תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה סיטיגו
  • סקודה סיטיגו מתחדשת

    סקודה סיטיגו

    סקודה סיטיגו עוברת מתיחת פנים ומקבלת את סמל ההיכר המשפחתי - מטריה

    • 12-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחרי שהוצגה מתיחת הפנים לפולקסווגן אפ, גם סקודה סיטיגו מתחדשת במתיחת בפנים עדינה שמביאה עיצוב פגושים ופנסים חדש, לוח שעונים והגה מעודכנים, וגם - כמצופה מסקודה - מטריה. הפעם מתחת למושב הנוסע. המנועים נותרו ללא שינויים עם שלושה צילינדרים ו-60 או 75 כ"ס.

    למרות שמדובר בסך הכל במתיחת פנים מינורית יחסית, הסיטיגו התארכה ב-34 מ"מ, ל-3,597 בסך הכל. הסיטיגו אמנם קיבלה חמישה כוכבי בטיחות כשהיא נבחנה ב-2011, אבל לא מן הנמנע שתוספת האורך באה כדי להעניק לה עוד כמה סנטימטרים של אזורי קריסה במקרה של תאונה. שאר המידות נותרו ללא שינוי - 164 ס"מ לרוחב, 148 לגובה, בסיס גלגלים באורך 242 ס"מ ותא מטען בנפח 251 ליטר או 951 עם קיפולים המושבים האחוריים.

    במסגרת מתיחת הפנים, עוצב החלק הקדמי של הסקודה סיטיגו עם מכסה מנוע, גריל, פנסי ערפל ופגוש חדש, ומאחור התווספה האופציה של פנסים מושחרים ברמות גימור נוספות. בנוסף מקבלת הסיטיגו פנסי ערפל עם פונקציית תאורת פניה וחישוקי 15 אינץ' בעיצוב חדש. סקודה גם תציע לרוכשים חבילות Color Pack עם גג ומראות צד בשחור או לבן, אבל לא ידוע אם החבילה הזאת תגיע לישראל.

    בפנים החליפה סקודה את לוח המחוונים, הוסיפה מערך מולטימדיה מודרני יותר עם מסך צבעוני קטן וכפתורי שליטה על גלגל ההגה. בנוסף, מקבלת הסיטיגו אפליקציה ייעודית המתחברת למערכת המולטימדיה ובנוסף להעברת אנשי הקשר (מה שיודעת לעשות כל מערכת סבירה) היא יכולה לשדר לרכב גם את רשימות ההשמעה של הנהג, ולשאוב חזר מידע על יעילות הנהיגה ולהציגו על הטלפון. האפליקציה כוללת גם פונקציית ניווט, אבל קשה לנו להאמין שדווקא היא זו שתצליח להדיח את Waze ממקומה.

    היצע המנועים נותר ללא שינוי - שניהם למעשה אותו מנוע עם שינוי של מערכת תזמון השסתומים וניהול ההזרקה בסל"ד גבוה. ל"שני" המנועים שלושה צילינדרים ונפח של 1.0 ליטר (וגם אותם נתונים קדח ומהלך). הראשון מפיק 60 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-9.7 קג"מ ב-3,000 סל"ד, והשני מפיק 75 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט זהה של 9.7 קג"מ ב-3,000 סל"ד.

    מחברת צ'מפיון, יבואנית סקודה לישראל, נמסר לנו כי סקודה סיטיגו צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.

    dddd