תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

תערוכת ז'נבה 2017 - המכוניות (חלק 2)

תערוכת ז'נבה ממשיכה בכל הכוח. אלה המכוניות שנחשפו בה לראשונה

  • 09-03-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרנים

תערוכת ז'נבה, אחת מתערוכות הרכב החשובות של השנה, אם לא החשובה שבהן, פתחה את שעריה. אחרי שסגרנו את החלק הראשון, עכשיו הגיע הזמן לחלק השני. קבלו אותן, בסדר רנדומלי לחלוטין.

 

מקלארן 720S - דגם חדש. מחליפת ה-650S של מקלארן נכנסת למשבצת הביניים בליין המכוניות של יצרנית הספורט שחווה רנסנס בשנים האחרונות. ה-720S מתמקמת בסדרת ה-Super Series, בין סדרת הספורט שכוללת את דגמי ה-570 וה-540, ומתחת לסדרת ה-Ultimate Series שכוללת את ה-P1 שהפכה לאגדה בימי חייה.

כפי שאפשר להבין משמה, ה-720S מפיקה 720 כ"ס (ו-78.5 קג"מ) ממנוע 3.8 ליטר כפול מגדשים ומאיצה למאה קמ"ש "תוך פחות מ-3 שניות" ועד למהירות מרבית של 314 קמ"ש. אחד הדברים הבולטים ביותר במקלארן 720S הוא העיצוב יוצא הדופן, פרשנות חדשה לשפת העיצוב המתמקדת בביצועים אווירודינמיים מרביים. בהיותה מכונית ספורט לא קיצונית, מקלארן גם מוצאת מקום להתגאות במרווח המשופר ובצריכת הדלק של המכונית, שעומדת על 9.3 ק"מ לליטר.

 

אלפיין A110 - דגם חדש ליצרן חדש. אחרי אין ספור טיזרים, ודגם קונספט שקטף אין ספור ביקורות חיוביות. רנו מחזירה סוף סוף את מותג הספורט שלה לחיים. כשתחל המכירה באירופה, בסוף השנה הנוכחית, האלפיין A110 תתחרה בפורשה קאיימן, אלפא 4C ועוד מכוניות ספורט "בסיסיות" וקלות משקל שעיקר תשומת הלב בהן הוא להתנהגות ולאו דווקא לביצועים נוקעי צוואר. זו הסיבה שה-A110 מפיקה "רק" 252 כ"ס ו-32.6 קג"מ ממנוע 1.8 ליטר טורבו בנזין.

אבל בזכות המשקל הנמוך - 1,080 ק"ג בלבד (משקל "יבש" וללא נהג) היא מצליחה להשיג יחס של 233 כ"ס לטון ותאוצה של 4.5 שניות למאה קמ"ש. לצד אלה, מקבלת ה-A110 ממדים קומפקטיים (4.2 מטר לאורך, 1.8 לרוחב ו-1.2 לגובה) וחלוקת משקל כמעט אופטימלית (44:56 לטובת הציר האחורי) שמבטיחים, ביחד עם מרכז המסה הנמוך והמנוע המרכזי, התנהגות כביש פנומנלית.

 

טויוטה יאריס - מתיחת פנים. למרות הודעה ארוכה מאוד שהוציאה טויוטה, על פניו נראה שהיאריס המחודשת דווקא לא עוברת שינויים מהותיים. העיצוב הפך מוחצן יותר, עם גריל שגדל (ורק אלוהים יודע כמה עוד יגדל בדגם הבא), פנסים מחודשים ופגושים מעודכנים, ותא הנוסעים קיבל חומרים איכותיים יותר ובידוד רעשים טוב יותר.

שיפורים נוספים שהסופר מיני לבית טויוטה רושמת הם עוד בטיחות אקטיבית בין היתר עם בלימת חירום וזיהוי תמרורים, היצע גרסאות רחב יותר ושיפורי נוחות ובידוד בדגם ההיברידי. אה, יש גם דגם ספורט עם 208 כ"ס. כן.

 

רנו קפצ'ור - מתיחת פנים. האמת היא שבכמה שניות הראשונות היינו בטוחים שרנו קצת התבלבלו. לא רק שהם כבר השיקו חידוש לקפצ'ור לפני מספר חודשים, אלא שעכשיו הם פרסמו תמונות של הדגם הקודם. ואז ראינו שבפגוש הקדמי יש קצת כרום, והפנסים האחוריים קיבלו חתימת אור שונה.

רנו מספרת גם על עיצוב חישוקים חדש בגדלי 16 ו-17 אינץ', היצע צבעים גדול יותר, מולטימדיה משופרת, מערכת חניה אוטומטית וגם בטיחות אקטיבית בדמות ניטור שטחים מתים.

dddd