תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי אאוטלנדר
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV המחודש בישראל

    מיצובישי אאוטלנדר

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של הקרוסאובר המצליח נוחתת סוף סוף בישראל עם מחיר נמוך מבעבר, שתי גרסאות וכל השיפורים של הדגם הרגיל

    • 20-03-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הבוקר השיקה חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי, את האאוטלנדר PHEV המחודש - גרסת הפלאג-אין הייבריד של הקרוסאובר המצליח שלה, שבשנים האחרונות משמיד לחלוטין את קטגוריית ג'יפוני שבעה המקומות והמיניוואנים.

    השינויים הגדולים ביותר באאוטלנדר PHEV המחודש ביחס לזה הקודם, הם לאו דווקא ברכב עצמו. למרות שגם שם נעשו שינויים משמעותיים מאוד, בדיוק כמו בדגמי הבנזין. ההבדלים החשובים ביותר נוגעים למחיר של האאוטלנדר PHEV, שיטת הטעינה שלו והאחריות.

    מיצובישי אאולטנדר PHEV

    בעוד הדגם הקודם הושק במחיר גבוה למדי של 225,000 ש"ח וכתוצאה מכך לא הצליח להמריא, זה החדש מגיע בשתי רמות גימור עם מחיר התחלתי של 195,000 ש"ח. הגרסה הבכירה גם היא זולה יותר באופן משמעותי מהדגם המוחלף ותעלה 210,000 שקלים.

    ההבדל השני הוא בשיטת הטעינה של הרכב. הדגם הראשון של האאוטלנדר PHEV הגיע כשהוא "מסונדל" ע"י שיטת הטעינה שהותירה לנו בטר פלייס עליה השלום - טעינה מנוהלת ע"י עמדה שמותקנת בחניה. אולם מאז, כלמוביל פתחו במאבק עיקש מול הרשויות והצליחו "להוריד" אותן מהשיטה הזו ולאפשר לייבא את האאוטלנדר PHEV עם כבל טעינה Mode2 - כלומר משקע חשמל רגיל לחלוטין. אבל עם סייג אחד - השקע עצמו חייב להיות שקע תעשייתי, כמו שאנחנו מכירים משקעים תלת-פאזיים של תנורים ומקררים תעשייתיים. תשתית החשמל שמגיעה אל השקע כמובן לא צריכה לעבור שום שינוי. אז למה זה טוב? שאלה מצוינת.

    אחרונה חביבה היא האחריות הניתנת על הרכב. כלמוביל נקטו בשיטה שהם מכנים "3-5-8". כלומר 3 שנות אחריות מלאה "מפגוש לפגוש", 5 שנות אחריות על המערכת ההיברידית, ו-8 שנים על הסוללה.

    מיצובישי אאולטנדר PHEV

    כמו בדגם הבנזין, גם האאוטלנדר PHEV מקבל עיצוב חדש לחזית ולפנסים האחוריים, תא נוסעים משופר עם חומרים איכותיים יותר באופן די משמעותי, והוא מקבל גם כמה שינויים ייחודיים כמו הגה וחישוקים אחרים, משוטים מאחורי ההגה (לבלימה האמצעות המנוע החשמלי ולא להעברת הילוכים) ועוד.

    בנוסף, אפשר למצוא בתא הנוסעים עוד אי אילו פיצ'רים ייחודיים לדגם הפלאג-אין, כמו כפתור EV שמאפשר נסיעה על חשמל בלבד, ידית הילוכים אחרת, כפתורים בעזרתם מגדירים כיצד יתנהג המנוע החשמלי (ישמור על הסוללה, יתן את מירב הכוח ועוד).

    רשימת האבזור של מיצובישי אאוטלנדר PHEV כוללת בגרסת הבסיס פנסי לד ראשיים, קיפול וחימום מראות צד, מערכת מולטימדיה Connected Car של כלמוביל, ריפודי בד, מערכת מובילאיי ועוד. גרסת Supreme הבכירה מוסיפה לא מעט מערכות בטיחות אקטיביות, בהן בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום, התרעה על סטיה מנתיב, והנמכת אורות גבוהים אוטומטית, וגם אביזרי נוחות הכוללים דלת תא מטען חשמלית, מושבי עור עם חימום וכיוון חשמלי ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    מיצובישי אאולטנדר PHEV

    למעט הוספת אותו מצב EV שמאפשר נסיעה על חשמל בלבד, מערכת ההינע של האאוטלנדר PHEV לא עברה שינויים מהותיים, אם בכלל. ההספקים נותרו זהים - 82 כ"ס לכל אחד משני המנועים החשמליים עם 14 קג"מ למנוע הקדמי ו-19.9 לאחורי, ו-121 כ"ס למנוע 2.0 הליטרים הבנזיני. בהתאם למצבי הנהיגה, תוכלו לקבל מהאאוטלנדר בין 82 ל-203 כ"ס ולקבל תאוצה של 11 שניות לכל הפחות למאה קמ"ש. צריכת הדלק כמובן משתנה דרסטית בהתאם לאופי הנהיגה וכמות ה"מיץ" בסוללות, אבל היצרנית מצהירה על 18.2 ק"מ לליטר במצב של טעינה מינימלית (כלומר צריכת הדלק הגבוהה ביותר).

    הכתבה אולי נגמרה, אבל השיחה רק התחילה. הצטרפו אלינו בפורום.

    dddd