תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3 ספורטבק
  • אאודי A3
  • פסיכית - נחשפה אאודי RS3 המחודשת

    אאודי A3 ספורטבק

    מתי הרבה הופך להרבה מדי? אף פעם! אאודי RS3 מקבלת 400 כ"ס ו-מאיצה ל-100 מהר מ-M6

    • 13-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחרי שהוצגו - והושקו בישראל - הגרסאות השונות של אאודי A3 ו-S3, נחשפת גם מתיחת הפנים לאחות הפסיכוטית - RS3 ספורטבק. למה פסיכוטית? כי איך אתם הייתם קוראים לפולקסווגן גולף עם 400 כ"ס שמגיעה למאה קמ"ש יותר תוך 4.1 שניות, פחות מבמוו M6, מרצדס C63 דור קודם, וגם אלפא רומיאו 8C? המהירות הסופית היא כמובן 250 קמ"ש, או אם תבקשו ממש יפה להסיר את המגבלה - 280.

    בחזית נמצא אותו מנוע חמישה צילינדרים ו-2.5 ליטר ששירת את ה-RS3 היוצאת, אבל במסגרת השינויים הוא עבר מספר שדרוגים שלצד העלאת ההספק ב-33 כ"ס הצליחו להשיל לא פחות מ-26 ק"ג ממשקלו.

    התוצאה הסופית היא, כאמור, 400 כ"ס ו-48.9 קג"מ שנורים לארבעת הגלגלים, אבל החלק המעניין במיוחד הוא דווקא רצועת הכוח. המומנט המקסימלי מגיע כבר ב-1,700 סל"ד, והגרף שטוח לחלוטין עד 5,850 סל"ד. בדיוק בסל"ד הזה מפיק המנוע את שיא ההספק שלו, אותו הוא ממשיך להפיק עד 7,000 סל"ד. מה שאומר של-RS3 הזו יש רצועת כוח של - תחזיקו חזק (תרתי משמע) - 5,300 סל"ד. או במילים אחרות, כמעט מרגע תחילת התנועה ועד למנתק ההצתה (לפחות על פי הגרף שאאודי פרסמה).

    בין המנוע לגלגלים נמצאת תיבת S-Tronic עם שני מצמדים ושבעה הילוכים, תאומה של ה-DSG של פולקסווגן, אך עם מצמדים רטובים שמסוגלים לעמוד בעומסים גדולים יותר.

    אאודי גם מספרת על לא מעט שינויים שעבר מערך המתלים. אך בצורה יוצאת דופן למדי, נקודת הייחוס שלה היא דווקא ה-A3 ולא ה-RS3 היוצאת כפי שנעשה בדרך כלל. אז המרכב הונמך ב-25 מ"מ, ומפסק הסרנים הקדמי רחב יותר ב-2 ס"מ. בתוך גלגלי 19 האינץ' הסטנדרטיים שוכנים ארבעה בלמים בקוטר שפוי למדי של 310 מ"מ. לחילופין, יוצע ללקוחות לבחור בבלמים קרבון-קראמיים. או! זה כבר יותר טוב. פסיכי. כמו שצריך.

    תא הנוסעים? מושבי ספורט, מערכת מולטימדיה, 14 וחצי אלף תגי RS (אאודי, אם אתם מחפשים שיטות יצירתיות להפחית משקל, תתחילו מהתגים האלה) שמפוזרים בכל מקום אפשרי, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת לד מטריקס אופציונלית ועוד המון המון אבזור שיהיה הסיבה האחרונה שמישהו יקנה את המכונית הזו בגללו.

    מה אתם חושבים על אאודי RS3? בואו לדבר איתנו בפורום.

    dddd