תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה יאריס
  • טויוטה יאריס ספורט חוזרת

    טויוטה יאריס

    טויוטה תחשוף בז'נבה גרסת ספורט ליאריס הקטנה. אבל הפעם - 210 כ"ס ועם הכוונת על השחקניות הגדולות בקטגוריה

    • 16-01-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    כשאומרים לכם "טויוטה", מה עולה לכם בראש? פריוס, קורולה, אודיסי אם אתם יצירתיים ואולי אפילו טקומה וטונדרה. במילים אחרות, וניל. מכוניות שעושות את העבודה, שומרות על ערכן, לא מתקלקלות, אבל גם לא מעוררות את היצר הקדמוני הזה של מהר יותר, חזק יותר, כיף יותר.

     
     

    אסוציאציה שכנראה לא תעלה לרבים מכם היא זו: סופרה, MR2, סליקה, GT86 ועוד כמה דגמים ספורטיביים שנמכרו רק בשוק היפני המקומי של טויוטה. אין מה לעשות, כשאתה היצרן הכי גדול בעולם (לפחות עד לא מזמן), אתה צריך לתת מענה לכל נישת שוק אפשרית. וכן, גם אנשים שלא קונים את המכוניות שלהם כמו שהם קונים מקררים הם נישה.

    אבל נראה שלאחרונה, לפחות בעשור האחרון פחות או יותר, טויוטה די זנחה את פלח השוק הזה. הסליקה האחרונה התגלגלה מפס הייצור בשנת 2006, ה-MR2 עוד קודם לכן, ואל תתחילו אפילו עם הסופרה, שאחרי שושלת רבת הערכה שהתחילה עוד ב-2000GT בשנות ה-70 עזבה אותנו מבלי שוב בסוף המילניום הקודם.  למרות מספר לא מבוטל של קונספטים שהציפו את האינטרנט באין ספור "הנה הנה היא אוטוטו חוזרת" של מעריצים צמאים ועמוסי געגועים.

     

    אבל הסופרה מעולם לא חזרה. בינתיים לפחות. והדבר הכי קרוב שיש לנו אלינו היא ה-GT86, שהיא יותר מתחרה במאזדה מיאטה מאשר בניסאן GT-R. אבל לא באנו לפה כדי לבכות על מוניטין שנשפך, אלא לצפות בעיניים מזוגגות להוט האץ' חדשה שעשויה לצאת תחת ידיה של היצרנית. תחום לא פחות אהוב מאותן מפלצות ביצועים והתנהגות.

    המכונית המדוברת עונה לשם... טוב, האמת היא שטויוטה בעצמה עדיין לא החליטה איך היא רוצה לקרוא למכונית הזו, אבל אנחנו נקרא לה יאריס ספורט. על שם היאריס ספורט "ההיא", שהייתה מכונית אהובה - הגם שלא מאוד חזקה - שהולידה סביבה מועדוני בעלים, שאחד מהם אפילו פעל (ואולי אפילו פועל עד היום) בישראל.

    אז כמו שבטח הבנתם מההקדמה הארוכה, טויוטה לא משחררת הרבה פרטים על היאריס ספורט החדשה. היא כן אומרת שהיא צפויה להציג אותה בתערוכת ז'נבה במרץ הקרוב, שם היא תחשוף גם את היאריס WRC שתייצג את החברה באליפות הראלי.

    בניגוד ליאריס ספורט הקודמת, שהציגה מנוע צנוע יחסית והספק לא גדול, אבל פיצתה על כך בהתנהגות כיפית להפליא, הפעם מציינת היצרנית ש"דגם הביצועים" יציג מנוע עם הספק של למעלה מ-210 כ"ס ויהווה את החיבור בין היאריס WRC. בכך בעצם מציבה טויוטה את צלב הכוונות ישירות על מובילות סגמנט הסופר מיני החמות - פיג'ו 208GTi, אופל קורסה OPC, פולקסווגן פולו GTI ואחותה איביזה קופרה, ואולי אולי, אפילו מיני קופר S.

     

    היאריס ספורט שנחשפת מציגה גם שינויי עיצוב קטנים, עם גריל חדש וגדול יותר, פנסים אחוריים שונים ותא נוסעים משופר. גם בצד המכאני טויוטה טוענת לשינויים שצפויים לשפר הן את נוחות הנסיעה והן את התנהגות הכביש.

     

    dddd