תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל קרוסלנד X החדש - מי אתה?

    אופל

    אופל חושפת ג'יפון עירוני חדש לצד המוקה X, קוראת לו קרוסלנד X ושוכחת לספר לאן הוא אמור להתברג בהיצע

    • 18-01-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בספטמבר האחרון אופל הוציאה לפועל את הצעד הראשון בתוכנית "7 ב-17" שלה - שבעה דגמים חדשים או מחודשים בשנת 2017. כן, גם לנו לא מסתדר תוכנית של שנת 2017 שיוצאת לדרך בשנת 2016.

    בכל מקרה, במסגרת התוכנית הציגה האחות הגרמניה למשפחת ג'נרל מוטורס מתיחת פנים לאופל מוקה, אותה היא כינתה מוקה X. היום היא חושפת את החלק השני בתוכנית - אופל קרוסלנד X, ולא ממש מספרת איפה בדיוק הוא עומד להתברג. החלק השלישי של התוכנית הזאת עתיד להחשף בהמשך השנה והוא יקרא גראנדלנדX  ויתחרה בסגמנט הספורטאז'ים.

    הדבר הראשון שעולה לראש כשמביטים בקרוסלנד X הוא שלפנינו עומד מחליפה של המריבה. במיוחד כשזוכרים שפיג'ו, יצרנית אירופאית משמעותית נוספת, החליטה ש-5008 יפשוט את תלבושת המיניוואן ויעטה כסות של ג'יפון מסוקס. קיה, אגב, עשתה זאת עוד קודם לכן - לפחות בפן ההצהרתי - עם הדור השני של הסול ב-2014.

    אבל אופל עצמה, לפחות בהודעתה לעיתונות, מסרבת לקשר בין שתי המכוניות, ורק מציגה את הקרוסלנד כ"דגם חדש לחלוטין שמצטרף למשפחת ה-X של אופל ויעמוד לצד המוקה X כקרוסאובר אורבני. אז בואו ננסה להבין מי הוא אופל קרוסלנד X.

    מבחינת ממדים, מציג הקרוסלנד X טביעת רגל שקטנה בפער מזערי מזו של המוקה X - אורך של 421 ס"מ (427.5 ס"מ במוקה X), רוחב של 176.5 ס"מ (178), וגובה של 159 ס"מ (166). אם משווים את הקרוסלנד למריבה, מגלים שדווקא ממנה הוא קטן בפער גדול יותר, במיוחד באורך (430 ס"מ) וברוחב (181 ס"מ). את אורך בסיס הגלגלים של הקרוסלנד אופל לא חושפת בשלב זה, אבל מעניין יהיה לראות היכן הוא ישתלב בין 255.5 הסנטימטרים של המוקה לבין 264 הסנטימטרים של המריבה.

    אופל מתגאה באיכות חיים גבוהה בתוך הקרוסלנד וניצול יעיל מאוד של מרחב הפנים של הקרוסלנד. תא המטען מציע נפח של 410 ליטר, המושב אחורי נע על מסילות (ומגדיל את תא המטען ל-520 ליטר), המושבים הקדמיים מעוצבים לתמיכה ארגונומית שקיבלה אישור מארגון ה-AGR הגרמני (ארגון רופאים נגד כאבי גב).

    בתא הנוסעים נמצאת מערכת מולטימדיה מהדור האחרון עם מסך מגע גדול (8 אינץ'), קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. שאר האבזור כולל בין היתר גם לא מעט מערכות בטיחות אקטיביות בהן פנסי לד אדפטיביים, זיהוי תמרורים, התרעה על סטיה מנתיב, בלימת חירום ועוד.

    אופל לא מספקת מידע על המנועים בשלב זה, אבל סביר להניח שנקבל את הקרוסלנד עם מנעו ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין שמפיק 150 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים.

    מחברת ש.י.ר, יבואנית אופל לישראל, נמסר כי הקרוסלנד X צפוי להגיע לישראל לקראת סוף 2017.

    יש לכם רעיון לאן יכול הקרוסלנד להתברג בהיצע ההולך ומצטופף דגמים של אופל? בואו לדבר איתנו בפורום

    dddd