תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה CX-5
  • שבעה מושבים למאזדה CX5? כנראה עד סוף השנה

    מאזדה CX-5

    אחרי שגנזה את ה-CX7, נראה שמאזדה שוב רוצה רכב פנאי קומפקטי עם שבעה מושבים לשוק היפני

    • 18-04-2017
    • מאת: שמוליק מזור | צילום: יצרן, Twitter User OER3264F

    לפני דור ה-SkyActiv הנוכחי, מאזדה ייצרה במקביל ל-CX9 הגדול, את ה-CX7 שהיה קטן יותר אבל אכלס 7 מושבים ושווק בעיקר בשווקים הגדולים. אך עקב נתוני מכירות נמוכים, מאזדה החליטה להפסיק עם יצור ה-CX7 ובמקומו להתמקד בייצור שני רכבי פנאי חדשים שיתכנסו תחת מטריית ה-SkyActiv, ה-CX9 וה-CX5 הידוע והמוכר לנו. כל אחד מהם תפס נישה - האחד מגודל עם שבעה מושבים והשני קומפקטי עם חמישה.

    ה-CX5 שהוצג עוד בשנת 2012 אכלס בתוכו את הטכנולוגיה החדשה דאז של מאזדה, SkyActiv. טכנולוגיה זו כללה שילדות קלות, מנועים ותיבות הילוכים שכוונו לצריכת דלק נמוכה בזכות יחס דחיסה גבוה מהמקובל (במנוע) ונעילת מומנט החל ממהירויות נמוכות (בתיבות ההילוכים). גם מכלולי הבטיחות האקטיביים והפאסיביים שודרגו וטכנולוגיות חדשות פותחו והתווספו.

    מאזדה CX7
    מאזדה XC7. האבא הרוחני

    עיתונות הרכב שיבחה את יכולות הניהוג והאיכות של ה-CX5 והוא התברג לרוב במקומות הראשונים בין המתחרים הישירים שלו. לארץ הרכב הגיע בשנת 2013 ולאחר 4 שנים מוצלחות שבהן הרכב שווק, ואחרי מתיחת פנים ב-2015, בשנת 2016 הוא התחדש בדור חדש עם פלטפורמה ועיצוב חדשים.

    מבחינת מאזדה, ייצור CX5 עם שבעה מושבים זה כנראה מהלך נכון. במקום לייצר דגם חדש לחלוטין, דבר שיגרום לבזבוז משאבים עצומים, מאזדה מחליטה לקחת את הדגם הקיים ופשוט להתאים אותו למטרה החדשה. לפי דיווחים ברשת, מאזדה כנראה תציג את הגרסה ברוכת המושבים של ה-CX5 עד סוף השנה. שוק היעד העיקרי הוא היפני, אך מדו"חות פנימיים במאזדה עולה כי החברה שוקלת בחיוב לייצא אותו לאחר מכן לשווקים אחרים בעולם.

    מאזדה CX5
    מאזדה CX5 החדש. הבסיס לדגם החדש.

    כעת, שלושה חודשים אחרי שנחשפו התוכניות של מאזדה, עלתה לרשת תמונה בודדת של מה שאמור להיות הרכב המדובר שצולמה ע"י משתמש הטוויטר OER3264F. האמת? התמונה כל כך מטושטשת שקשה להגיד בוודאות אם אכן זו גרסת שבעה המושבים או שמא זו תמונה של הגרסה הרגילה של הדור החדש של ה-CX5. הקווים הכללים של הרכב בתמונה דומים מאוד לקווים של גרסת חמישה המושבים, לשניהם צמד אגזוזים, חלון אחורי משתפל קלות וחלון צד-אחורי משולש. ממה שניתן לזהות גם צורת הפנסים די דומה.

    מאזדה CX5 שבעה מושבים
    מאזדה XC5 שבעה מושבים. תמונה חדה של מכונית מטושטשת. צילום: Twitter User OER3264F

    האם ל-CX5 המוארך יש סיכויי הצלחה גבוהים כאשר קיימים עוד מתחרים רציניים דוגמת מיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל, וצפוים להגיע מתחרים נוספים ולא פחות מעניינים כמו הקודיאק של סקודה, ה-5008 של פיג'ו והאטלס/טיגואן המוארך של פולקסווגן? אם מאזדה ישראל תצליח לתמחר אותו נכון, כפי שהם עושים לאחרונה, יש לו סיכוי לא קטן. לנו נותר עתה רק להמתין ולהתעדכן.

    רוצים לדבר עם כותב הידיעה על המאזדה CX5 שבעה מושבים החדש, או להגיד לנו מה אתם חושבים עליו? הצטרפו לדיון בפורום

    dddd