תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה ראפיד ספייסבק
  • סקודה ראפיד
  • סקודה ראפיד
  • סקודה ראפיד מתחדשת

    סקודה ראפיד ספייסבק

    המשפחתית הקטנה מקבלת פנסי לד וקסנון, דיפונים איכותיים יותר, אינטרנט אלחוטי ומנוע שלושה צילנדרים

    • 23-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מאז הוצגה ב-2012, סקודה ראפיד כבר הספיקה לעבור חידוש אחד. אז היה מדובר במנועים חדשים, כיול מתלים טוב יותר וחומרי דיפון איכותיים יותר. הפעם עוברת הראפיד עדכון נוסף שכולל - בנוסף לשיפורים טכניים נוספים - גם שינוי קוסמטי עדין.

    בחוץ השינויים העיקריים הם פנסים חדשים, מלפנים תוצע הראפיד עם תאורת קסנון ראשית ותאורת יום מבוססת לד, ומאחורה מקבלים הפנסים את חתימת האור של סקודה - גם כן לד בצורת האות C. עוד שינויים הם פגוש קדמי שונה מעט, גריל מושחר, דיפיוזר מאחור וחישוקים בעיצוב חדש. היות ומלבד הפגושים והגריל, את כל שאר הדברים מציעה סקודה כאופציה בתוספת תשלום, לא ידוע מה מהרשימה יעשה את דרכו לישראל.

    בפנים מקבלת הראפיד חומרים איכותיים יותר, עוד אבזור ומספר שינויים לעיצוב. כך למשל הראפיד ליפטבק מקבלת ריפודים עם הדגשות לבנות ואדומות, הספייסבק זוכה למה שנראה כמו ריפודים משולבי עור (או דמוי) ושתי הגרסאות של הראפיד מציגות תא נוסעים כהה יותר והבטחה לחומרים איכותיים יותר, דבר שהיה אחד מנקודות החולשה העיקריות של הראפיד הנוכחית.

    ברשימת האבזור, מקבלת הראפיד מערכת מולטימדיה עם אפשרות להפעלת נקודת אינטרנט, חיישני תאורה עם מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לנמוכים, שני שקעי USB לטובת היושבים מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, וגם בלימת חירום עירונית אוטונומית ובלימת חירום משנית לאחר תאונה.

    ההבדל הגדול ביותר בסקודה ראפיד המחודשת הוא המנוע. כמו בדגמים אחרים לפניה, גם הראפיד שולחת את מנוע ה-1.2 ליטר לגמלאות ומחליפה אותו ביחידת שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בשני הספקים - 95 ו-110 כ"ס. התאוצה למאה קמ"ש אורכת 11 שניות עם המנוע החלש ו-9.8 שניות עם החזק. צריכת הדלק המוצהרת מספרת על 22.7 ו-22.2 ק"מ לליטר בהתאמה. שני המנועים החדשים מצוידים במערכת עצור וסע וכן בשחזור אנרגיה בבלימה. סקודה לא מפרטת לגבי תיבות ההילוכים, אך לא יפתיע אותנו אם הן תהינה כפולות מצמדים עם שבעה הילוכים.

    לצד המנועים החדשים תמשיך סקודה להציע את הראפיד עם מנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין 125 כ"ס (בתצורת הליפטבק בלבד) כמו גם 1.4 ו-1.6 ליטר טורבו דיזל עם 90 ו-116 כ"ס בהתאמה.

    סקודה ראפיד צפויה לנחות בישראל לקראת סוף השנה.

    dddd