תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון
  • סיאט לאון המחודשת בישראל - החל מ-106,000 ש"ח

    סיאט לאון

    סיאט משיקה את מתיחת הפנים של הלאון וסוף סוף משיקה גרסת 1.4 ליטר אוטומטית עם חמש דלתות

    • 23-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בימים אלו ממש, שלומי פוגש את סיאט לאון קופרה החדשה שצפויה להגיע לישראל בקרוב, ובינתיים מחליטה צ'מפיון מוטורס לנצל את ההזדמנות ולהשיק את הגרסאות הרגילות של הלאון המחודשת. בניגוד לדגם טרום מתיחת הפנים, הפעם מגיעה הלאון עם היצע גרסאות ומנועים מלא, כאשר החוסר העיקרי של הדגם הקודם מתמלא - עם גרסת חמש דלתות עם מנוע 1.4 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית.

    השינויים הקוסמטיים שעברה הלאון קטנים מאוד, עם שינוי עדין בפגושים ובפנסים, מערכת מולטימדיה חדשה, חומרים איכותיים יותר ומספר נגיעות מעודכנות ברחבי תא הנוסעים.

    הלאון המחודשת תוצע בשתי רמות גימור - סטייל הבסיסית ו-FR המאובזרת יותר. שתי הגרסאות כוללות בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה וגשם, חישוקי 16 אינץ' (17 אינץ' עם מנוע 1.4), מערכת XDS המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה, מערכת Eco Trainer שתתן טיפים לנהיגה חסכונית ויעילה יותר ועוד.

    גרסת סטייל הבסיסית עם מנוע 1.2 מסתפקת כאן - כמו באטקה - במערכת מולטימדיה בסיסית עם מסך בגודל חמישה אינץ' בלבד, כאשר גרסאות הסטייל עם מנוע 1.4 ליטר ו-FR תקבלנה מערכת עם מסך שמונה אינץ' וקישוריות Full Link לשיקוף מלא של הטלפון על מסך המערכת.

    עוד בגרסת FR, מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה, עיצוב ייחודי עם אגזוז כפול וחישוקי 18 אינץ', פנסי לד מלאים תאורת אווירה, העברת הילוכים מההגה ועוד.

    מעבר לרמות הגימור, היצע הגרסאות של הלאון השתנה דרסטית. בשלב זה - להוציא הקופרה מוצעת הלאון בערבוביה של לא פחות משמונה גרסאות שונות כאשר שלוש מתוכן הן של הדגם טרום מתיחת הפנים. לראשונה מציעה סיאט את מה שעל פי רבים היה החוסר הגדול ביותר בהיצע - גרסת חמש דלתות עם מנוע 1.4 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית. מאידך, גרסת 1.4 ידנית עם שלוש הדלתות, 1.2 אוטומטית והסטיישן אינן עוד. את מקומה של ה-1.2 האוטומטית צפויה לתפוס בעתיד גרסת 1.0 ליטר אוטומטית.

    לא רק זו, אלא שהמנוע המדובר הוחלף ביחידה מהדור החדש שמפיקה 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, וכוללת גם את טכנולוגיית ניתוק הצילינדרים של פולקסווגן לשיפור צריכת הדלק. שני המנועים האחרים נותרו ללא שינויים - 1.2 ליטר עם 110 כ"ס ו-1.8 ליטר עם 180 כ"ס.

    עם השקת הלאון החדשה, נראה שצ'מפיון החליטה לקחת את אסטרטגיית התמחור אגרסיבי שלה עוד צעד קדימה. גרסתה הבסיסית של הלאון, עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית מוצעת תמורת 106,000 שקלים, פחות מהגרסה הבכירה של סיאט איביזה. מעניין.

    גם שאר הגרסאות מתומחרות בצורה אגרסיבית למדי, ונראה שגם הפעם סיאט לאון תמשיך להיות אופציה מאוד מושכת בקטגוריה. למרות שעם השקת ה-3 המחודשת של מאזדה, ההצלחה של אף אחת מהן לא מובטחת ושתיהן תצטרכנה לעבוד קשה.

    סיאט לאון - גרסאות ומחירים:
    1.2 ידנית 5 דל' סטייל: 106,000 ש"ח
    1.4 אוטומטית 5 דל' סטייל: 124,000 ש"ח
    1.4 אוטומטית 5 דל' FR: 137,000 ש"ח
    1.8 אוטומטית 3 דל' FR: 151,000 ש"ח
    1.8 אוטומטית 5 דל' FR: 153,000 ש"ח

    dddd