תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אינפיניטי
  • אינפיניטי Q60
  • אינפיניטי Q60 בישראל

    אינפיניטי Q60

    אינפיניטי ישראל משיקה את היורשת הרוחנית של המכונית ש"עשתה" את המותג במחיר התחלתי של 329,000 ש"ח

    • 14-06-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשמותג אינפיניטי חדר לתודעה העולמית, הוא עשה את זה בעזרת ה-G35 קופה, מכונית שזכתה להצלחה משמעותית וגם הובילה את חדירתה של אינפיניטי לישראל. אבל מאז הופסק הייצור של ה-G37 קופה לפני שנתיים, לאיניפיניטי לא הייתה אף נציגה בסגמנט. בישראל, קרסו היבואנית, הייתה נטולת דגם קופה כ-4 שנים.

    כעת משיקה אינפיניטי ישראל את ה-Q60 החדשה. בניגוד ל-G35/37 קופה שהיו בדיוק זה - גרסאות קופה של ה-G סדאן, עם ה-Q60 איניפיניטי הלכה באותו כיוון כמו ב.מ.וו ואאודי ועיצבה אותה בצורה מעט מובחנת יותר עם עיצוב קצת יותר מעניין עם פנסים צרים יותר, גריל מחודד יותר ופרופיל רחב ונמוך מזה של ה-Q50. הפלטפורמה של השתיים - כמובן - זהה.

    ה-Q60 נכנסת לשוק רווי מתחרות, שהתחדש רובו ככולו בתקופה האחרונה. בשנה שעברה השיקו לקסוס את ה-RC ומרצדס את ה-C קופה החדשה, מספר חודשים לאחר מכן הגיעה ארצה אאודי A5, ואפילו ב.מ.וו סדרה 4 עברה חידוש קטן עם מנועים חדשים ותאי נוסעים מעודכנים מעט.

    ביחס ל-Q50, ה-Q60 קצרה ב-10 ס"מ, רחבה ב-3 ס"מ ונמוכה ב-5.5 ס"מ. בסיס הגלגלים של השתיים זהה ואורכו 285 ס"מ. באופן טבעי גם תא המטען של ה-Q60 הוא קטן מזה של ה-Q50 עם 342 ליטרים של נפח (500 ליטר ב-Q50).

    אינפיניטי Q60 מגיעה אלינו עם שני מנועים - 2.0 ו-3.0 ליטר טורבו עם 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ו-400 כ"ס ו-48.4 קג"מ בהתאמה. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם שבעה הילוכים והתאוצה למאה קמ"ש אורכת 7.3 שניות עם המנוע הקטן ו-5 שניות עם הגדול.

    תא הנוסעים של ה-Q60 הוא מעין גרסה מודרנית יותר של תא הנוסעים ב-Q50. הוא מכיל מושבי עור ספורטיביים ומערך מולטימדיה מרכזי עם שני מסכי מגע (7 ו-8 אינץ'). רשימת האבזור הסטנדרטית של גרסת פרימיום הבסיסית (מנוע 2.0 ליטר בלבד) כוללת בקרת אקלים מפוצלת, תאורת לד מלאה, מערכת אקטיבית לנטרול רעשים, חישוקי 19 אינץ' עם צמיגי אל-תקר ועוד. על הבטיחות האקטיבית אחראיות מערכת התרעת שמירת מרחק, זיהוי תמרורים ובלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל.

    גרסת ספורט טק תשווק עם שני המנועים ותכלול בנוסף מערכת שמע של Bose, מערך מצלמות היקפיות, מערכת היגוי "אל-חוטית", מנופי העברת הילוכים, ועוד. בפן הבטיחות מתווספות מערכת לניטור שטחים מתים, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי עוקבי פניה עם עמעום אוטומטי, זיהוי הולכי רגל היקפי ובלימת חירום בנסיעה לאחור.

    מי שיחליט ללכת על גרסת ספורט טק עם המנוע הגדול יותר, יקבל בנוסף מתלים אדפטיביים, מצב נהיגה eco (כן, זה לא טעות. למרות שזה ממש נראה ככה), קאליפרים אדומים ונגיעות קארבון בתא הנוסעים.

    אינפיניטי Q60 - גרסאות ומחירים:
    2.0 פרימיום - 329,000 ש"ח
    2.0 ספורט טק - 389,000 ש"ח
    3.0 ספורט טק - 489,000 ש"ח

    חושבים שלאינפיניטי Q60 החדשה יש מה להציע כדי להצליח בפלח השוק התובעני והקשה שאליו היא נכנסה? הצטרפו לשיחה בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd