תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 2008
  • פיגו 2008
  • פיג'ו 2008 – מבחן דרך – המשפחתית המושלמת?

    פיגו 2008

    המראה האנמי של פיג'ו 2008 יחד עם תיבת הילוכים לא מבריקה ומנוע מחוספס – הקשו עליה לפתות לקוחות. עכשיו כשלושת אלו טופלו ומחיר חדש ואטרקטיבי הצטרף – היא מציעה עסקה טובה מאוד

    • 14-09-2016
    • מאת: נקמיצ'י, צילום: נקמיצ'י

     

    את פיג'ו 2008 לא באמת צריך להציג, שכן ה-2008 אינה חדשה, היא גרסת הקרוסאובר המוארכת של ה-208 שהוצגה עוד בשנת 2013 ובאה להחליף את גרסאות הסטיישן ( (SWשהיו בדורות הקודמים. זה גם הסביר מדוע היא נראתה יותר כמו סטיישן של אינסטלטור מאשר קרוסאובר אופנתי וזאת גם אחת הסיבות שהשוק די פסח עליה. לאחרונה היא עברה מתיחת פנים מקיפה הכוללת גם מנוע ותיבת הילוכים חדשים ועכשיו בעיצוב מחודש - יש לה בהחלט מה להציע.

    מבחוץ

    מבחינה עיצובית אין לי אלא להוריד את הכובע בפני המעצבים שגרמו לרכב הגמלוני הזה להראות טוב, בצורה שלא יתבייש להסתכל לאף אחת מהמתחרות בחיישן של המוביל-איי.

    מכירים את הסרטים האלו שהשחקנית הראשית היא חנונית שלובשת אוברול ומשקפיים וכשמלבישים לה שמלה ועדשות פתאום היא הפצצה של השכבה?

    אז ה-2008 די הייתה המכוערת בשכונה, ובמקום להוריד לה את האוברול שלחו אותה לפלסטיקאי לאוברול. התוצאה שהתקבלה נראית טוב, אולי לא הכי יפה בשכונה. אבל בהחלט יפה.

     יפה בשכונה

    את ה-2008 קיבלתי למבחן בצבע אדום דובדבן, שמאוד הולם אותה. היא נראית סקסית וצעירה מצד אחד וקרבית מצד שני, החרטום המחודש והאגרסיבי, הפנסים האחוריים המושחרים, גלגלי ה-16 אינץ' בצבע אפור כהה (GUN METAL), צמיגי ALL SEASON עם דוגמת "כאילו שטח" ומדרגות צד עם הכיתוב "2008" – מוסיפים ללוק הקרבי והמחוספס (עד כמה שניתן ב-2008 בצבע אדום ).

    אבל עיצוב זה לילדות קטנות, אנחנו באנו לדבר על הדברים החשובים.

     

    מבפנים

    הרושם הראשוני פושר – הכול שחור עם כמה גוונים של אפור. אבל אחרי כמה זמן רואים את הנגיעות הקטנות - יש מעין ציפוי בד דמוי קרבון על חלק מהדשבורד. מסך המולטימדיה עטוף בפלסטיק שחור מבריק (PIANO BLACK) עם נגיעות של ניקל מט במקומות אסטרטגיים. העיצוב לא משהו שיפיל לכם את הלסת, אבל גם אין לי משהו רע לומר עליו.

    מבחינת איכות חומרים – די סטנדרטי – הפלסטיקה שבאים עמה במגע מרגישה די טוב – ככל שהולכים וגולשים למקומות שאף לא תכנן שתמששו האיכות יורדת בהתאם. ההגה ומשענת היד מצופות עור. ידית ההילוכים ובלם היד (המיוחד בעיצובו) – לא. 

    אציין לרעה שההתקנות המקומיות נעשו בצורה לא טובה. הרכב עבר הלבשה של WAZE על המסך המקורי, הותקנו לו חיישנים נוספים, מסכים מאחורה, מובילאיי וכרית לדיבורית. שטיח הרצפה ליד רגיל הנוסע והציפוי בד לדש מתחת לפתחי המזגן היו פגועים, ככל הנראה בגלל ההתקנה הרשלנית. למרות זאת לא נשמעו קרקושים.

    מבחינת נוחות ישיבה – כל מי שבחן את הרכב שיבח את המושבים, המשבים נוחים מאוד, גם לאורך זמן. יש די והותר מקום. למעשה הטענה היחידה היא הכרית לדיבורית שמפריעה לברך ימין של הנוסע. קל מאוד למצוא תנוחת ישיבה נוחה.

    על לוח השעונים שנמצא "מעל" ההגה דובר רבות כבר והדעות בנושא הסידור הזה חלוקות – לגבי, אציין שזה עובד מעולה, ההגה לא מסתיר את המחוונים ויש אפילו שעון חום.

    סביבת הנהג פונקציונלית ונוחה

     

    מבחינת אבזור במכונית המבחן שהגיעה ברמת גימור ACTIVE יש הכל. מערכת מולטימדיה עם WAZE, מראות מתקפלות בנעילה, חישוקי סגסוגת, בקרת שיוט, חיבורי AUX ו-USB. שקעי מצת 12V מקדימה ומאחורה. בקרות אחיזה, משיכה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד.

    במבחן השימושיות מתגלה גדולתה של הפיג'ו הזו. טיול בשביל? אין בעיה. להסיע את המשפחה לקניון? אין בעיה.

    אף על פי שהיא מבוססת על ה-208 היא מרגישה משפחתית לכל דבר. תא המטען גדול. 350 ליטר (1,194 בקיפול מושבים) ולא רק שהוא גדול הוא גם נוח. שפת ההטענה שטוחה. המושבים מתקפלים לקו ישר בלי להזיז את בסיס המושב. פשוט מקפלים וזהו. להכניס עגלת תינוק, קניות, ארון מאיקאה, או אופניים – קלי קלות. רק הצטערתי שכיסוי תא המטען לא מתרומם עם הרמת דלת תא המטען.

     לפרק גלגל זה לחלשים.

     

    יש תאי אחסון בדלתות ואחד מתחת למשענת היד. יש מקום אחסון לבקבוקים מתחת למתגי המזגן. יש תא כפפות גדול ומקורר.

    תפעול רוב המערכות קל ואינטואיטיבי. תפעול המזגן (המעולה) אנלוגי ולא קשור למערכת המולטימדיה ועל זה יש לברך. הכול נגיש ופשוט.

    גם תפעול המולטימדיה שעליה הולבשה מערכת אנדרואיד שתציג את הWAZE  די נוחה לאחר לימוד קל. היא גם יודעת להציג אנשי קשר בעברית.

     יפה גם ב"שטח"

     

    בנסיעה

    ה-2008 מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר טורבו עם 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ שמחובר לתיבת שישה הילוכים פלנטרית חדשה. השילוב הזה נפוץ כעת כמעט בכל דגמי פיג'ו סיטרואן הקומפקטיים והמשפחתיים. עד כה ללא תלונות מצד הלקוחות.

    בסך הכל העסק עובד טוב. הרכב זריז ובעל מספיק עוצמה בכל מהירות הגיונית שניסיתי מצד אחד ומצד שני ב-110 קמ"ש השיוט הוא נינוח על 2,200 סל"ד.

    אציין לרעה שישנן רעידות בתחילת נסיעה, וכי ישנה השהייה של מספר רגעים מרגע לחיצת הדוושה עד התגובה. בנוסף שהמאוורר של הרכב פועל – הרכב רועש מאוד מבחוץ, אבל אנחנו בפנים אז לא אכפת לנו.

    לצד זריזות, מנוע שלושת הצילינדרים המוגדש מעט רועד בתחילת נסיעה

    פיג'ו מתגאים במערכת ה-ALL GRIP – לבחירת מצב אחיזה – כביש/שלג/בוץ/חול. האמת? לא הרגשתי שינוי כלשהוא בשימוש במצבים השונים. זה קיים. זה מחליף צבע בבורר שמזיזים אותו וממילא לא תיסעו עם ה-2008 לשטח.

    במהלך נסיעת המבחן אף אחת מהבקרות לא התערבה, הרכב בעל אחיזת טובה, נוח, שיכוך המהמורות טוב, ההגה הקטנטן והשמנמן בעל משוב טוב לטעמי וזה כיף.

    לסיכום

    לפיג'ו יש כאן קלף מנצח ביד. מצד אחד רכב שנראה טוב. נוסע טוב, שימושי מאוד ואם אני צריך לסכם אותו במילה אחת – אז זה "כיף". פשוט רכב כיפי. הוא אפילו מתומחר טוב, המחיר הרשמי באולם התצוגה מתחיל ב-89,900 למנוע 1.2 ללא טורבו וגיר ידני. הגרסאות האוטומטיות עם מנוע הטורבו יעלו לכם 114900 לרמת גימור ACTIVE GO ו-119900 לגרסת ה-ACTIVE שנבחנה, אבל אספר לכם גם שבעסקאות 0 ק"מ תקבלו גם עודף יפה מ-100K על גרסה זאת. כמו כן מופיעה במחירון גרסת דיזל עם גיר אלקטרוני במחיר של 129,900.

    מצד שני זאת פיג'ו. וחברים שהראיתי להם את הרכב התרשמו מאוד אבל לא בטוחים שהיו קונים – כי "יש מלא בעיות חשמל".

    לדעתי - למשפחה שלא מתרשמת משיחות סלון ודעות של "מבינים" ומוכנה לשמור על ראש פתוח – ה-2008 היא חבילה נהדרת, גם אם לא מושלמת וקשה לי לחשוב על מתחרה אחרת שתיתן יותר בהיבטים האובייקטיבים והמדידים של צרכי הלקוחות בקבוצה שלה.

     

    פיג'ו 2008 1.2 ליטר ACTIVE

    מנוע, הנעה

    בנזין, שלושה צילינדרים, טורבו

    נפח

    1,199

    הספק/סל"ד

    5,500/110

    מומנט/סל"ד

    1,500/20.9

    תיבת הילוכים

    אוטומטית, 6 הילוכים

     

     

    מידות

    אורך (ס"מ)

    416

    רוחב (ס"מ)

    174

    גובה (ס"מ)

    156

    בסיס גלגלים (ס"מ)

    254

    תא מטען (ליטרים)

    350

    משקל (ק"ג)

    1,140

     

     

    מתלים, בלמים,צמיגים

    מתלים קד'/אח'

    מק'פרסון/קורת פיתול

    בלמים קד'/אח'

    דיסק מאוורר/דיסק

    צמיגים

    195/60 R16

     

     

    יש לכם שאלות לכותב המבחן? בואו לפגוש אותו בפורום

    נכון שזו החנייה של רכב שגרירות האיחוד האירופי, אבל תכל'ס - צרפת זה באירופה...

    dddd