תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט פולבק
  • פיאט פולבק - מבחן דרך

    פיאט פולבק

    בתור אחד שמתנייד ביום יום בטנדר, הוחלט במערכת שאני הקורבן לבחון את המיצובישי טרייטון, אהההה, סליחה, הפיאט פולבק

    • 13-12-2016
    • מאת: יניב רוטנברג, צילום: יניב רוטנברג

    לבחון את פיאט פולבק היה במובן מסוים חתיכת קיטבג, זה אולי נשמע כמו התחלה של קיטור ולא של כתבה, אבל זה פשוט היה כך.

    לא שזה חס וחלילה סבל, ממש לא, רק שצריך לשבור את הראש כמה ימים לפני שמיישבים מול המחשב לכתוב ביקורת יותר מפורטת מ"זה מיציבישי טרייטון!".

    שהרי מעבר לגריל והחזית, זה בדיוק מה שזה, בהבדלי איבזור ותמחור לטובת...כן, כן, הפתעה?

    לטובת הפיאט.

    נשף תחפושות

    אז למי שעדיין לא מכיר, מדובר בפיאט פולבק, אח תאום זהה לחלוטין למיצובישי טרייטון, שניהם מורכבים באימפריית הרכבת הטנדרים, הלוא היא תאילנד, באותו מפעל, באותו פס ייצור וחולקים כל מכלול מעבר לויזואלית בפרונט, האמת, אני יותר אוהב את הפרונט של פיאט.

    בניגוד לטריטון הפולבק מיובא בגירסא אחת בלבד, מנוע 2,400 סמ״ק, טורבו דיזל (181 כ"ס), תיבת הילוכים אוטומטית 5 הילוכים, דבל קבינה, 4X4 ובשתי רמות אבזור.

    אותו אבזור רבותי, הוא הצד החזק של הטנדר הזה, ללא ספק.

    דגם הבסיס (STYLE) כולל חיישני תאורה וגשם, מראות צד חשמליות עם חימום, בקרת שיוט ומגביל מהירות, מחשב דרך, בקרת אקלים, ציפוי עור לידית ההילוכים וההגה, חישוקי סגסוגת 16 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 6.1 אינץ', דיבורית בלוטות', כניסת USB ושליטה מההגה.

    רמת הגימור הגבוהה, ה Premium-שתמורת תוספת של 12 אלף שקלים יוסיף לאבזור מערכת מולטימדיה 7 אינץ' עם וויז מובנה בהתקנה מקומית שאין איך לתאר מלבד גרועה. היא סרבנית, נתקעת, מעיפה לך את הווייז באמצע הניווט ומסרבת לפתוח אותו מחדש, באמת שזו מערכת שמביישת את שאר אבזור הרכב.

    בנוסף, חישוקי 17 אינץ' עם צמיגים רחבים במידה 245/65, ריפודי עור, כניסה והתנעה ללא מפתח, שליטה על ההילוכים מגלגל ההגה, קיפול חשמלי למראות הצד, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, שמשות אחריות כהות, נעילת דיפרנציאל וחימום למושבים הקדמיים.

    שתי רמות הגימור מצויידות ב-7 כריות אוויר, בקרת יציבות, מצלמת נסיעה לאחור מקורית  ומערכת התראה על סטייה מנתיב .

    (צילום: פיאט)

    נוסעים לעבודה

    כמו כל טנדר, כאשר הוא לא עמוס, הנסיעה נוקשה וקופצנית, 181 כ"ס ולא פחות חשוב, מומנט מרשים של 43.8 קג"מ גורמים לטנדר להאיץ בכל מהירות למהירויות שיוט שלא תמיד חשבתם שמתאימות לטנדר, בכלל יכולותיו הדינמיות של הפולבק בשילוב עם רמת האיבזור מושכים אותך כל הזמן לחשוב שאתה במכונית נוסעים כוחנית ומאובזרת כאשר רק הנוקשות הקופצנית שכל כך אופיינית לטנדרים לא עמוסים מזכירה לך מפעם לפעם במה אתה נוהג.

    כדי להמשיך לנוע גם בשטח, הפולבק מצויד בהנעת 4X4, בדפרנציאל מרכזי ננעל ובמערכת "סופר סלקט 2" נשלטת חוגה המאפשרת מעבר בין מצבי הינע, הנעה אחורית, 4X4 לכביש, 4X4 לשטח קשה ומצב זהה עם נעילת דפרנציאל מרכזי כך שהוא יכול להתמודד עם תנאי שטח מהקשים ביותר. רק שכמו כל הטנדרים, סרח עודף אחורי גדול מצריך ממך לתכנן מראש האם ואיפה שאתה יכול להיכנס, האם אתה גם יכול לצאת... במיוחד ברכב המבחן שהיה מצוייד בוו גרירה, מה שעוד יותר פגם בזוית הנטישה. 

    רכב המבחן לא היה ממוגן כלל ולכן לא לקחתי אותו למסלולים גורסי הרים, אבל מהמעט שכן בדקנו, הטנדר מתנהג כצפוי מכל טנדר 4X4, קצת מענות, קצת טענות, קצת מחאות קופצניות מהסרן האחורי שאין עליו משקל "להדביק" את הצמיגים לשטח אבל בסופו של יום, היכולות גבוהות ואם בעל הרכב רק ירצה, מהר מאוד ימצא את עצמו במעלות עם שמות אקזוטים כמו ורדית ועשוש, הטנדר בטח לא יתרגש מזה יותר מדי.

    המגרעה היחידה שמצאתי בתחום השטח היא תגובה איטית להחריד של חוגת הסופר סלקט 2, אתה מעביר לניוטרל, מעביר ל-4X4 לשטח (עם, או בלי נעילה) וממתין...וממתין. אבל קשה לבוא ספציפית לפולבק בטענות על כך כי התופעה מוכרת מהטריטון כך ש"הכל נשאר במשפחה".

     

    עושים חשבון

    אז לסיכום, מה ההיגיון בפולבק?

    ההיגיון מבחינת היבואן הוא פשוט, לפיאט יש חטיבת מסחריות פופולארית מאוד, החל מהקובו והדובלו, דרך דגמי דוקאטו וכלה ברכבי ומשאיות איווקו, טנדר דבל קבינה - מעולם לא היה להם. כיום, עם הגעת הפולבק, במקום לשלוח את הלקוחות המוסדיים/ ציי רכב למתחרים, יכול היבואן להציע להם גם טנדר ולתפור להם חליפה מלאה של כלים שתיתן מענה לכל צורך.

    אבל מה לגבי הגיון לצרכן? יש מספר סיבות טובות מאוד לרכוש את הפולבק ולאו דווקא את הטריטון, אבל זה רק בהנחה ואתה מעונין בטריטון פריז-דקאר. שכן המפרט הטכני, ההספק והאבזור זהים לחלוטין לדגם הפריז דקאר של הטריטון אך בשני הבדלים עיקריים, בפיאט תמורת אותו הסכום מקבלים ריפודי עור מלאים וחשוב לא פחות - הפיאט מגיעה עם ארבע שנות אחריות.

    חברו את זה עם העובדה שבמחיר של החל מ-230 אלף שקלים לגרסת ה-STYLE ו-242 אלף שקלים ל-PREMIUM הפיאט זול בכ-12 אלף שקלים מהטריטון פריז דקאר וקיבלתם עיסקה באמת, סופר משתלמת. רק שגירסאת הדקאר המצויידת ב-181 כ"ס נמכרה ב-2016 234 יחידות בלבד (מתוך 900 טריטונים סה"כ), כמה יצליחו פיאט נטולי המוניטין בסגמנט הזה מחד וסוחבים תדמית של ירידת ערך גבוהה לגנוב לקוחות ממיצובישי (שלהם מוניטין רב בתחום הטנדרים), את זה נראה בטבלאות המכירות.

     אבל ללא ספק, הגעתי למבחן כספקן שחושב "מי יקנה את הרכב הזה?" ויצאתי מהמבחן בדעה שכל מי שחושב לקנות מיצובישי טרייטון דקאר, כדאי מאוד לבדוק גם את הפולבק.

     

    פיאט פולבק 4X4

    מנוע, הנעה

    טורבו דיזל, אחורית או כפולה

    נפח

    2,442 סמ"ק

    הספק/סל"ד

    3,500/181

    מומנט/סל"ד

    2,500/43.8

    תיבת הילוכים

    אוטומטית, 5 הילוכים

     

     

    מידות

    אורך (ס"מ)

    529

    רוחב (ס"מ)

    182

    גובה (ס"מ)

    178

    בסיס גלגלים (ס"מ)

    300

    תא מטען (ליטרים)

    -

    משקל (ק"ג)

    1,875

     

     

    בלמים,צמיגים

    בלמים קד'/אח'

    דיסק מאוורר/תוף

    צמיגים

    245/65 17R

     

     

    יש לכם שאלות לכותב המבחן? בואו לפגוש אותו בפורום

     

    dddd