תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

כנס אקומושן החמישי יוצא לדרך

מהתקבצות של "חנונים מוזרים" לאחד מכנסי התחבורה המובילים בעולם. כנס אקומושן החמישי ייערך השבוע

  • 14-05-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רועי רוחלין

ביום חמישי הקרוב (18.5) ייערך במרכז פרס לשלום כנס אקומושן (EcoMotion). זו השנה החמישית ברצף בה מתקיים הכנס שעוסק בנושאי תחבורה חכמה, דלקים תחליפיים, אמצעי ניידות מתקדמים ומשתתפים בו אין ספור סטארטאפים קטנים כגדולים, חברות מסחריות וממציאים עצמאיים.

EcoMotion, שהוקמה על ידי התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה והמכון הישראלי לחדשנות, ובתמיכת משרד הכלכלה והתעשייה, תקיים את הכינוס השנתי החמישי שלה ב- 18/05 במרכז פרס לשלום.

מה שנתפס בהתחלה כ"התגודדות של כמה חנונים מוזרים" והיה בטוח ש"אין לזה שום סיכוי לצמוח" הפך במהלך חמש השנים האלה לאחד מכנסי התחבורה החשובים בעולם. התוצאה היא שהכנס מושך אליו כל שנה מספר הולך וגובר של חברות ישראליות ובינלאומיות, שחלקן הגדילו והחליטו לפרוש את חסותן על הכנס.

 

רשימת החברות שנציגיהן יגיעו לכנס הפתיעה גם אותנו באורכה. היא כוללת בין היתר את רנו, מרצדס ישראל, ב.מ.וו, דלפי, בוש, הונדה ועוד ועוד ועוד.

עם קירוב תחומי התחבורה והטכנולוגיה, תערוכות טכנולוגיה בעולם הפכו גם הן לבמה משמעותית עבור חברות רכב שונות להצגת מערכות חדשות. כך למשל תערוכת CES המפורסמת של ניו יורק הפכה לאחרונה לתערוכת לא פחות חשובה מז'נבה, פריז או פרנקפורט. שלא כמו CES, בכנס אקומושן לא מוצגות מערכות או המצאות שאינן קשורות באופן ישיר לתחום התחבורה.

בין המיצגים שצפויים להגיע לכנס אפשר למצוא דגש חזק במיוחד על מערכות לשימוש בכלי רכב אוטונומיים - כך למשל יוצגו חיישני חום ותנועה לכלי רכב אוטונומיים, מערכות תקשורת בין כלי רכב לסביבה (Car To X) ואפילו "נהג רובוט" שיוכל לגשר על הפער בין מכונית אוטונומית לאחת "טיפשה" ופשוט יחליף את הנהג תרתי משמע. עם ישיבה במושב הנהג והכל.

בנוסף יציגו גם קונספטים של תחבורה שיתופית כגון Car2Go ו-Moovit, חברת SoftWheel, ממציאת הגלגל המשלב את בולמי הזעזועים בתוכו ומופיע בכנס כבר משפר שנים ברציפות, חברה שמפתחת מצנחי חירום לרחפנים ועוד.

כאמור, הכנס ייערך ביום חמישי, ה-18.5.2017 בין השעות 8:00 ועד 19:00 במכרז פרס לשלום ביפו.

dddd