תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיני
  • מיני קאנטרימן
  • מיני קאנטרימן החדש בישראל - עוד ועוד ועוד

    מיני קאנטרימן

    הקרוסאובר החדש של מיני יוקרתי יותר, מאובזר יותר, והרבה פחות מיני. החל מ-195,000 ש"ח

    • 22-03-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מיני כבר מזמן איבדה את החשק להיות חברה שעיקר התוצרת שלה מסתכמת במכונית עירונית פצפונת. אחרי שבשנים האחרונות היא השיקה מכונית סופר מיני עם חמש דלתות, משפחתית קומפקטית ואפילו שני דגמי ג'יפונים שונים, עם הקאנטרימן החדש התחושה היא שמישהו במטה של "חטיבת המכוניות הקטנות" של במוו צריך אולי לחשוב על שם חדש למותג.

    מיני קאנטרימן החדש מציג ממדים שממאוד מתקרבים לג'יפונים בגודל בינוני. עם אורך של 429 ס"מ, הקאנטרימן החדש ארוך ב-20 ס"מ מקודמו, ובכ-10 ס"מ ממי שכנראה יהיה המתחרה העיקרי שלו - אאודי Q2. מאידך הוא קצר בכ-10 ס"מ ממרצדס GLA וב-15 ס"מ מבמוו X1.

    מיני קאנטרימן

    גם בסיס הגלגלים צמח משמעותית, ואורכו כעת 267 ס"מ - מקביל לזה של קיה ספורטאז'. שאר הממדים של הקאנטרימן החדש משלימים את ההתקרבות לקטגוריית הג'יפונים בגודל בינוני עם רוחב של 182 ס"מ, גובה של 156 ס"מ, ונפח תא מטען של 450 ליטר.

    מיני קאנטרימן החדש מושק בשתי גרסאות. קופר, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין עם 136 כ"ס המשודך לגיר אוטומטי שישה הילוכים וברמת גימור אורבן תעלה 195,000 ש"ח. את המפרט המלא של שתי הגרסאות תוכלו לקרוא כאן.

    נחמד לראות שמיני לא מבדילה בין הגרסאות בכל הנוגע למערכות הבטיחות האקטיביות וכוללת את כולן בשתי רמות הגימור. רשימת המערכות כוללת בקרת שיוט אדפטיבית (עד 140 קמ"ש) עם סייען פקקים, כיבוי אורות גבוהים אוטומטי, התרעה על אי שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימת חירום במהירויות עירוניות. בנוסף תכלול גרסת הכניסה גם מערכת מולטימדיה, בקרת אקלים, מפוצלת, כפתור הנעה ועוד.

    מיני קאנטרימן

    גרסת קופר S תשווק ברמת גימור פיור לד ומחירה יעמוד על 265,000 ש"ח. מעבר למנוע חזק יותר - 2.0 ליטר טורבו עם 192 כ"ס שמשודך לתיבת שמונה הילוכים (ZF8 Sport), היא כוללת גם אבזור עשיר יותר עם תאורת לד מלאה, כניסה ללא מפתח, פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה, גג שמש פנורמי, חישוקי 17 אינץ' (16 באורבן) ועוד.

    בשלב מאוחר יותר, מבטיחה דלק מוטורס שתגיע גם גרסת הפלאג-אין הייבריד של הקאנטרימן, ולאור המחירים המאוד מעניינים שהיא הצמידה לגרסאות הפלאג-אין הייבריד של הסדרה 3 וה-X5, נראה כאילו שדווקא זו תהיה הגרסה המעניינת ביותר של הקאנטרימן.

    dddd