תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סיכום שנה במטרו מוטור - מתגלגלים קדימה

יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל מטרו מוטור הציגה את נתוני סיכום השנה בשוק הדו גלגלי במסיבת העיתונאים השנתית שלה, כמו כן הודיעה על צפי השיווק של הדגמים העתידיים שלה

  • 18-12-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: יצרנים

אחרי שנים ארוכות של ירידה עקבית במכירות, חבטות מצד חברות הביטוח והתנכלות מצד המחוקק, בשנים האחרונות שוק הדו גלגליים בישראל מגלה צמיחה מפתיעה ומעוררת תקוות. לצמיחה הזו אחראים שורת גורמים שאינם בהכרח קשורים זה לזה, אך בשורה התחתונה חוברים ליצירת אקלים נוח מאוד לפריחה של כלי רכב דו גלגליים על הכבישים.

בין הגורמים אפשר למנות את העלייה המתמשכת בכמות כלי הרכב בכבישים וההרעה בעומסי התנועה, אלו המבקשים מחד להימנע מבזבוז הזמן בפקקים ומאידך לא מוצאים מענה בתחבורה הציבורית עוברים לכלי רכב דו גלגליים ופותרים על הדרך גם את מצוקת החנייה המתגברת גם היא. לתושבי גוש דן או העובדים באיזורי העבודות על הרכבת הקלה הפתרון של כלי רכב דו גלגלי גם פה חוסך זמן רב. כך למשל מציגה היבואנית נתוני נסיעה בצירים מרכזיים בגוש דן בשעות הבוקר, מפתח תקווה לתל אביב, מרחק נסיעה של כ-11 ק"מ אורך 58 דקות במכונית פרטית, 64 דקות בתחבורה ציבורית ו-15 דקות בלבד על דו גלגלי. מכפר סבא לראשון לציון, לוקח 53 דקות במכונית, 99 דקות בתחבורה ציבורית ורק 22 דקות לצלוח את 32 הק"מ המפרידים בין הערים.

התחזיות לשלוש השנים הבאות עגומות ומהן עולה כי פרקי הזמן הללו ילכו ויתארכו בכ-50 אחוזים.

את הסימנים למעבר של יותר ויותר נהגים לכלים דו גלגליים ניתן לראות בקלות במספרים, נכון לסוף 2016 נמכרו בישראל 16,988 אופנועים וקטנועים מספר שלא נראה מזה כעשור. עליה של 9 אחוזים בכלל השוק ביחס ל-2015, בתוך הגדילה הזו 40 אחוזים גדילה במכירות האופנועים (4,867 בסך הכל). אם כי באופן כללי הדומיננטיות בשוק עדיין שייכת לקטנועים שמהווים 71 אחוזים מכלל מכירות הדו גלגלי.

בתוך העוגה של חלוקה לפי יבואנים, מטרו מוטור עם הזיכיונות לימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג שומרת על נתח השוק הגדול ביותר – 46 אחוזים, אחריה עופר אבניר עם מותגי סוזוקי, אפריליה, מוטו גוצי, קימקו, וספה, פיאג'ו הוסקווארנה ולה 30 אחוזים ואחריהן ד.ל.ב (KTM, פיג'ו, TGB), מאיר (הונדה) עם 6 אחוזים, אלבר עם מותג הקטנועים דיאלים עם 5 אחוזים, דלק מוטורס עם ב.מ.וו אוחזת בשני אחוזים וחמשת האחוזים הנותרים נחלקים בין שאר היבואנים.

הרפורמות בקבוצות הרישיונות לדו גלגלי המקלות את המעבר לכלים בינוניים, הרפורמה במיסוי לכלים אלו וגם האופטימיות הזהירה בנוגע לעלויות הביטוח בתקווה שלא יתייקרו שוב באופן שיגדע את החגיגה מותירות את היבואנים אופטימיים בנוגע להמשך העלייה בשנים הבאות ובכללה המשך ההתחזקות של האופנועים בנפחי הביניים על חשבון הקטנועים.  

בראיה הרחבה יותר, אנו עתידים לראות יותר ויותר דגמים בתקן יורו 4, המצוידים כסטנדרט במערכות בטיחות דוגמת ABS ובקרות משיכה ואולי גם יבואניות דו גלגלי נוספות שכמו מטרו משקיעות בפן ההדרכה הבטיחותית והמודעות לציוד רכיבה איכותי (שגם בתחום זה נרשמה עליה במכירות).

מתקפת דגמים במטרו

שנת 2017 הולכת ומסתמנת כשנה בה אנו עתידים לראות כמות גדולה מאוד של כלים דו גלגליים חדשים במותגי ימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג. החל בכלים עירונייים קטנים וכלה באופנועי סופר ספורט. אלו הדגמים החדשים הצפויים במהלך 2017 בישראל.

סאן יאנג

Jet14 – קטנוע עירוני ספורטיבי בנפח 125 סמ"ק עם חישוקי 14 אינץ' הפונה לרוכבים צעירים. בישראל במרץ 2017 ובמחיר של 14 אלף שקלים.

ג'וירייד 125/200 – שני רבי המכר של סאן יאנג מתחדשים במנועים ועיצוב, מגדילים את תא האחסון מתחת למושב שיכיל מעתה שתי קסדות. דגם ה-125 סמ"ק מקבל מערכת בלימה משולבת (CBS) ודגם ה-200 גם מערכת ABS. תחילת השיווק במרץ והמחיר הוא 17,885 שקלים ל-125 ו-21 אלף שקלים ל-200 סמ"ק.

CRUISYM 300 – קטנוע בינוני נפח חדש של סאן יאנג בנפח 278 סמ"ק ועיצוב ספורטיבי, מערכת בלימה ABS כסטנדרט, שקע USB, תא אחסון לשתי קסדות ומשקף רוח מתכוונן. הקטנוע יגיע לישראל במאי 2017 ומחירו טרם נקבע.

 

ימאהה

 Delight – קטנוע 125 סמ"ק קטן, חסכוני (70 ק"מ לליטר), קל (99 ק"ג) וזול (13,485 שקלים) שיגיע לארץ במאי השנה הבאה.

Tricity 125+155 – הקטנוע בעל שלושת הגלגלים חביב העיריות בארץ מתחדש בשלדה ושני נפחי מנוע. הוא יגיע בפברואר ומחירו יהיה 22 אלף שקלים לנפח ה-125 ו-24 אלף שקלים ל-155 סמ"ק.

X MAX 300 -  הקטנוע בינוני הנפח מקבל שלדה ומנוע חדשים, בקרת משיכה, ABS, הנעה ללא מפתח ועדכוני עיצוב. הוא יגיע באפריל 2017 עם תג מחיר של 35 אלף שקלים.

T MAX חדש – המלך הבלתי מעורער של קטנועי הספורט ימשיך כנראה את ההצלחה רבת השנים שלו עם דור חדש לחלוטין, עם עוד אבזור (כולל בקרת משיכה), פחות 9 ק"ג במשקל. לדגם יהיו שלוש רמות גימור. הבסיסית במחיר 83 אלף שקלים, SX מאובזרת עם חיבור לאפליקציה ייעודית, D MODE – מערכת לבחירה בין שני מצבי רכיבה וגימור יוקרתי, גרסה זו תעלה 87 אלף שקלים ובפסגת ההיצע ה-DX שמוסיפה ל-SX חימום ידיות ומושב, בקרת שיוט ומגן רוח ובולם אחורי מתכווננים. מחיר גרסה זו יהיה 92 אלף שקלים. הזמנות ניתן יהיה לעשות מפברואר, הכלים הראשונים צפויים להגיע באפריל.

09MT – אופנוע הנייקד שלושה צילינדרים של ימאהה קיבל לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה הוחלף הבולם הקדמי, בקרת שילוב הילוכים למניעת נעילת גלגל בהורדת הילוך וקוויק שיפט. למרות כל השיפורים הללו עלה מחירו ב-2000 שקלים בלבד והוא יעמוד על 74 אלף שקלים. מועד ההגעה – מרץ 2017.

10MT – האח הגדול והשרירי במשפחת ה-MT מקבל מיפוי מנוע חדש, מצמד מחליק וקוויק שיפט להילוכים ויחל להימכר בגרסה מעודכנת זו מפברואר 2017 במחיר של 100 אלף שקלים. בנוסף תגיע גם גרסת ה-SP המחודדת יותר גם היא עם קוויק שיפט, סכמת צביעה ייחודית ובולמי אוהלינס מתכווננים אלקטרונית. גרסה זו תגיע במרץ ומחירה יהיה 110 אלף שקלים.

6R – אגף אופנועי הספורט יציג את הדור החדש ל-6R ולו בקרת אחיזה בת 6 מצבים ומערכת ניהול מנוע בת שלושה מצבים, 120 כ"ס על 190 ק"ג, קוויק שיפט ושיפור של תנוחת הרכיבה שלטענת החברה משפר את העברות המשקל ברכיבה. מועד ההגעה – אפריל 2017, המחיר – 100 אלף שקלים.

קוואסאקי

ורסיס 300 – אופנוע דו שימושי בנפח 300 סמ"ק המיועד לרוכבים מתחילים בקטגוריית האדוונצ'ר והשטח הרך. מועד ההגעה הצפוי הוא אפריל 2017 והמחיר הוא 40 אלף שקלים.

650Z – קבוצת האופנועים העירומים בנפח בינוני שאוכלסה עד כה אצל קוואסאקי עם ה-6ER מחליפה נציג ועתה יהיה בה עוד בן למשפחת ה-Z הקרבית של קוואסאקי. מנוע 649 סמ"ק, גובה מושב נמוך, משקל של 187 כ"ס ו-68 כ"ס ממנוע שמתואר כידידותי ובעל עקומת מומנט רחבה ינסו לקסום לרוכבים חוזרים, מתחילים או סתם כאלו שרוצים אופנוע יום יומי רגוע ושימושי. מועד ההגעה הוא אפריל 2017 והמחיר הוא 50 אלף שקלים, מה ששם אותו ראש בראש מול סוזוקי 650SV.

נינג'ה 650 – לא להתבלבל מהשם, הנינג'ה 650 אינו חלק ממשפחת הספורט של קוואסאקי המכונה ZX אלא גרסת פרינג מלא ל-650Z ובעלת אותם מכלולים, גם מועד ההגעה והמחיר זהים לגרסה העירומה.

900Z – אופנוע נייקד שרירי עם מנוע 950 סמ"ק ו-125 כ"ס ועיצוב חד וקרבי, מגיע אלינו באפריל ובמחיר 72 אלף שקלים.

R1000Z – גרסה מחודדת יותר לבריון השכונתי, תוספת ה-R מייצגת בולם אוהלינס אחורי, מערכת בלימה של ברמבו, מחשב ניהול מנוע חדש ושינויי עיצוב. בישראל באפריל ובמחיר 97 אלף שקלים.

SX1000Z – גרסת ספורט-תיור ל-1000Z עם תוספת מערכות בטיחות וסיוע לרוכב, מיגון רוח משופר וכמו בגרסת ה-R מחשב ניהול מנוע חדש. גם הוא מגיע באפריל ובמחיר של 100 אלף שקלים.

RR10ZX – מה עושים כאשר רוצים למצוא כינוי חדש לסופרבייק הכי הכי של קוואסאקי? לא צריך לשבור את הראש, פשוט מוסיפים ל-R10ZX עוד R ועל הדרך מחזקים את המנוע, חישוקי מרקסיני קלילים, צמיגי דיאבלו סופר קורסה, מערכת מתלים וקוויק-שיפט ואם זה לא מספיק יש גם גרסת מושב יחיד מופחתת משקל. הוא יהיה פה באפריל, המחיר טרם נקבע.  

dddd