפקטי של יונדאי, הלא הוא היונדאי קונה (KONA) והנה כבר רואים תמונות ראשונות של אחיו לבית קיה – הסטוניק (STONIC).

    מהתמונות ששוחררו לרשת, כנראה בטעות, ניתן להבחין בקלות שמדובר ברכב של קיה, וזה אפילו עוד יותר מובהק כאשר נכנסים פנימה. כמו כן, קשה לפספס את הקרבה של הסטוניק לקונה, עם עיצוב חוץ ופנים שבהחלט מזכירים אחד את השני לטעמו של כותב שורות אלה.


    יונדאי קונה

    בקיה אומרים כי עיצוב הרכב יהיה ניתן להתאמה, מפנים ומחוץ, ובצורה נרחבת.

    לפי התמונות, נראה כי קו הצבע בפנים הרכב, אשר מקיף את מסך המולטימדיה ופתחי המיזוג, והקו שמקיף את ידית ההילוכים, יהיו בהתאם לצבע החיצוני של הרכב. מבחוץ ניתן יהיה לבחור בשילוב צבעים, אחד לבסיס הרכב ואחד לגג, בדומה ליונדאי קונה, כאשר ההבדל היחיד בעניין הזה הוא שבסטוניק, גם המראות יהיו בצבע של הגג.

    קיה גם מספרים כי הסטוניק יציג מערכת אחסון חכמה על מנת למקסם את המרווח בתא הנוסעים ולאפשר מגוון אופציות לאחסון חפצים בחבי הרכב, וממשק אדם-מכונה "צף" על מנת לחבר בצורה מושלמת בין הסמארטפון שלנו לפונקציות ברכב.

    המנועים אשר יזיזו את הרכב יהיו המנועים המוכרים של קיה - 1.25 ו-1.4 ליטר אטמוספריים, אולם קיה טרם פרסמה אם הם ישרתו את הסטוניק בגרסאות ההספק המוכרות שלהם או שמא הם עברו שינויים כלשהם להעלאת ההספק או לשיפור היעילות.

    שני מנועים נוספים אשר כנראה יהיו ברכב אך הגעתם לארץ מוטלת בספק לדעתו של הח"מ מסיבות ברורות, הינם מנוע הדיזל (1.6 ליטר טורבו) ומנוע טורבו משולש הצילינדרים בעל נפח של ליטר.


    על האיור הזה מבוסס (באופן מאוד מאוד רופף) הסטוניק

    הסטוניק יתחרה בטויוטה CHR החדש ובניסאן ג'וק הותיק, ואם לשפוט על פי נתוני המכירות של דגמי קיה בארץ הקודש, נראה כי לטלקאר הולך להיות עוד להיט מכירות בידיים.

    הרכב יוצג באופן רשמי בתערוכת פרנקפורט הקרובה אשר תיפתח בחודש ספטמבר הקרוב. מטלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר כי הם פועלים מול היצרן על מנת להתחיל את השיווק במהלך 2018.

    dddd