תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קדג'אר
  • רנו קדג'אר 1.2 ליטר בנזין, אינטנס - מבחן דרך

    רנו קדג'אר

    רנו קדג'אר, הנציג של רנו בקבוצת הג'יפונים הגדלה מתייצב למבחן ברמת האבזור הגבוהה ובשילוב מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין

    • 05-10-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן

    בסיבוב הבכורה שלו אצלנו, נהגנו ברנו קדג'אר בעל מנוע ה-1.5 ליטר דיזל. בסיכומו של מבחן המסקנה הייתה שהוא רכב נעים מאוד, מרווח אבל למעט המתכון של מנוע דיזל סופר חסכוני שהיא ייחודית לו בקבוצה והופכת אותו למתאים לגומאי מרחקים המעוניינים בג'יפון. יש כאן ג'יפון טוב, אם כי אין פה עסקה שוברת שוויון או יוצאת דופן.

    הפעם, קיבלנו את אחיו בעל מנוע הבנזין ברמת הגימור אינטנס, הגבוהה מבין שלוש רמות הגימור של הבנזין (תחתיה הלייף הבסיסית ורמת הביניים זן).

    חוץ, פנים

    כמו במפגש הראשון איתו, הרושם הראשוני מהקדג'אר הוא של רכב נאה, אבל לא כזה שמותיר חותם מיוחד בהופעה שלו. המראה מאוד הומוגני וכללי, לא נלקחו פה סיכונים וגם לא הרפתקאות עיצוב יוצאות דופן, להוציא הסמל הענקי בחזית. מי שכן שולפים אותו מתוך האנונימיות המוחלטת הוא הצבע האפור המתכתי וחישוקי הסגסוגת הגדולים בקוטר 19 אינץ' של רמת הגימור הגבוהה ומסילות הגגון שמוסיפות לו אי אלו ס"מ להופעה.   

    רמת הגימור הגבוהה מוסיפה חישוקים וגגון לרושם החיצוני

    תא הנוסעים פשוט, טוב ויעיל, החומרים טובים ולדקדקנים בעלי הפרעות קומפלסיביות אובססיביות כמוני צץ ישר חוסר האחידות במרקמים של הפלסטיקה, פה הוא מגורען, פה עם דוגמה, פה בגימור מבריק בפיזור שנראה אקראי, משהו פה לא אפוי.

    הנדסת האנוש טובה מאוד, החל בנוחות ומיקום תנוחת נהיגה על המושבים משולבי העור (ברמת גימור זו) והתומכים היטב, עבור בשלל תאים ופתרונות אחסון וכלה בתפריטים השונים של מערכת המולטימדיה, בקרות הרכב, מחשב הדרך המתורגמים לעברית. לוח המחוונים גם ברור וקריא וגם מכיוון שאינו אנלוגי אלא מסך גדול, מאפשר המון אפשרויות עיצוב אישיות, בחירת מראה, צבע וכו'. מה שכן מפריע פה, כמו במרבית דגמי רנו הוא המיקום התמוה של מגביל המהירות ובקרת השיוט ליד ידית ההילוכים, זה תמיד נראה כמו משהו שנזכרו שצריך להוסיף אחרי שסיימו כבר לתכנן את המכונית. הם יכלו להיות באותה מידה בתא הכפפות.

    הנדסת האנוש טובה, החומרים סבירים

    המושב האחורי מאוד מרווח גם לראש וגם לברכיים, למבוגרים ארוכים המושב עצמו "נגמר" מוקדם מדי בירכיים. משענת היד המתקפלת עם מחזיקי הכוסות ברמת אבזור זו הופכת ישיבה במושב המרכזי למשהו לא נוח בנסיעות ארוכות בשל הבליטה שלה. יציאות מיזוג לשורה האחורית אין, שקע כוח יש. הגג הפנורמי נמשך עד ממש למעל ראשי היושבים מאחור, מכניס המון אור (וביום שמש גם חום) לתא הנוסעים.

    במספרים תא המטען מציג 472 ליטרים, שהם ממוצעים לקבוצה אבל במבחן השימושיות הוא בהחלט יוצא גדול עם פתח הטענה רחב ידיים מדפים קשיחים ברצפה, שתחתם תאי אחסון קטנים יותר, ווי תליה וטבעות עיגון בארבע נקודות.

    תא מטען מרווח ושימושי

    ברמת הגימור הזו הוא מגיע עם סט כמעט מלא של מערכות הבטיחות המתקדמות כמו סטייה מנתיב, זיהוי והתראה על רכב בשטח מת, מערכת זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית, ניטור לחץ אוויר בגלגלים ולמעשה נעדר רק בלימה עצמאית.

     

    בעיר ובכפר

    רנו קדג'אר חולק פלטפורמה ולא מעט רכיבים עם אחיו מבית ניסאן הקשקאי, אחד מהם הוא מנוע הבנזין הזה. 1.2 ליטרים אולי עלולים להוות מחסום פסיכולוגי עבור הלקוחות, בטח אם זוכרים את הספקנות שליוותה את הגעת הקיה ספורטאג' עם מנוע ה-1.6 ליטר, שימוש במגדש טורבו מחלץ מהנפח הזה 130 כ"ס ו-20.5 קג"מ – עדיין, לא מספרים שגורמים לחזיונות של סחרור גלגלים מעשנים ביציאה מהרמזור.

    אבל עם השילוב של תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמד ל-D וצבירת הקילומטרים הראשונים יחידת הכוח דווקא מתגלה כמספקת בהחלט. בניגוד לגרסאות ה-1.6 ואפילו 2.0 הליטרים האטמוספריות של טוסון או ספורטאז' יש למנוע הזה פאנץ' ומרץ ברגע שהטורבו נכנס לעסק. אגב טורבו, רעשי הגדישה שלו מלווים כל נסיעה בין עירונית, יש כאלו שיאהבו את השריקה הזו ויש כאלו שלא, אבל שריקה אחרת כבר הייתה ממש מרגיזה – ממש כמו בגרסת הדיזל במהירויות העולות על 120-130 קמ"ש בתלוי ברוח בחוץ מתחילה שריקה מכיוון המראות, לפעמים היא רעש רקע שקט ולפעמים מתגברת לצליל שמזכיר מיסב גלגל תקול.

    עוד בתחום הרעשים, המזגן לא שקט. מעל עוצמה של 2/3 רעש המפוח מאוד מאוד ניכר בתא, ועם ביצועים לא מרשימים בסעיף הזה, ההתלבטות הייתה בין מיזוג ראוי לבין שקט. מצד שני הופתעתי מאוד למצוא מערכת שמע די טובה במכונית, כך שתמיד אפשר להתגבר על המזגן איתה.

    בתמרונים עירוניים הוא בסדר גמור מבחינת קוטר סיבוב וראות לאחור. הבעיות שלו נמצאות בקורות A העבות והקימור כלפי מעלה של הדשבורד בקצוות שמפריע, למרבה השמחה, הוא מצויד בחיישני חנייה סביב-סביב לו. עוד בתמרון העירוני בולט העניין המוכר ההוא של תיבות רובוטיות שמאוד לא מעודנות בהעברת הילוכים ראשון ושני בעיקר בהורדת הילוכים תוך כדי האטה. יותר מזה, מטרידה הנטייה שלו להתדרדר ולא מעט בתמרונים בשיפוע, עד כדי חצי מטר, קריטי בתמרון מחניה צפופה.

    כשיוצאים מחוץ לעיר אפשר להתרשם מנוחות הנסיעה הטובה מאוד, שהייתה זכורה גם מהדיזל והשקט היחסי (שוב, עד מעל ל-130 קמ"ש). כצפוי, אף לחיצה על הדוושה לא מדביקה את הראש למושב, אבל אין לו בעיה להאיץ בקצב התנועה וקצת יותר במהירויות ביניים בזכות התיבה היעילה והזריזה. החשש מצריכת דלק גבוהה בשל הנפח הצנום ומגדש הטורבו התבדו כאשר בסיום ימי המבחן רשמנו 11 ק"מ לליטר, לא רע בכלל. 

    גם בעיר, גם מחוץ לעיר וגם בגיחת שבילים שמחתי מאוד לגלות שקונצרט הצקצוקים שהיה במכונית המבחן בגרסת הדיזל נעלמו כולם, בזמנו הם נבעו מהשימוש במכונית המבחן כרכב התקנות, אבל כאן כאמור, לא היה זכר לכך.

    מבחינה דינאמית, אין לו הרבה מה להציע. האחיזה טובה מאוד, הכל מאוד צפוי ורק בשינויי כיוון מהירים תנודות הגוף מערערות את היציבות, זה לא מגיע לניתוק אחיזה של צמיגי הקונטיננטל ספורט קונטקט במידה 225/45 אבל מספיק כדי לאותת לנהג שיש גבול לכל תעלול.

    סיכום

    כאמור בפתיח, ההתרשמות מרנו קדג'אר דיזל הייתה טובה כרכב בפני עצמו עם ציון של היתרון המוחץ שלו כדיזל. גרסת הבנזין משאירה אותו רושם כללי טוב, רכב נעים, מרווח ושימושי. ברמת הגימור הזו הוא מוסיף גם אבזור נוחות מרחיב דעת.

    עדיין, על הקדג'אר להתגבר על כמה מכשולים, שברובם המוחלט אינם נוגעים כלל לרכב עצמו אלא לתפיסה שלו בעיני הלקוחות, במחיר של 153 אלף שקלים, עם מנוע 1.2 ליטר טורבו – מחירו זהה לקיה ספורטאג' אורבן בגרסת 2.0 ליטרים וזול באלפי שקלים בודדים מיונדאי טוסון או מיצובישי אאוטלנדר, גם הם עם מנועי ה-2.0 ליטרים כולם גם חזקים ממנו על הנייר לפחות (150 ו-155 כ"ס בהתאמה), מצד שני גם על הנייר וגם במציאות הוא זריז מהם, אבל הם בעיקר מוכרים היטב לקהל היעד ונהנים ממוניטין טוב בהרבה.

    זו בשורה התחתונה גם כנראה הנקודה שבה הוא יתקשה להתמודד יותר מכל. הוא עושה כל מה שמצופה מרכב בקבוצה שלו לעשות ואפילו על הצד הטוב יותר, האתגר והמפתח נמצאים לא בהיבט ה"ברזלים" שלו אלא בהיבט היכולת של היבואן לחשוף ולמשוך לקוחות לאופציה הצרפתית.

     

    רנו קדג'אר 1.2 ליטר - אינטנס

    מנוע, הנעה

    בנזין, טורבו, קדמית

    נפח

    1,197

    הספק/סל"ד

    5,500/130

    מומנט/סל"ד

    2,000/20.5

    תיבת הילוכים

    כפולת מצמד, 7 הילוכים

     

     

    מידות

    אורך (ס"מ)

    445

    רוחב (ס"מ)

    184

    גובה (ס"מ)

    160

    בסיס גלגלים (ס"מ)

    265

    תא מטען (ליטרים)

    472

    משקל (ק"ג)

    1,448

     

     

    מתלים, בלמים,צמיגים

    מתלים קד'/אח'

    מק'פרסון/קורת רוחב

    בלמים קד'/אח'

    דיסק מאוורר/דיסק

    צמיגים

    225/45 19R

     

     

    יש לכם שאלות לכותב המבחן? בואו לפגוש אותו בפורום

     

    dddd