תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 5
  • ב.מ.וו M5 - פרטים ראשונים

    במוו סדרה 5

    ב.מ.וו מתחילה לטפטף פרטים על הסופר-סדאן שלה. הנעה כפולה, ביצועים שישאירו את הדור הקודם מאחור והבטחה להיות הדבר הכי מרגש שיצא תחת מחלקת M

    • 17-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    ככל הנוגע למכוניות איקוניות של ב.מ.וו, יש היררכיה ברורה: קודם כל ולפני הכל, סדרה 3 ובמיוחד הנגזרת הספורטיבית שלה, M3 (כיום M4). אולם לא רחוק מאחוריה נמצאת M5, האחות הגדולה, המיושבת וההגיונית יותר, אבל עדיין זו שאם ממש מבקשים ממנה, תצא איתכם ללילה של הוללות חסרת מעצורים שיש סיכוי טוב שיסתיים בכלא.

    הדור החדש של סדרה 5 כבר הושק, נחת, ואפילו הגיע לישראל, ועכשיו תורם של המשוגעים ממינכן להציג את גרסת הקצה.

    נראה שגם המהנדסים של ב.מ.וו הבינו שעם כמויות הכוח שמכוניות ה-M שלה מפיקות היום, לשים להן רק אופציה להנעה אחורית יהיה לא ממש אחראי. אבל כדי לא לפגוע בציפור נפשם העדינה של הטהרנים, המכונית חייבת להיות מונעת מ"הסרן הנכון". אז ב.מ.וו כמו ב.מ.וו, הלכו ופתרו את הבעיה באלגנטיות גרמנית טיפוסית (שבטח דרשה גם לא מעט הנדסה גרמנית טיפוסית לא פחות). קחו גם וגם.

    ה-M5 החדשה מקבלת מערכת הנעה כפולה חכמה שכוילה במיוחד עבורה, ויכולה כאמור לשמש גם כהנעה אחורית מלאה. במצב רגיל המכונית נכנסת למצב הנעה כפולה עם בקרת אחיזה פועלת, אבל בכל מקרה מאפשרת מידה מסוימת של החלקה לפני התערבות. כדי שלא תגידו שב.מ.וו ייצרו אאודי.

    בנוסף לכל זה, ה-M5 מקבלת חמישה מצבי נהיגה שונים שמשלבים בין בקרת האחיזה לבין מערכת ההנעה הכפולה. לבקרת האחיזה שלושה מצבים: פועלת, ספורט (M Dynamic Mode) ומנותקת ולמערכת ההנעה גם כן שלושה מצבים (כפולה, כפולה ספורט ואחורית). אבל, כי חס וחלילה שמשהו יהיה פשוט - אין אפשרות לבחור בנפרד מצב בבקרת האחיזה ומצב במערכת ההנעה, אלא רק את אותם חמישה שילובים מוגדרים מראש.

    מצב רגיל - הנעה כפולה ובקרת אחיזה פועלת, מצב MDM - הנעה כפולה ספורט (יותר כוח לגלגלים האחוריים) ופחות התערבות. עם ניתוק בקרת האחיזה ניתן לבחור בכל אחד משלושת מצבי ההנעה כולל הנעה אחורית שזמינה רק במצב הזה.

    במצב האוטומטי, שני הדיפרנציאלים של ה-M5 עובדים בצורה אוטומטית ואקטיבית לחלוטין עם מעבר רציף בין פתיחה מלאה לנעילה מלאה.

    מנוע 4.4 ליטר V8 עם טורבו בספיקה משתנה, נתוני הספק ומומנט טובים יותר (לא בהרבה), לחץ הזרקה גבוה יותר, מגדשים חדשים, אגזוז קל יותר שמשקף את צליל ה-M טוב יותר. השיפור בהספק המנוע קטן יחסית וההבדל הגדול מגיע משילוב שלושת האלמנטים יחד - המנוע, תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה הכפולה.

    בניגוד לדגם הקודם, שעשה שימוש בתיבת הילוכים כפולת מצמדים, למנוע משודכת תיבת הילוכים פלנטרית עם שמונה הילוכים. יחד עם זאת, מעבר להצהרות השיווקיות על העברות הילוכים מהירות כבזק, פיזור רחב של יחסי ההעברה לטובת יציאה נחושה מהמקום מחד וצריכת דלק טובה מאידך, ב.מ.וו לא באמת מספקת נתונים טכניים כלשהם על התיבה. היא כן מספרת שצריכת הדלק של ה-M5 בנהיגה מעורבת עומדת על 9.5 ק"מ לליטר.

    בזכות האחיזה המשופרת של מערכת ההנעה הכפולה ונתוני ההפסק הטובים יותר, ה-M5 החדשה מצליחה להשיג תאוצות "שיגרמו לדגם הקודם להשתרך מאחור".

    ב.מ.וו M5 החדשה תחשף במהלך השנה ומדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי היא תגיע לישראל במהלך 2018.

    dddd