תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט אקווינוקס
  • יותר בפחות - שברולט אקווינוקס החדש נחשף

    שברולט אקווינוקס

    שברולט משיקה את הדור השלישי של האקווינוקס, עם מנועי טורבו כסטנדרט, חבילת בטיחות כאופציה ו-180 ק"ג פחות

    • 25-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הג'יפון של שברולט - לא, לא הטראקס, זה השני - עבר פחות או יותר לכולם מתחת לרדאר מאז שהוא הושק בישראל לפני שנה וחצי. האקווינוקס אמנם הציע מרווח גדול משמעותית מזה של המתחרים הישירים שלו, ועשה זאת במחיר די דומה, אבל הוא היה מיושן, השתמש במנועים גדולים ובזבזניים, היה חסר מערכות בטיחות ובאופן כללי היה די "פרווה".

    אבל דווקא בעולם הוא התקבל אחרת לגמרי, והוא הרכב השני הנמכר ביותר של היצרנית האמריקאית. עכשיו חושפת שברולט את הדור החדש של ה"SUV הקומפקטי" שלה, כך היא קוראת לו - בטח, כשילדו עומדים הטראוורס הענק והטאהו המפלצתי.

    השורה הראשונה בהודעה לעיתונות היא אולי החשובה מכולן. שברולט הצליחה להשיל ממשקלו של האקווינוקס לא פחות מ-180 ק"ג (או 400 פאונד שנשמעים קצת יותר סקסי) ולהביא אותו למשקל עצמי של 1,508 ק"ג - פחות או יותר יישור קו עם שאר הקטגוריה.

    כדי להגיע למשקל הזה, שברולט הייתה צריכה להקטין את האקווינוקס מעט. אורכו של החדש הוא 465 ס"מ (הקודם - 477 ס"מ), רוחבו 184 ס"מ (זהה לקודם) וגובהו 166 ס"מ (168). גם בסיס הגלגלים התקצר ל-272 ס"מ (286).

    לצד הקיטון בממדים והירידה במשקל, שברולט גם מוציאים את ליין המנועים המיושן לפנסיה ועוברים להשתמש במנועי טורבו קטנים. האקווינוקס החדש יקבל שלושה מנועים - 1.5 טורבו בנזין עם 170 כ"ס ו-28 קג"מ, 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 252 כ"ס ו-36 קג"מ, ו-1.6 ליטר טורבו דיזל עם 137 כ"ס ו-33.1 קג"מ. כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים אוטומטיות פלנטריות כאשר מנוע הבנזין הקטן והדיזל יקבלו תיבות עם שישה הילוכים והגדול יקבל תיבת תשעה הילוכים חדשה לגמרי. בנוסף, שני מנועי הבנזין יקבלו גם מערכת הנעה כפולה כאופציה.

    בזכות המנועים הקטנים, המשקל הנמוך, ותיבת ההילוכים החדשה, שברולט מצהירה על צריכת של 11 קמ"ל לליטר בנסיעה עירונית ו-13.6 בבינעירונית למנוע הבנזין הקטן, 9.3 ו-12.3 קמ"ל לליטר למנוע הבנזין הגדול. למרות שעל פניו אלה לא נראים כמו מספרים מרשימים במיוחד, צריך לזכור שהתקינה האמריקאית משמעותית יותר מחמירה מזו האירופאית והנתונים שמציגות היצרניות קרובים מאוד (אם לא פחות טובים) מנתוני האמת.

    מבחינת האבזור, שברולט לגמרי מכניסה את האקווינוקס החדש למאה ה-21 עם שלל מערכות בטיחות - בהן התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, ניטור שטחים מתים, התרעה על אי שמירת מרחק, מערך מצלמות היקפי, התרעה על סטיה מנתיב ועוד.

    גם אבזור הנוחות נאה עם הגה מחומם (נחוץ), מערכות מולטימדיה עם מסכי 7 ו-8 אינץ', דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע (אופציה), פנסי קסנון ולד (אופציה), ביטול רעשים אקטיבי (סטנדרט) ועוד.

    עכשיו נותרת השאלה אילו גרסאות תגענה לישראל ואיזה חלק מהיצע המנועים ורשימות האבזור הן יכללו.

    dddd