תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אינסיגניה
  • אופל אינסיגניה
  • נחשפה - אופל אינסיגינה החדשה

    אופל אינסיגניה

    הדור השני של המשפחתית הגדולה של אופל מתהדרת בשם גראן ספורט ובעיצוב קופה ארבע דלתות. ההצגה הרשמית תיערך בתערוכת ז'נבה 2017 ולקראת סוף אותה שנה היא עתידה להגיע לישראל

    • 08-12-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: אופל

    מבחינת אופל, הדור היוצא של אינסיגניה נחשב להצלחה אדירה, יותר מ-900 אלף יחידות ממנה נמכרו מאז הצגתה ב-2008 והיא זכתה בתואר מכונית השנה ב-2009 – הנתונים האלו פותחים את ההודעה לעיתונות על הדור השני של אופל אינסיגניה המצרפת לשמה את הכינוי "גראן ספורט". למה זה חשוב או מעניין? אנחנו לא בטוחים, אבל די הרבה השתנה מאז שהיא הוצגה, בעיקר בקבוצת המשפחתיות הגדולות שנמצאת בנסיגה איטית וקבועה (כמו קבוצת הקומפקטיות תחתיה) מפני הג'יפונים והקרוסאוברים.

    האינסיגניה החדשה עוצבה בהשראת מכונית הקונספט "מונזה"

    האינסיגניה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, שתשמש גם את הביואיק ריגאל הבאה. בסיס הגלגלים הוארך ב-9.2 ס"מ שלטענת החברה מנוצלים בעיקר לספק יותר מרווח ליושבי המושבים האחוריים. ההארכה הזו, יחד עם הארכת המרכב כולו לאורך של 490 ס"מ (יותר מסקודה סופרב לצורך ההשוואה) אפשרה למעצבים לייצר לה צללית קופה ארבע דלתות שהפכה לאופנה החדשה בקבוצתה בהשראת מכונית הקונספט מונזה שהייתה ההשראה לעיצוב החיצוני והפנימי שלה. כמו כן היא משיגה מקדם גרר טוב מאוד של 0.26. שימוש בחומרים קלים יותר ותכנון חכם אפשרו לה להשיל 175 ק"ג ביחס לדור היוצא.

    יחידות התאורה מסוג לד הן דור שני למערכת התאורה של אופל המייצרת אלומה אקטיבית בהתאם לתנאי הדרך והתאורה בסביבת הרכב עם טווח של עד 400 מטרים.

    בתא הנוסעים הנהג יושב שלושה ס"מ נמוך יותר מאשר בדור היוצא וסביבת הנהג החדשה מכילה גם תצוגה עילית מעל לוח המחוונים. מערכות הבידור והקישוריות הן מהדור החדש ומעבר לקישוריות ושיקוף הטלפון הנייד מציעות גם "עוזר אישי" בהפעלה קולית.

    מתלי ה"פלקס-רייד" האדפטיביים מציעים בחירה בין מצב "ספורט", "סטנדרט" ו"טור" ומשפיעים גם על רגישות ההיגוי ותגובת הדוושה במצערת.

    בהודעה לעיתונות אין מילה לגבי יחידות ההנעה של המכונית למעט התייחסות לתיבת הילוכים בת שמונה יחסי העברה שתשמש את המכונית. גרסאות ההנעה הכפולה של האינסיגניה החדשה עושות שימוש במערכת torque vectoring שמפחיתה את המומנט המועבר לגלגלים כדי לייצב את המכונית בפניות.

    מערכות הבטיחות המתקדמות מציעות כעת בקרת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, מצלמת 360 מעלות, לראשונה באופל מכסה מנוע המתרומם במקרה פגיעה בהולכי רגל.

    dddd