תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה C-HR
  • טורבו והייבריד - טויוטה C-HR בישראל

    טויוטה C-HR

    טויוטה C-HR, המתחרה בניסאן קשקאי, נוחת בישראל עם מנועי טורבו והייבריד. המחיר: החל מ-142,000 ש"ח. 300 הרכבים הראשונים - למכירה אונליין

    • 07-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בתקופה האחרונה נחתו בישראל שני רכבים שעוררו הרבה מאוד הדים ושינו ללא מעט אנשים את התפישה של מכונית משפחתית, ומה אפשר לקבל תמורת פחות מ-140 אלף שקל. ראשון להגיע היה קיה נירו ובעקבותיו דלקה יונדאי איוניק.

    שניהם היברידיים, שניהם מצוידים באיבזור בטיחות עשיר יותר ממכוניות שיקרות מהם בעשרות רבות של אלפי שקלים ושניהם נותנים יותר משהתרגלנו לקבל ממכוניות משפחתיות רגילות.

    כעת נוחת בישראל החלק האחרון בשלישייה הזו, טויוטה C-HR, שמגיע לכאן - כמו הנירו והאיוניק - עם מנוע היברידי ואיבזור בטיחות מרשים, ותג מחיר אטרקטיבי (אם כי יקר מהצמד). הוא בולט בזכות היותו גדול יותר מהשניים, עם ממדים שמציבים אותו מול הג'יפונים הקומפקטיים האירופאים - ניסאן קשקאי, רנו קדג'אר, פיג'ו 3008 וסיאט אטקה, ומחיר שפורץ את רף 140 אלף השקלים. אבל, בנוסף למנוע ההיברידי, הוא מביא איתו את מנוע הטורבו הראשון של טויוטה בישראל.

    את המכירה של המכונית עצמן תתחיל טויוטה רק בעוד שבועיים, אולם כבר מעכשיו תוכלו להזמין אונליין את אחד מ-300 הרכבים הראשונים. כדי לפתור את סוגיית ה"לקנות טויוטה בשק", יוניון מוטורס הקימה במיוחד עבור ה-C-HR עמדת VR באולם המרכזי בו תוכלו להתנסות ברכב במציאות מדומה. נראה לנו שכבר יותר זול להביא את הרכב עצמו, אבל לא שאלו אותנו.

    ה-C-HR ישווק בשתי רמות גימור - לשתיהן שמות דביליים במידה דומה - דגם הבנזין יושק ברמת C-ITY (שנתייחס אליה כ"סיטי" כי ככה הרבה יותר קל לכתוב את זה) ואילו את הגרסה ההיברידית תוכלו בנוסף לקבל גם בגרסת C-HIC (שיק).

    ה-C-HR מאובזרת טוב כבר ברמת סיטי הבסיסית. היא כוללת כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני תאורה וגשם, חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי, מראה מתכהה ועוד.

    אולם הבשורה האמיתית כאן, בדיוק כפי שהייתה בנירו ובאיוניק, היא חבילת הבטיחות האקטיבית. טויוטה C-HR מציע בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל. למעשה מדובר פה על אבזור בטיחות אקטיבי זהה לנמצא בנירו ונופל מזה של האיוניק בניטור השטחים המתים שמציעה האחרונה.

    עם ה-C-HR מגיע לישראל גם מנוע הטורבו הראשון של טויוטה - 1.2 ליטר שמפיק 116 כ"ס ו-18.9 קג"מ, לצידו תוצע מערכת ההנעה של הפריוס החדשה - 1.8 ליטר ומנוע חשמלי שמפיקים ביחד 122 כ"ס (98 ממנוע הבנזין ו-71 מהחשמלי). מנוע הבנזין מפיק 14.5 קג"מ ואילו החשמלי מספק 16.6 קג"מ אך טויוטה אינה מפרסמת את הנתון המשולב. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה, והביצועים במיאוץ למאה קמ"ש דומים מאוד: 11.1 שניות לגרסת הבנזין ו-11 שניות להייבריד. צריכת הדלק המשולבת היא 16.9 ו-26.3 ק"מ לליטר בהתאמה. את המפרט המלא של טויוטה C-HR תוכלו לראות כאן.

    טויוטה C-HR - גרסאות ומחירים:
    CH-R בנזין סיטי - 142,000 ש"ח
    C-HR הייבריד סיטי - 144,000 ש"ח
    C-HR הייבריד שיק - 150,000 ש"ח

    חושבים שלטויוטה C-HR יש מה שצריך כדי להפוך לסנסציה ישראלית? בואו נדבר על זה.

    dddd