תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C3
  • סיטרואן C3 החדשה בישראל

    סיטרואן C3

    סיטרואן משיקה את הדור השלישי של ה-C3 ומצליחה להביא בשורת מאוד מעניינת לשוק

    • 13-03-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מאוד קשה לנו לא לפרגן לרנסנס שחווה קונצרן פיג'ו-סיטרואן בשנתיים וחצי האחרונות. היצרן עצמו מצליח להגדיל מכירות ורווחים, ולובינסקי, היבואנית הישראלית מצליחה להשיק את הדגמים במחירים תחרותיים מאוד מבלי לוותר על אבזור שמציעה היצרנית עצמה.

    הפרק האחרון בסדרת ההשקות היא סיטרואן C3. הסופר מיני מושקת בדור השלישי שלה, ומציגה עיצוב שנשען בכבדות על הקקטוס החמוד להפליא עם כריות Air Bumps בצדדים, פנסים מפוצלים מלפנים ותא נוסעים מהמעניינים ביותר בקטגוריה.

    סממן נוסף לרצון העז של סיטרואן ולובינסקי להחדיר את ה-C3 לשוק הוא האחריות שתינתן למכונית. 5 שנים של אחריות מלאה מפגוש לפגוש.

    באירוע ההשקה שערכה לובינסקי, קיבלנו רושם ראשוני מאוד מה-C3. בסך הכל מדובר במכונית שקודם כל צועקת "עיצוב". שילובי הצבעים וה-Air Bumps מקבלים המון תשומת לב וגם בפני הפרונט א-לא קקטוס מעטים האנשים שנראו אדישים.

    בתוך ה-C3 ממשיכה אווירת הקקטוס. מושבים קדמיים רחבים מאוד, ונוחים למדי. חלקו הקדמי של תא הנוסעים מעוצב למשעי ומאוד נעים לשהייה. איכות החומרים - למעט דיפון הבד במרכז הדשבורד, פחות מרשימים. הפלסטיקים נוקשים למדי, אך גם מרגישים מוצקים יחסית. המרווח במושב האחורי מרגיש בחצי העליון של הקטגוריה, ולארבעה מבוגרים לא היה קשה למצוא מקום לכל האיברים. לתא המטען נפח של 300 ליטר והוא מהגדולים בקטגוריה.

    את ה-C3 משיקה לובינסקי בשתי גרסאות, שתיהן מגיעות עם אותה מערכת הנעה - מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו עם 110 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים. יחידת הנעה שמשרתת בשנתיים האחרונות מגוון רחב של דגמים.

    סיטרואן שמה דגש חזק מאוד על התאמה אישית, ולובינסקי לא מקמצת באפשרויות. ה-C3 מושקת בלא פחות מ-36 אפשרויות צביעה שונות - צבעי חוץ, צבעי גג ושלוש אפשרויות לצביעת תא הנוסעים. גם רשימת האבזור עצמה לא קוטלת קנים, וכוללת בארץ הקודש את כל מה שיש ליצרנית להציע.

    ה-C3 מושקת בשתי רמות גימור, ושתיהן מאובזרות טוב מאוד. Shine, הגרסה הבסיסית, כוללת בין היתר התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 7 אינץ' וקישוריות אפל קאר פליי, חישוקי 16 אינץ' קלים ואפשרות לבחירת שילוב צבעים (מרכב, גג ותא נוסעים), חלונות אחוריים כהים, חיישני גשם, בקרת שיוט ועוד.

    גרסת Shine Pack הבכירה כוללת בנוסף ניטור שטחים מתים, מצלמת חניה, חישוקי 17 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, גימור פנים בצבע נוסף (לבחירה) ועוד.

    אחד הפיצ'רים המעניינים ביותר ב-C3 היא מצלמת הדרך המובנית שמגיעה בגרסה הבכירה. כמו המצלמות שהפכו נפוצות בשנים האחרונות, היא מתעדת את הנסיעה ויכולה לשמש את הנהג במקרים של - למשל - דו"ח לא מוצדק (לכאורה כמובן), הוכחת חפות בתאונה או תיעוד של דובי פנדה שחוצים מעברי חציה. במקרה של דוב פנדה שכזה, קיימת גם אפשרות להתחבר למצלמה דרך הסמארטפון ולשתף את הצילום באינטרנט. בזמן שכל מי שעומד מאחוריכם ברמזור צופר לכם ש"יאללה סע כבר!".

    סיטרואן C3 - גרסאות ומחירים:
    C3 שיין - 95,000 ש"ח. מחיר השקה: 90,000 ש"ח
    C3 שיין פק - 100,000 ש"ח. מחיר השקה: 96,000 ש"ח

    dddd