תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר דיסקברי 4
  • לנדרובר דיסקברי 5
  • לנד רובר דיסקברי החדש – שובר מסורת

    לנדרובר דיסקברי 4

    הדור החדש והעדכני בשושלת רכבי השטח הבריטיים מציג שפת עיצוב חדשה, טכנולוגיה מתקדמת, אבל מבטיח לשמור על היכולת לרדת לשטח כמו קודמיו

    • 29-09-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: לנד רובר

    במשך 27 שנים כשאמרתם דיסקברי היה ברור איך הוא יראה. העיצוב הרבוע והמסותת שלו הפך לאחד המוטיבים המזוהים ביותר עם רכב השטח הבריטי שהצליח לשמר יכולות שטח מעולות בד בבד עם היותו רכב מפואר ונעים לנסיעה – יכולות שקנו לו עדת לקוחות נאמנה. הדור החדש מציג שינויי כיוון של ממש ביחס לעבר כמעט בכל היבט אפשרי.

    העיצוב החיצוני נוטש את המראה הישן לטובת ההופעה העדכנית של דגמי לנד רובר כמו איווק ודיסקברי ספורט. החזית מתחדדת ושטח החלונות העצום של הדור היוצא מוחלף בקו מותניים גבוה.

    למרות שהדור היוצא לא יכול להיחשב קטן בשום אופן, זה החדש גדל עוד יותר ובאופן משמעותי. 14 ס"מ נוספו לאורך שמביאים אותו ל-497 ס"מ, הרוחב צמח ל-207 ס"מ שהם תוספת של 6.5 ס"מ והגובה נותר זהה עם 184 ס"מ. בסיס הגלגלים גדל ב-4 ס"מ. הוא עדיין יושיב שבעה נוסעים כאשר ההשפעה היא על נפח תא המטען שנע בין 258 ליטרים (כשל מכונית סופר מיני) בשימוש בכל המושבים ו-1,200 ליטרים בשימוש בחמישה מושבים.

    למרות הגדילה במימדים, שימוש בשלדת אלומיניום קלה (כמו בריינג' רובר) מאפשרת קיזוז מדהים של מאות ק"ג ממשקלו. לעומת משקל שהגיע גם ל-2.7 טון בדור היוצא, זה החדש ישקול עד 2.2 טונות בגרסאות הכבדות שלו. לטענת החברה, החיסכון הזה יבוא לידי ביטוי בצריכת הדלק ופליטת המזהמים וגם בביצועים על הכביש ובשטח.

    מחינת סדרות המנועים, יחד עם הדיסקברי מציגה לנד רובר גם את יחידות הכוח שישרתו אותו. הבסיסית שבהן היא טורבו דיזל בשם 4TD בנפח 2.0 ליטרים ובהספק של 180 כ"ס ו-43 קג"מ גרסה זו היא לא רק הבסיסית בהספק, אלא גם היחידה ולראשונה בשושלת – ללא הילוך כוח. מעליה נמצאת ה-4SD גם היא עם נפח של 2.0 ליטרים ולה 240 כ"ס ו-50 קג"מ, 6TD בנפח 3.0 ליטרים בתצורת 6V עם 260 כ"ס ו-61.3 קג"מ וכן גרסת בנזין ה-6SI ולה 340 כ"ס ו-45.4 קג"מ. כולם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים של ZF.

    גם בדור הזה, הוא יציע בחירה בין מתלי אוויר לבין מתלי ברזל קונבנציונליים יותר וימשיך לעשות שימוש במערכת הטריין ריספונס, בה מתאפשר לנהג לבחור את סוג הקרקע עליה הוא נוהג ובהתאם לכך מכייל מחשב הרכב את שלל המערכות לשליטה מיטבית והעברת כוח יעילה.

    אחת הנקודות המעניינות בנוגע לדור החדש סובבות כמובן את יכולות השטח והאם אלו יישמרו כשהיו, אבל נוגעת גם לעניין הצמיגים. מידות הצמיגים הנדיבות של הדור היוצא הגבילו מאוד את היכולת של הדיסקברי בשטח בשל היעדר צמיגי שטח מתאימים למידות אלו. בדיסקו החדש, מידות הצמיגים ינועו בין 235/65 על חישוקי 19 אינץ' לבין 285/45 על חישוקי 22 אינץ'. מצד שני, המהלך של לנד רובר ברור – האתגר שלהם הוא משיכת לקוחות חדשים ואת זה אפשר לעשות רק באמצעות "דחיפה" מעלה של הדיסקברי לאיזור המחיה של אודי 7Q וגם וולוו 90XC, כאשר את מקומות בהיצע יתפוס למעשה הדיסקברי ספורט. 

    dddd