תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו מגאן
  • לא עוד פלואנס - רנו גרנד קופה (מגאן סדאן) בישראל

    רנו מגאן

    רנו ישראל משיקה את הגרנד קופה החדשה - גרסת הסדאן של המגאן הרביעית ומחליפת הפלואנס. החל מ-132,000 ש"ח

    • 20-04-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור החדש של רנו מגאן הושק בחו"ל כבר לפני לא מעט זמן, ומעט אחריה הושקה גרסת הסדאן, שזנחה את הכינוי "פלואנס" ועברה להשתמש בשם "גרנד קופה" על מנת להדגיש את קו הגג המשתפל. אחרי כמה חודשים בהן הסתובבו בכבישי ישראל כמה יחידות של המגאן האצ'בק, החליטה קרסו, יבואנית רנו לישראל, להשיק תחילה דווקא את דגם הסדאן.

    הגרנד קופה היא למעשה המכונית הראשונה שמושקת בישראל ומציגה את שפת העיצוב הנוכחית של היצרנית. ולמרות שלא מדובר בעיצוב מופנם כשלעצמו, היא מהווה בעצם אבולוציה עדינה של עיצוב הדגמים הנוכחיים. עיצוב שנולד בטאליסמן שעדיין לא הגיעה ארצה (ולא ידוע אם בכלל תגיע).

    רנו מגאן סדאן גרנד קופה

    אחד השינויים הגדולים ביותר נמצא בתא הנוסעים, שם רנו עברו להשתמש במסך מרכזי בתצורת "פורטרט", פתרון חכם הרבה יותר מהמסכים הרחבים והנמוכים בהם משתמשת רוב התעשייה. רנו היא יצרנית המיינסטרים השנייה שבוחרת לעשות שימוש בתצורת מסך זו, כשהקדימה אותה וולוו (ואת שתיהן הקדימה טסלה).

    ממדיה של הגרנד קופה נדיבים עם אורך כללי של 463 ס"מ, רוחב של 181 ס"מ ובסיס גלגלים מהארוכים בקטגוריה (271 ס"מ). נפח תא המטען (503 ליטר) גם הוא גדול למדי ביחס לקטגוריה. תא המטען כולל גם פתיחה "ללא ידיים" באמצעות הושטת הרגל מתחת לפגוש האחורי.

    רנו מגאן סדאן גרנד קופה

    קרסו משיקה את הגרנד קופה ברמת גימור אחת - אינטנס, שכוללת רשימת אבזור נאה אך לא "שוברת שוק". היא כוללת פנסי לד מלאים, לוח מחוונים עם צג 7 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, חיישני אורות וגשם וכמובן מערכת המולטימדיה מהפסקה הקודמת. אגב מערכת המולטימדיה, להוציא המסך החדש היא למעשה מאוד דומה למערכת של הקדג'אר וכוללת תמיכה מלאה בעברית.

    בניגוד לקדג'אר, בכל הנוגע לאבזור בטיחות בחרה רנו ישראל שלא לצייד את הגרנד קופה במערכות בטיחות אקטיביות ולהציע את המכונית עם מובילאיי במקום. אולי בעקבות הסיפור של שלושת כוכבי הבטיחות שקיבלה המגאן הקודמת ואולי בלי קשר לכך, קרסו בחרה לציין במפרט המכונית שהיא זכתה לחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של EuroNCAP.

    רנו מגאן סדאן גרנד קופה

    אבל מבט קצת יותר מעמיק מגלה שהיבואנית בחרה שלא לציין שהמכונית שנבחנה כללה שתי מערכות מקוריות שאינן מגיעות ברכב שנמכר בישראל ומוחלפות במובילאיי - התרעה על חריגה מהמהירות המותרת (באמצעות זיהוי תמרורים) והתרעה על סטיה מנתיב. אנחנו נצא מתוך נקודת ההנחה המקלה שמובילאיי טובה באותה מידה, אבל כך או כך הצגת ציון בטיחות שניתן לרכב במפרט אחר (גם אם במעט) לא עושה לנו נעים בעיניים.

    רנו מגאן סדאן גרנד קופה

    היצע המנועים ממשיך לגרנד קופה מהפלואנס עם אי אילו שינויים קטנים. מנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין מפיק כעת 132 כ"ס ו-20.9 קג"מ, מזניק את המכונית למאה קמ"ש תוך 10.9 שניות ולפי נתוני היצרן צורך ליטר לכל 18.5 ק"מ בממוצע. מנוע ה-1.5 ליטר טורבו דיזל מפיק 110 כ"ס ו-25.5 קג"מ, מביא את הגרנד קופה למאה קמ"ש תוך 12.5 שניות ומציג צריכת דלק מוצהרת של 27 ק"מ לליטר. תיבות ההילוכים בשני המקרים הן כפולות מצמדים - שבעה הילוכים בבנזין ושישה בדיזל.

    מחירי הרנו מגאן סדאן גרנד קופה יעמדו כאמור על 132,000 שקלים לדגם הבנזין ו-134,000 שקלים לדגם הדיזל.

    מה אתם חושבים על רנו גרנד קופה החדשה? חושבים שהיא תוכל להתחרות בסקודה אוקטביה או סובארו אימפרזה? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd