תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 5008
  • פיג'ו 5008 החדש – מחליף דיסקט

    פיגו 5008

    המיניוואן של פיג'ו משנה כיוון מחליף את ההופעה המיניוואנית בזו של קרוסאובר מסוקס. יושיב שבעה נוסעים ויציע לנהג סביבת מחיה חדשה. ההצגה הרשמית בתערוכת פאריז

    • 08-09-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: פיג'ו

    פיג'ו 5008 הולך עם הזרם, או כמו שכבר שוררה להקת QUEEN - Another One Bites the Dust .

    במקרה שלו, הוא מחליף את מחלצות המיניוואן המשפחתי בכאלו של קרוסאובר רבוע וקשוח למראה. אבל מתחת להחלפת ההופעה החיצונית והגישה החדשה מסתתרת חדשה לא פחות משמעותית – פלטפורמת ה-EMP2 החדשה.

    5008 החדש, שיוצג בסוף החודש בתערוכת הבית בפאריז מחליף את המיניוואן באותו שם שהוצג ב-2009. ההופעה החיצונית למעשה משלימה את הטריו של הקרוסאוברים מבית האריה והחזית נראית כגרסה מוגדלת של אלו שראינו כבר ב-2008 וב-3008 המחודשים.

    ככל מוביל נוסעים, גם 5008 מביא לשוק יכולות העמסה, אריזה ושינוע של שבעה נוסעים על מטענם. לצורך שיפור היכולות האלו הוא מוסיף 11 ס"מ לאורך הכללי (464 ס"מ) ו-10 ס"מ לבסיס הגלגלים (ל-284 ס"מ) מה שהופך אותו על הנייר לפחות לאחד המרווחים בסביבת המחיה שלו. הרוחב והגובה, 186 ו-164 ס"מ נותרו דומים לאלו של ה-5008 הקודם. תא המטען נע מנפח זעום של 200 ליטרים בשימוש בכל שבעת המושבים, משפחות עם מודעות דמוגרפית פחותה יותר שישתמשו בחמישה מושבים יקבלו 1,060 ליטרים וכאשר אבא ירצה לברוח מכל זה עם האופניים ויקפל את שתי השורות יהיו שם 1,950 ליטרים. מושבי השורה השנייה נעים בנפרד על מסילה ומתקפלים בנפרד. 

    עיצוב סביבת הנהג הוא אותו קונספט שמכנה פיג'ו i-Cockpit, קווים נקיים ומראה הייטקי משופע מסכים וחסכני במתגים. הצג המרכזי בגודל 8 אינץ' ומול הנהג מסך 12.3 אינץ' שמחליף את לוח המחוונים המסורתי ויודע להציג גם מפות בתלת מימד. כמו שניתן לראות באיור למטה, מחשבה רבה הושקעה גם בשלל תאי אחסון בחלל תא הנוסעים. כחלק מחבילת הבטיחות ניתן למצוא בקרת סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בלימה אוטומטית בעיר, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות היקפיות.

    על ההנעה יהיו אחראים שני מנועי בנזין וארבעה דיזלים, כולם מוגדשים. הראשונים בנפח 1.2 ליטר ו-1.6 ליטר בהספקים של 130 ו-165 כ"ס בהתאמה. הדיזלים כוללים גם הם שני מנועים 1.6 ליטר ו-2.0 ליטרים הספקי הראשון יהיו 100 ו-120 כ"ס והמנוע השני יגיע ברמות הספק 150 ו-180 כ"ס.

    תיבת ההילוכים האוטומטית תהייה פלנטרית בת שישה הילוכים. למרות ההופעה, ההנעה היא קדמית בלבד אולם בחלק מרמות הגימור ניתן יהיה לקבל את מערכת ה-Grip Control העושה שימוש בבקרת היציבות לשיפור האחיזה בתנאי שטח מכבידים וחלקלקים.

    הצפי להגעה לישראל הוא הרבעון השני של 2017, אז גם יתבהרו העניינים בנוגע למנועים ורמות האבזור המקומיות. 

    dddd