תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

תערוכת ז'נבה 2017 - המכוניות

תערוכת ז'נבה פתחה את שעריה לעיתונאים, אלה כל המכוניות שמוצגות בה. תערוכת ז'נבה ממשיכה ועוד מכוניות יחשפו בימים הקרובים. אנחנו נמשיך ונעדכן את הכתבה.

  • 07-03-2017
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרנים

קשה להפריז בחשיבותה של תערוכת ז'נבה לשוק הרכב. התערוכה, שמתקיימת בתחילת מרץ של כל שנה, היא הזירה לחשיפות החשובות ביותר בשוק הרכב העולמי. גם השנה המצב לא שונה ובתערוכה נחשפו ויחשפו המכוניות שיציפו את כבישי העולם בשנה שתבוא. הנה הן לפניכם, בסדר רנדומלי לחלוטין.

 

ניסאן קשקאי - מתיחת פנים. שלוש שנים אחרי שהושק, הדור השני של הקרוסבאובר שהמציא את הקטגוריה מקבל מתיחת פנים שכוללת שיפורים נרחבים לעיצוב החיצוני, חומרים איכותיים יותר בתא הנוסעים ורמת גימור חדשה שמוסיפה ריפודי עור נאפה. עוד ברשימת השיפורים חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה עוד יותר עם "יכולות אוטונומיות" לנהיגה בכבישים בינעירוניים שמאפשרת שמירה על הנתיב ועל מרחק מהרכב שמלפנים.

 

סובארו XV - דור חדש. הדור החדש של ה-XV מבוסס כמו קודמיו על האימפרזה האצ'בק. ה-XV החדש מציג את אותן יכולות שטח שהפכו את הדורות הקודמים לרכב ייחודי בסגמנט הג'יפונים ומציג שיפורים בכל פרמטר. ביחס לאימפרזה החדשה שתגיע לישראל בקרוב מאוד ה-XV נהנה מהנעה כפולה, נהנה ממרווח גחון של 22 ס"מ (זהה לדגם הנוכחי) ועיצוב פנים זהה למשפחתית.

 

וולוו XC60 - דור חדש. וולוו לקחו את ספינת הדגל שלהם, ה-XC90, שזכתה לאינספור שבחים בכל פורום אפשרי ולחצה על "הקטן". התוצאה היא עיצוב חיצוני מודרני ונקי, ותא נוסעים מפואר ואלגנטי שמציג קפיצת מדרגה משמעותית ביותר מהדור הנוכחי. וולוו דוחסת לתוך ה-XC60 רשימת אבזור בטיחות שאנחנו מוכנים להמר שתשים את ה-XC60 החדש בראש רשימת ציוני מבחני הריסוק, והיצע מנועים משופר עם הספקים גבוהים יותר במעט עם 254 כ"ס ב-T5 הפופולארי.

 

אינפיניטי Q50 - עדכון. כנהוג בשוק האמריקאי, ה-Q50 עוברת, כבכל שנה, עדכון מינורי. הפעם היא מקבלת גם עדכונים לעיצוב החיצוני עם פגוש קדמי מובחן יותר שמקבל נגיעות של צבע שחור ודיפיוזר אחורי שמשלב בין שחור לצבע המרכב. בפנים, השינויים קטנים יותר, עם איכות חומרים גבוהה יותר, הבדלים עיצוביים מורגשים יותר בין רמות הגימור השונות ורשימת אבזור מעודכנת עם עוד אביזרי בטיחות. היצע המנועים מגיע ממרצדס וכולל מנוע 2 ליטר טורבו בנזין עם 208 כ"ס, טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 168 כ"ס וכמובן נותר גם מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשים ו-400 כ"ס.

 

פורשה 911GT3 - דור חדש. עוד תת-גרסה בנחשול הבלתי פוסק שהוא היצע הדגמים של פורשה 911. אחרי שכבר הוצגה בלפא פחות מ-20 תתי דגמים שונים בדור הנוכחי, ה-911 של פורשה מקבלת את דגם ה-GT3 מוכוון המסלול. הגרסה הקיצונית נשענת בכבדות על מכונית המירוץ של פורשה, ה-GT3 Cup, ועושה שימוש במרכב קל, 500 כ"ס עם היגוי אחורי ויכולה להביא אתכם למאה קמ"ש תוך 3.4 שניות עם תיבת ה-PDK הסטנדרטית שעברה כיול במיוחד לדגם הזה או 3.9 שניות עם תיבה ידנית.

 

אאודי RS5 - דור חדש. הקופה מבוססת ה-A4 של אאודי מקבלת לבסוף את גרסת הקצה שלה. 450 כ"ס ומעל ל-60 קג"מ דוחפים את ארבעת הגלגלים למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות ועל עצירת המפלצת אחראים בלמים קארבון קראמיים ואת המרכב מצמידים לאספלט בולמי זעזועים אדפטיביים. העיצוב, אגב, הרבה פחות וולגרי ויותר נעים מזה של הדור הקודם. לטעמנו לפחות.

 

לקסוס LS500h - גרסה חדשה. אחרי שהציגה את הדור החדש של ספינת הדגל שלה בתערוכת דטרויט בינואר האחרון, שם נחשפה המכונית בגרסת הבנזין. לקסוס מגיעה לז'נבה עם הגרסה ההיברידית שעושה שימוש במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר עם שני מנועים חשמליים שמפיקים יחד 354 כ"ס ומביאים את ה-LS למאה קמ"ש תוך 5.4 שניות. גם כאן, כמובן, תוכלו למצוא את מלוא רשימת אביזרי הפינוק של ה-LS. בהם תצוגה עילית בגודל 24 אינץ', היגוי לארבעת הגלגלים ובסיס גלגלים באורך 312 ס"מ.

 

הונדה סיוויק טייפ R - דור חדש. אחרי שהציגה את הדור הקודם של הטייפ R בערך שעה וחצי לפני החלפת הסיוויק, הפעם הונדה לא מתמהמהת ומציגה את גרסת הביצועים הפסיכוטית קרוב מאוד להצגת הגרסאות הרגילות. גם הפעם מתבססת הונדה סיוויק טייפ R על גרסת ההאצ'בק של המכונית וגם הפעם היא מציגה עיצוב שנראה כאילו הגיח מהסט של צילומי המהדורה האחרונה של "מהיר ועצבני". כפי שעשתה עם הדור הקודם, גם הפעם הונדה מעלה את הרף של כמה כוח אפשר לשלוח לגלגלים הקדמיים עם 320 כ"ס ו-40.7 קג"מ שיעברו דרך תיבת הילוכים ידנית וכדי שהשלדה לא תתפרק מהעומס, היא הוקשחה ב-37% ביחס לטייפ R היוצאת.

 

למבורגיני הוראקן פרפורמנטה - גרסה חדשה. אחרי שהצליחה להחריב את שיא ההקפה בנורבורגרינג למכוניות סדרתיות בחודש אוקטובר האחרון עם זמן של 6:52.01, למבורגיני חושפת גרסת ביצועים חדשה להוראקן. הפעם, במקום "להוסיף קלות", למבורגיני החליטה להשתמש במחשבים מתוחכמים ומורכבים כדי לשפר את הביצועים האווירודינמיים של ההוראקן. בעזרת מערכת ALA (ראשי תיבות של שלוש מילים נורא ארוכות באיטלקית, שאחת מהן היא "אווירודינמיקה"), ומערכת LPI (ניחשתם, גם פה שלוש מילים ארוכות ולא מובנות) ההוראקן יכולה לשנות בזמן אמת את הזוויות של סנפירי וספויילרים שמפוזרים על המרכב תוך פחות מחצי שניה כדי להצמיד את המכונית לאספלט ולתלוש לכם את הקרביים בהמון דרכים חדשות ויצירתיות.

 

פולקסווגן ארטאון - דגם חדש. אחרי הפסקה ארוכה בשיווק ה-CC, חוזרת פולקסווגן לשוק ה"מנהלים הסקסית" ומשיקה את הארטאון (Arteon), שתתמקם - כמו ה-CC שלפניה - מתחת לספינת הדגל שנמכרת כיום רק בסין ועונה לשם פידאון (Phideon). גם הפעם הולכת פולקסווגן על עיצוב ספורטיבי עם עיצוב פאסטבק סקסי, חזית מלאת כרום שלא ניתן להתעלם ממנה, וחישוקי 20 אינץ'. היצע מנועי הבנזין יכלול מנועי בנזין ודיזל עם הספקים של בין 150 כ"ס (1.5 בנזין ו-2.0 דיזל) ועד 280 כ"ס עם הנעה כפולה (2.0 בנזין), וכמו בעבר, גם ה-CC החדשה תקבל את מלוא רשימת האבזור שיש לפולקסווגן להציע.

 

פולקסווגן טיגואן אולספייס - דגם חדש. לא בדיוק דגם חדש, אלא הגרסה האירופאית לפולקסווגן אטלס, שהוא בתורו גרסת שבעה המושבים לפולקסווגן טיגואן. בדיוק כמו האטלס, הטיגואן אולספייס מציע שבעה מושבים, עם אפשרות להזיז את השורה האמצעית לטובת עוד מרווח ברכיים ליושבים מאחור או עוד נפח בתא המטען - שגדל עד 760 ליטר כשחמישה מושבים נמצאים בשימוש או עד 1,920 כשכל המושבים מקופלים. הטיגואן אולספייס יציע רשימת אבזור דומה לזו של הטיגואן הרגיל, עם אפשרות להנעה כפולה - "תא טייס וירטואלי" ושלל אביזרי בטיחות אקטיביים.

 

ממשיכים לחלק 2.

dddd